Permalänk
Medlem

Konsol Fråga

Hej alla glada! jag har funderingar på skaffa mig en konsol:) står mellan ett wii och ps3 atm. Det jag undrar över om nintendo/sony eller microsoft har en ny konsol på G, så det kanske är värt å vänta? eller är det lika bra å köpa sig en nu?

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk

Är ingen av företagen som sagt att dom ens håller på med en ny konsol för tillfället. Rent logiskt sätt borde nintendo släppa en ny först eftersom deras är svagast av dom tre. Men å andra sidan kör nintendo sitt eget race så det är inte säkert. Så du kan känna dig lugn och köpa den konsol du vill ha nu och inte vänta.

Permalänk
Medlem

Råder dig att skippa Wii iaf

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

PS3 måste du kanske köpa begagnat inom sverige om du vill ha det då ps3 inte får säljas i europa. Googla om det eller mer info: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article8657010.ab

Permalänk
Medlem

Beror på vad du ska lira. Barn spel? välj då Wii action, rally m.m Ps3. )
xbox720 och Ps4 är de som troligtvis kommer komma ut först.. men när.. ja det är ju frågan.. de brukar gå ut med reklam för nya konsoler nästan ett år innan de kommer till Sverige. Så om ett år kanske? kanske längre

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Misona:

PS3 måste du kanske köpa begagnat inom sverige om du vill ha det då ps3 inte får säljas i europa. Googla om det eller mer info: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article8657010.ab

Snacka om att LG ägde sony hårt

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk

PS3 är helt klart bättre än wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Råder dig att skippa Wii iaf

Beror väl mycket på vilka spel man gillar att spela.
Wii (eller Nintendo överhuvudtaget....) har aldrig varit speciellt kraftfulla av sig när det gäller grafiken.
Men JAG tycker dock att spelutbudet har varit mycket större och bättre till dom flesta Nintendo konsollerna.

Vill trådskaparen ha spel med grafik så finns det ju bara en att välja på, och det är ju Ps3:an.
Men är han som mig, som vill att spel ska ha mer känsla(och högre rolighetsfaktor med för den delen) så ska han välja Wii. För på den fronten tycker jag att varken Xbox 360 eller Ps3:an hänger med.

Men nu är ju detta vad jag tycker. Och tur är det väl att alla tycker olika...?

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

vad jag läst om konsolernas livstid och lite när nya (ps4?, xbox720?) kommer ut, så ska det bli runt 2013-2014 någon gång. Så det är bara att handla på.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gathor:

Beror på vad du ska lira. Barn spel? välj då Wii

haha... du har tydligtvis inte spelat Madworld..

Permalänk

Jag skulle ta PS3 alla dagar i veckan, finns inget som tilltalar mig när det gäller wii, förstår inte varför jag köpte det ens.
Roligt i några dagar och då enbart när man spelar med varandra i samma rum, att stå där ensam och veva som en påtänd hare är extremt tråkigt när man är ensam eller nykter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Death On Wings:

att stå där ensam och veva som en påtänd hare är extremt tråkigt när man är ensam eller nykter.

Haha:D

tjejen vill ha wii och jag ps3 så får la se vad det blir

Tack för alla svaren

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spatten:

Haha:D

tjejen vill ha wii och jag ps3 så får la se vad det blir

Tack för alla svaren

Köp ps3 utan o fråga och säg att du hittade den på 40% rea så blir hon nog inte lika sur

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gathor:

Köp ps3 utan o fråga och säg att du hittade den på 40% rea så blir hon nog inte lika sur

HAHAHAHHAHAHAAHA kunde inte sagt det bättre själv

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |