Permalänk
Medlem

Temp problem 1366 950 i7 bloomfield

så jag har nu fått min dator.

nu e frågan är dom på inet helt värdelösa på att sätta ihop datorer eller är 70C max temp på 100% load med prime95 normalt?

sitter en coolermaster 212 något

en idle temp på runt 40grader~

så any idea vad jag ska göra?

och vad e normala tempar...... ( ni får gärna säga era temps om ni har liknande prollar och fläktar.)

Permalänk

Helt Ok temp.

Min (OEM-bygge från media-markt) i7 920 ligger på 50 grader i idle så inga problem för dig. Tror att upp mot 90 grader är okej

Visa signatur

i7 920 | GTX295

Permalänk
Medlem

För mig är det ännu värre. Får omkring 55-58c i idle och 87-90c i load (testat med occt) trots att jag har en Noctua NH-U12P kylare. Processorn är en i7 930 2,8GHz och är inte ens överklockad. Även denna dator är byggd av Inet. Känns inte alls bra, kan jag ha fått en kass cpu eller kylare?

Permalänk
Medlem

Min CM Hydra 212+ ligger jag på 20 i idle o 45 i maxload efter 2,5 timmar.

Visa signatur

"Art is making something out of nothing and selling it."
- Frank Zappa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zebbie79:

För mig är det ännu värre. Får omkring 55-58c i idle och 87-90c i load (testat med occt) trots att jag har en Noctua NH-U12P kylare. Processorn är en i7 930 2,8GHz och är inte ens överklockad. Även denna dator är byggd av Inet. Känns inte alls bra, kan jag ha fått en kass cpu eller kylare?

Har du tittat så att det sitter på pasta samt att kylaren sitter fast ordentligt?

Kan kanske vara att du har riktigt dåligt luftflöde i datorn?
För de där tempsen är lite väl höga sitter själv på en 920 och den går max upp i ca 70-80c när jag spelar med stock kylare.

Permalänk
Medlem

se till att ni inte kör på auto volten, då den volten är oftast grymt mycket mer än vad du behöver (kör på 1.3v för 4ghz å hade 1.25v som auto på 2.66ghz) vilket gör att den är bra mycket varmare än den behöver vara

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5