Permalänk

Big four, 3 juli

Som sagt big 4 på Ullevi i sommar, vilka ska dit?
Maiden spelar förband dessutom.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Jag ska dit. Århundradets rockhelg. Maiden på fredag och big 4 på söndag, kommer nog aldrig hända igen.

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk
Medlem

Blir inget, Maiden har man sett 20+ gånger så där är man rätt less. Speciellt när det är på Ullevi, och ja. Ullevi är en fruktansvärd Arena att gå och se konserter på.

Samma med "Big 4".

Är väl egentligen bara Slayer som fortfarande håller en sjukt hög nivå.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk

Jag har aldrig varit på ullevi är det sämre än stadion i fjollträsk?

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Ullevi brukar tyvärr ha riktigt sunkigt ljud... åtminstone på metalspelningar. Men jag ska dit både på fredag och söndag!

Permalänk
Medlem

Stämningen är däremot på topp i Götet

Det hade varit nice att gå faktiskt, dock är ju biljetterna slut för denna gång åtminstone.

Permalänk
Skrivet av nmc:

Stämningen är däremot på topp i Götet

Det hade varit nice att gå faktiskt, dock är ju biljetterna slut för denna gång åtminstone.

Finns ju gott om dem på blocket, kostar inte heller en förmögenhet.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

"Big" 4?!? Hahahaha .. och på Ullevi? Skit i skitarena - No Thanks.

Permalänk
Medlem

Japp, jag ska dit.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammar:

"Big" 4?!? Hahahaha .. och på Ullevi? Skit i skitarena - No Thanks.

Bra då slipper vi dig!

Jag och 7 polare från Umeå har då införskaffat biljetter och ska fara, lär bli trevligt!

Visa signatur

Intel E6750 2.66 @ 3.2 Ghz , 4gb ram, Gainward 8800GT 512mb

Permalänk

Jag ska dit, fick min biljett idag.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

Fan va negativa folk e då! säkert bara avundsjuka, haha! Jag ska dit me ett par polare iaf. Älskar Metallica!

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Penix.se:

Fan va negativa folk e då! säkert bara avundsjuka, haha! Jag ska dit me ett par polare iaf. Älskar Metallica!

Nejdå, jag har varit på både Metallica & AC/DC på Ullevi-arenan.
Två av mina absuluta favoritband & båda konserterna "blåste bort" kan man säga.
När det blåser (vilket det gör i princip alltid - jag har bott i GBG.) är ljudet katastrof på Ullevi.
Man hör nästan inget, eller väldigt dåligt, eller som i ett stort rör, eller .. (o.s.v.)
Metallica-giget hade dessutom Slipknot som förband .. & dom hördes givetvis ännu mindre.

Skrivet av Dunir:

Bra då slipper vi dig!

Jag och 7 polare från Umeå har då införskaffat biljetter och ska fara, lär bli trevligt!

Tror jag säkert att det blir; Roadtrip till stan, bira & (ev.) bra konsert, kan man önska sig annat?

(Tyvärr kan det bli skit iom arenan & vad gäller mitt sällskap vet du ju inget om det .. bara lågt sagt av dig.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MIFFo_BEast:

Jag har aldrig varit på ullevi är det sämre än stadion i fjollträsk?

Ja dåligt ljud, och väldigt blåsigt. Alldeles för stort.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunir:

Bra då slipper vi dig!

Jag och 7 polare från Umeå har då införskaffat biljetter och ska fara, lär bli trevligt!

Vi är 4:a från Umeå som ska dit

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk

Jag ska dit på the big four-spelningen. Var på Iron Maiden 2005 och det var verkligen ett antiklimax; sanslöst dåligt ljud och absolut inte samma glädje som på de spelningar jag varit på Stadion i Stockholm.

Åker mest ner för att få se alla fyra (må hända att Megadeth, Metallica och Anthrax gått ner sig en hel del, men Slayer levererar alltid!) en gång innan dom ger upp. Håller tummarna för gott väder!

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk

Hur kan det vara dåligt ljud? kommer inte metallica med sina egna ljudprylar?

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Skrivet av MIFFo_BEast:

Hur kan det vara dåligt ljud? kommer inte metallica med sina egna ljudprylar?

Arenan är byggd för sportevenemang plus att blåsten i kombination med storleken gör att mycket av ljudet försvinner.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bergmanman:

Arenan är byggd för sportevenemang plus att blåsten i kombination med storleken gör att mycket av ljudet försvinner.

Det i kombination med 93dB regeln som infördes har gjort att de flesta stora konserter dras med dåligt ljud.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk

Självklart ska man dit!

Btw, ni som klagar på dåligt ljud står för långt från scenen.. Hamnar man i bakre delen av arenan så finns det risk för eko.
Framme vid räcket är det alltid bra ljud dock.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i5-3570K | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Asus P8Z77-V LE Plus | Intel 520 180GB SSD | Antec TruePower NS 650W | HD7950 Windforce 3X OC | ESI ESP1010e

Permalänk
Skrivet av Explorer45:

Självklart ska man dit!

Btw, ni som klagar på dåligt ljud står för långt från scenen.. Hamnar man i bakre delen av arenan så finns det risk för eko.
Framme vid räcket är det alltid bra ljud dock.

Detta stämmer dock inte på Ullevi. Och framme vid räcket står det ju tyvärr bara massa mindre glada pojkar med deras 1.50m korta flickvänner och bråkar.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem

Börjar närma sig

Åker med nattåget från Umeå med två polare i morgon, laddad som få

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk

Hade glömt bort denna tråden, jag och 6andra hade ju fått tag i vågbrytarbiljetter, vi satt mot stängslet hela tiden tills metallica dök upp, då hade vi tagit oss 10m från scenen playlisten var inte nådig denna gången

Men fan för att de serverar 3.5or bara

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)