Empire total war problem

Permalänk

Empire total war problem

hej!
Jag har ett litet problem med mitt empire total war. Spelet är köpt hos game men spelas via Steam. installationen går bra utan några problem. När jag startar upp spelet så kommer bara "spel-musen" fram men spelet startar inte. Det konstiga är att spelet fungerade några månader innan. Sen blev det avinstallerat. Har någon nån idé hur man löser problemet?

MVH Oskar

Visa signatur

GPU: XFX 7950 1100Mhz/1375Mhz | RAM: Corsair 1600Mhz 2x4GB | CPU: i5 4670K @4.5GHz 1.230v| Kylare: Corsair H80 | Lagring: Samsung 840 250Gb SSD + 1Tb Caviar HDD

Permalänk

Har du kollat så att filerna inte är korrupt? Om de är kan du behöva ladda ner spelet på nytt.

Verifiera filerna genom att högerklicka på spelet i din lista på Steam och välj:
Properties -> Local files -> Verify integrity of game cache...

Permalänk

okej tack ska testa det

Visa signatur

GPU: XFX 7950 1100Mhz/1375Mhz | RAM: Corsair 1600Mhz 2x4GB | CPU: i5 4670K @4.5GHz 1.230v| Kylare: Corsair H80 | Lagring: Samsung 840 250Gb SSD + 1Tb Caviar HDD

Permalänk

Jag har samma problem med det hjälper inte:(

Permalänk

Provat att uppdatera drivrutinerna till grafikkortet? Efter lite googlande fann jag att det var den vanligaste lösningen.

Permalänk

Hur gör man det? jag går in på enhetshanteraren men jag hittar inte grafikkortet

Permalänk
Skrivet av SvinetSvino:

Hur gör man det? jag går in på enhetshanteraren men jag hittar inte grafikkortet

Under "bildskärmskort" bör du kunna se tillverkare och serie. Annars kan du öppna diagnostikverktyget genom kommandot "Kör..." under startmenyn (Windows-tangent + R annars) och skriv dxdiag. Under fliken "Bildskärm" ska du kunna se information om ditt grafikkort; både tillverkade, serie och version på drivrutin.

Har du Nvidia går du sedan hit:
http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

Har du AMD/ATI går du hit:
http://support.amd.com/us/Pages/AMDSupportHub.aspx

Permalänk

tack så mycket. det ska jag testa

Visa signatur

GPU: XFX 7950 1100Mhz/1375Mhz | RAM: Corsair 1600Mhz 2x4GB | CPU: i5 4670K @4.5GHz 1.230v| Kylare: Corsair H80 | Lagring: Samsung 840 250Gb SSD + 1Tb Caviar HDD

Permalänk
Medlem

Har du använd moddar när du spelade första gången? Om du gjort det och inte tagit bort hänvisningarna kommer inte spelet att funka och problemen man kan få liknar de du beskriver.

Permalänk

jag har inte använt nåfra moddar till det

Visa signatur

GPU: XFX 7950 1100Mhz/1375Mhz | RAM: Corsair 1600Mhz 2x4GB | CPU: i5 4670K @4.5GHz 1.230v| Kylare: Corsair H80 | Lagring: Samsung 840 250Gb SSD + 1Tb Caviar HDD