Ny dator men inga spel?

Permalänk
Medlem

Ny dator men inga spel?

Jag har en ny dator med bl.a ett 6870 kort och 2500k processor så bör klara av de flesta spelen, ägt datorn kanske 1 månad nu testat crysis 2 beta men fastnade inte riktigt, lite gamla hedliga counter-strike 1.6 och lite trial wow. Men inte fastat något. Testade även Fallout 3 men inte riktigt min grej det heller.

Det jag vill ha är ett spel som man fastnar i som är riktigt KUL att spela inte för man blir tvingade av polarna att ta en pcw, eller för att man har raid, pvp eller ska farma guld.
Kan tilläga att jag inte har mycket pengar får max kosta 300-350kr. Jag ska köpa Battlefield 3 när det släpps.
Så egentligen kan det vara allt, fps till rpg.

Några punkter som är ett plus är:

+ Bra grafik
+ Bra story/online spel
+ Billigt
+ Tar långtid att klara/Man tröttnar inte det första på online spelet.
+ Go känsla.

- Call of duty
- Crysis
- AoE
- WoW
- 1.6
- Source
- Fallout
- Football manager

Permalänk
Medlem

Battlefield: Bad Company 2.

Minecraft?

Permalänk
Medlem

Starcraft 2 eller Heroes of Newerth.

Permalänk
Medlem

Heroes of Newerth Galet kul när du lärt dig basics och har polare att lira med! Bra grafik, ingen story då det är ett RTS spel. Kostar 140kr (one time fee) och man tröttnar inte om man gillar spelstilen!
Väldigt go känsla när man onehittar noobs och vinner games

Permalänk
Medlem

Bioshock 1 & 2
Dead space
Singularity
Dock tar väll dessa spel uppskattningsvis ca 8 timmar vardera att klara ut.
Men de är riktigt roliga

Permalänk
Medlem
Skrivet av partynikko:

Starcraft 2 eller Heroes of Newerth.

Skrivet av Rupenbritz:

Heroes of Newerth Galet kul när du lärt dig basics och har polare att lira med! Bra grafik, ingen story då det är ett RTS spel. Kostar 140kr (one time fee) och man tröttnar inte om man gillar spelstilen!
Väldigt go känsla när man onehittar noobs och vinner games

Glömde nämna det, jag lirara HoN ibland. Men är inte lika kul nu när polarna inte spelar lika ofta. Kom gärna med fler altenativ!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Minecraft?

Är nästan säker på att du är sarkastisk när du säger så där, men jag måste säga att minecraft är ett jävligt krävande spel, speciellt av processorn.
visst hans dator klarar av det galant, men de flesta tror att minecraft är det minst krävande spelet som finns, men det är det verkligen inte.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Är nästan säker på att du är sarkastisk när du säger så där, men jag måste säga att minecraft är ett jävligt krävande spel, speciellt av processorn.
visst hans dator klarar av det galant, men de flesta tror att minecraft är det minst krävande spelet som finns, men det är det verkligen inte.

Du är sarkastisk va?

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av nfskillen:

Du är sarkastisk va?

nej jag är helt seriös

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

nej jag är helt seriös

Har spela gratis varianten av minecraft och det var ju inte så tungt...

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk

Inget online-spel men fortfarande det bästa jag spelat, Half Life 2 och episode 1 och 2. Fortfarande snyggt också

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Medlem

Mass Effect 1 och 2 och så kommer väl 3 snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nfskillen:

Har spela gratis varianten av minecraft och det var ju inte så tungt...

nej inte med din dator, nej.
men jag har en rätt så ny laptop (HP ProBook 6450b) och på den kör jag minecraft i ca 17 FPS, jämfört med CoD4 och GTA San Andreas som går i 35 FPS på maxad grafik.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

nej inte med din dator, nej.
men jag har en rätt så ny laptop (HP ProBook 6450b) och på den kör jag minecraft i ca 17 FPS, jämfört med CoD4 och GTA San Andreas som går i 35 FPS på maxad grafik.

Spelade på min laptop... Men nog om att minecraft är tungt eller inte tillbaka till ämnet.

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Skrivet av nfskillen:

Spelade på min laptop... Men nog om att minecraft är tungt eller inte tillbaka till ämnet.

Versionen till webbläsaren är gammal.
Ladda ner Minecraft Betan, då får du se lite lagg om du har max view range.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lullebulle:

Versionen till webbläsaren är gammal.
Ladda ner Minecraft Betan, då får du se lite lagg om du har max view range.

Har inte köpt det

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Battle Field : Bad Company 2
Battle Field 2142
Team Fortress 2, alltid avkopplande
Just Cause 2
Operation Flashpoint : Dragon Rising
Red Faction Guerrilla
Portal 1 / 2
Metro 2033
Left 4 Dead 1 / 2
Batman: Arkham Asylum
Titan Quest : Immortal Throne
Civilization V
Mafia II / Digital Deluxe Edition Single player dock (10€/12.5€ på Steam atm.)
Supreme Commander 2

Kanske är något som väcker intresse.

Edit*
Kan tillägga att TF2 är det spelet jag har lirat mest för pengarna, men inte alla som delar den erfarenheten. Krävs lite humor, och att grafiken inte skall vara realistisk

Lycka till

Visa signatur

Just playing for fun ‾\o.0/‾

Permalänk
Skrivet av nfskillen:

Har inte köpt det

Finns att få i tag på andra sätt.

OnT:
Metro 2033
Crysis
Crysis 2
Battlefield: Bad Company 2
GTA IV
Dead Space 2
Just Cause 2
Mafia 2
Need for Speed: Shift
Red Faction Guerrilla
Star Wars The Force Unleashed 2
The Saboteur

Permalänk
Medlem
Skrivet av overheizer:

Inget online-spel men fortfarande det bästa jag spelat, Half Life 2 och episode 1 och 2. Fortfarande snyggt också

håller me. Hela Half life serien är ju de bästa som gjorts i spelhistorien.

Permalänk
Medlem

Fixar Half-Life på steam nu, ska kolla in Just Cause 2 lite närmare det var billigt. Ska beställa det och ett till från webhallen, vilket mer spel max 300kr ska jag köpa? NI bestämmer

Permalänk
Skrivet av Gussman:

Fixar Half-Life på steam nu, ska kolla in Just Cause 2 lite närmare det var billigt. Ska beställa det och ett till från webhallen, vilket mer spel max 300kr ska jag köpa? NI bestämmer

Bad Company 2, kostar runt 200kr på webhallen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lullebulle:

Bad Company 2, kostar runt 200kr på webhallen.

Någon idé när 3an släpps snart eller är det långt kvar, såg att man kan förhandsboka det iallafall.

Permalänk

Står på EA's hemsida... I höst?

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem

Civ V
Worms Reloaded
Dawn of War (1an - inte 2an)

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk

Just Cause 2 går att ha riktigt kul med länge.

Permalänk
Skrivet av Gussman:

Någon idé när 3an släpps snart eller är det långt kvar, såg att man kan förhandsboka det iallafall.

Står på webhallen och EA's hemsida.

Permalänk
Medlem

När du säger att du vill spela ett RPG med Bra story/känsla som håller länge och måste jag definitivt rekommendera Biowares spelserier om du inte spelat igenom dem:

Dragon Age (Fantasy)
Mass Effect 1 & 2 (Sci Fi, FPS/RPG hybrid)
Knights of the old republic (Starwars)
Jade Empire (Medeltids Kina)

Dessa spel hör till världsklass inom singleplayer RPG och kan inte rekommenderas ofta nog!

Permalänk
Medlem

Singleplayer: Mass Effect 1 & 2 = ~100 timmar speltid om du utforskar och spelar tilläggen. Mass 1 kan man få för 70 kr på Webhallen och Mass 2 är väl några tiokronor dyrare. Det finns ett skäl till att alla rekommenderar dessa spel, då det är världens bästa action RPG...

Multiplayer: Left 4 Dead 1/2 om du spelar med polare. Bad Company 2 är väl helt ok, jag tröttnade efter ca. 50h så det var fortfarande prisvärt när jag köpte det för 500 kr. Det jag däremot minns från BC2 är det värdelösa systemet för att "joina" polare, det var i princip omöjligt för mig och 3 polare att komma in på en bra server och att hamna på samma lag. Men du kanske är som de flesta som spelar själv?

Annars kommer Portal 2 med co-op och Brink med innovativt multiplayer i april respektive maj så det är något att se fram emot.

Permalänk
Medlem

Morrowind
Oblivion
Left 4 dead 1/2
DRAGON AGE
Lord of the rings online?
Singularity

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Minecraft med Minecraft enhanced 256 texture pack + hans cloud mod på samma sida är grymt och ser bra ut också

Rekommenderar även att du skaffar modsen Zans minimap och ConvenientInventory.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S