Nästan varannan ungdom väljer iPhone framför andra märken

Permalänk
Medlem

Nästan varannan ungdom väljer iPhone framför andra märken

http://www.mentoronline.se/iuware.aspx?pageid=3172&ssoid=1349...

När ungdomarna väljer telefon så blir det en Iphone. Eller möjligtvis en HTC. En annan trend är att allt fler ungdomar går från kontantkort till abonnemang.

När Ungdomsbarometern frågade nästan 11 000 ungdomar i åldrarna 15–24 år på sajter av typen Facebook och Bilddagboken vilken mobil de tänker köpa nästa gång svarade 43 procent en Iphone. 24 procent svarade Sony Ericsson och bara 7 procent tänker köpa en Nokia. HTC är ett märke som ökar starkt – från 4 till 16 procent på ett år...

¤ Varför väljer så många en iPhone?
¤ Vet ungdomen vad en iPhone erbjuder för funktioner och vilka begränsningar den har?
¤ Har Apple lyckats skapa en produkt som man köper "bara för att"?
¤ Varför har inte Sony Ericsson, Nokia, Samsung eller någon annan mobiloperatör lyckats med samma konststycke (de senaste åren för att bortse från framgångarna med äldre modeller som 3310an)?

Jag kan tänka mig att om man frågar vuxna i åldrarna 30-50 så blir utfallet något helt annat. En sak är säker, Steve Jobs är riktigt duktig på att tjäna pengar.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

iphone är lite som mode jeans för tillfället misstänker jag.

men det är väll inget uruselt alternativ heller precis.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Det är inne att ha Iphone helt enkelt, ingen annan anledning kommer jag på då HTC's mobiler är mer öppna, är mest teknik personer som köper HTC, unga och folk som vill bara inne och "mode" köper Iphone för alla andra har det och folk vågar inte vara utanför cirkeln.

Permalänk

Jag tror att iphone har slagit mycket tack vare användarvänligheten. En teori jag har är att ju mindre tekniskt lagd man är ju större sannolikhet är det att man väljer iphone framför motsvarande andriod, just tack vare att den är så lättanvänd och att det finns appar till allt man vill ha. Ju fler som har den, ju fler vill ha den.

Apple lanserar produkt på produkt som osar av "ha begär". Jag själv som har varken behov eller nytta av en ipad/iphone/macbook vill endå ha en.

Bra på att tjäna pengar är Steve Jobs definitivt.

Visa signatur

Asbra.

Permalänk
Medlem

Finns många exempel på liknande produkter som iPhone. Där PR och Marknadsföring spelar en gigantisk roll.

ex.
*Canadian Goose jackor
*Bilmärken (kan skilja 100000 på 2 bilar med samma bottenplatta samma motor men olika märken)
*Väskor (En väska på Ullared och på LouiseVitton(stavning) har samma funktioner men skiljer tusentals procent i pris)

Är väl egentligen bara telefoner och datorprylar som inte riktigt har hängt med utvecklingen som andra produkter har. Man har fokuserat nästan uteslutande på funktioner under lång tid. Men nu börjar det mer och mer gå åt märken. Vilken "grupp" man vill tillhöra. (cool, smart, bohem, estet, världsvan. osv osv.)

Android kan jag tycka hittat lite samma spår (trots att det inte riktigt går att jämför hårdvara och mjukvara). Men just nu känns som om de "medvetna" köper Android och "Mainstream" köper iPhone.
(Själv valde jag iPhone för enkelheten och att jag kände mig bekvämare med användandet)

(inlägget är baserat på mina egna åsikter och reflekteringar, och har inget med fakta att göra )

Visa signatur

- Hon är säkert nåt monster.
- Men vadå? Hon har ju armar och ben och pratar normalt, det gör väl inte monster inte?
- Vi får väl se när vi slår ner henne.

Permalänk
Medlem

De svar du får här kommer från folk som stirrar sej blinda på prestanda och andra saker som säker 90% av alla "smartphone-köpare" inte vet/bryr sej om.

Är det inte så med alla saker/produkter att varumärken som har viss status säljer, fast det kanske finns bättre alternativ? Det känns som Apple har förstått vad man ska lägga krutet på, dvs. design och användarvänligheten.
Man kan väl dra liknelser med te.x klockor kläder mm, de absolut dyraste märkena är inte bättre än de i mellansegmentet. Men ändå så betalar folk enorma summor för en klocka, kanske enbart pga. drömmen om att äga en alltid har funnits i bakhuvudet.

Nu kan jag själv tycka att de är konstigt att deras varumärke inte blivit helt urvattnat då "alla" har en iPhone. Det brukar oftast komma en motreaktion att inte skaffa det som alla andra har.

Permalänk
Medlem

Jag håller med nästan allas argumentation både för och emot iPhone, jag har själv en iPhone 4 men anser mig vara hälsosamt kritisk till dess begränsningar. Men! det som jag inte gillar med någon av dess konkurrenter är hur dom matar ut telefoner stup i kvarten. Har man sin iPhone vet man med stor sannolikhet att det kommer en ny ca varje år, och hitintills har man kunnat ha sin iPhone i två år utan att man känner sig aldeles för bakom i utvecklingen. Hade min 3G i nästan två år och har min 4a nu som jag är tveksam till att jag kommer uppgradera i sommar om det inte kommer något sjukt grymt med nästa iphone! Jag tycker om min iPhone jätte mycket och accepterar apples lilla bubbla för tillfället, sen har man spenderat några tusen på App store också, inte kul att byta telefon för att göra av med mer pengar allehanda tillbehör? ne det skulle kosta för mycket att byta!

Saknar tex en levande väder app i iPhonen, så man inte måste in i appen varje gång, samma med mycket annat som skulle kunna uppdatera sig automatiskt och vara mer öppet så man kan göra sin iPhone personlig.

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem

Jag vill inte ha en iPhone för att alla andra har den och vill inte ha en Macbook för att jag bara använder en dator till spel. Dock hade jag kunnat tänka mig en iPad då jag aldrig lekt med en sådan typ av leksak...hm, vänta nu - varför en iPad och inte en Motorola Xoom om det nu bara handlar om själva prylen? Jo, "ha-begäret" antar jag och alla apps...

Håller mer er andra att folk mest köper iPhone p.g.a. att det är inne att ha en sådan men vet troligtvis inte vad man verkligen kan använda den till vilket är lite synd för den är allt annat än billig.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Jag hade aldrig valt en iPhone om jag skulle köpa ny telefon imorgon, mest för att det är så inlåst och så måste jag använda skräpTunes för att kunna föra över musik etc.

Är ganska nöjd över min Nokia 5800 just nu och nästa telefon blir antagligen en N8 eller denna: http://www.gsmarena.com/acer_iconia_smart-3662.php som också ser jävligt intressant ut!

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

Ja, är det inte så att det är mode som styr och ställer. Något som några redan har anytt i tråden.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pannkakspajjas:

Jag tror att iphone har slagit mycket tack vare användarvänligheten. En teori jag har är att ju mindre tekniskt lagd man är ju större sannolikhet är det att man väljer iphone framför motsvarande andriod, just tack vare att den är så lättanvänd och att det finns appar till allt man vill ha. Ju fler som har den, ju fler vill ha den.

Apple lanserar produkt på produkt som osar av "ha begär". Jag själv som har varken behov eller nytta av en ipad/iphone/macbook vill endå ha en.

(...).

Huvudet på spiken min käre forumkollega!:)^^ Jag själv t.e.x. valde Mac Book Pro för dess användarvänlighet, enkelhet och det faktum att man inte får virus på datorn.:D

Många använder ju Mac för att det funkar Out of the Box, och inte har samma H*lvete som WIN-gänget har, utan allt flyter på och man behöver inte fundera på vad som händer "bakom huven" (vilket man inte ska behöva göra enligt min mening: hur många funderar på vad som händer i en telefon när man ringer ett samtal, eller för den delen behöver "uppdatera" och "mixtra" innan man kan ringa sitt samtal i analog i med WIN-problematiken), utan detta är en produkt som gör sitt jobb.:):)

Skrivet av liv&helvete:

Ja, är det inte så att det är mode som styr och ställer. Något som några redan har anytt i tråden.

Det är väl mode men jag tror även att det kan vara så att *oavsett* om det hade varit inne att äga en iPhone eller om man hade basunerat ut ett budskap som att hundmat är nyttigt att äta, så hade 90% av svenskarna gått på detta då svenskar (jag exkluderat då jag ser mig som EU-medborgare mer än svensk;)), går på det mesta som basuneras ut i tidningarna - eftersom nyheten står i tidningen måste det vara sant eller hur?;)(A)

(Och för den som tvivlar kan jag meddela att man undersökte huruvida svenskarna skulle köpa hundmat om man gjorde reklam för att det är en bra produkt: man kom fram till att 90% hade hakat på budskapet, köpt och börjat äta hundmat efter ungefär ett halvår efter det att man skickat ut budskapet i hela landet i alla kanaler...skrämmande:O:P).

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mocka:

http://www.mentoronline.se/iuware.aspx?pageid=3172&ssoid=1349...

När ungdomarna väljer telefon så blir det en Iphone. Eller möjligtvis en HTC. En annan trend är att allt fler ungdomar går från kontantkort till abonnemang.

När Ungdomsbarometern frågade nästan 11 000 ungdomar i åldrarna 15–24 år på sajter av typen Facebook och Bilddagboken vilken mobil de tänker köpa nästa gång svarade 43 procent en Iphone. 24 procent svarade Sony Ericsson och bara 7 procent tänker köpa en Nokia. HTC är ett märke som ökar starkt – från 4 till 16 procent på ett år...

¤ Varför väljer så många en iPhone?
¤ Vet ungdomen vad en iPhone erbjuder för funktioner och vilka begränsningar den har?
¤ Har Apple lyckats skapa en produkt som man köper "bara för att"?
¤ Varför har inte Sony Ericsson, Nokia, Samsung eller någon annan mobiloperatör lyckats med samma konststycke (de senaste åren för att bortse från framgångarna med äldre modeller som 3310an)?

Jag kan tänka mig att om man frågar vuxna i åldrarna 30-50 så blir utfallet något helt annat. En sak är säker, Steve Jobs är riktigt duktig på att tjäna pengar.

1, Ett väldigt starkt varumärke.
2, Oftast inte. Har sett många gånger att kids köpt en iPhone för att de är häftiga och sen blivit besvikna för att den inte ens hade T9... Sedan användes de oftast inte till något mer avancerat än en vanlig "dumb phone" klarar.
3, Ja i viss utsträckning. Det finns självklart många som köper en smart phone för att de vill åt funktionaliteten och då är ju iPhone inte ett dåligt val om man är medveten om för- respektive nackdelarna mot till exempel en Androidtelefon.
4, De har inte samma starka varumärke som Apple har. De lyckades ju bygga upp det genom att sälja iPod som var en bra produkt och fyllde ett hål i marknaden. Sen har de byggt vidare på det med snygg design och på så sätt sålt in att en iPhone är "rätt" att ha.

Jag är inte övertygad om att det blir så stor skillnad faktiskt. "Vuxna" är också ofta väldigt känsliga för trender även om det inte nödvändigtvis är samma trender. Jag ser till exempel många fler medelålders som går runt med en iPad under armen än ungdomar.

Jag är för övrigt lite nyfiken på den där myten om användarvänlighet. Jag har själv en androidtelefon från HTC och har lekt en del med bekantas iPhone och kan inte säga att jag ser någon direkt skillnad i användarvänlighet. Möjligtvis med undantag från SEs värdelösa användargränsnitt men det är ingen nyhet att Sony ska in och pilla på saker som de inte borde röra. Annars är gränsnitten olika men skulle inte säga att det ena är lättare än det andra. Det där med appar känns också som något som är utdaterat. Det var lite tunt innan Google fick tummen ur och öppnade upp för betalappar men sen dess är det ju inga problem. Det är ju för övrigt lite vanskligt att jämföra antalet appar också då det finns så otroligt mycket skit på båda sidor. Till exempel fick jag en reklamlapp förra sommaren om en iPhone "app". Det var enbart en rabattkupong på en glass så den appen var ju mycket värd men det tillför statistiken. Har inte sett samma fenomen för Android men det finns säkert och om inte annat lär det komma.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av MacEnkronan:

Huvudet på spiken min käre forumkollega!:)^^ Jag själv t.e.x. valde Mac Book Pro för dess användarvänlighet, enkelhet och det faktum att man inte får virus på datorn.:D

Många använder ju Mac för att det funkar Out of the Box, och inte har samma H*lvete som WIN-gänget har, utan allt flyter på och man behöver inte fundera på vad som händer "bakom huven" (vilket man inte ska behöva göra enligt min mening: hur många funderar på vad som händer i en telefon när man ringer ett samtal, eller för den delen behöver "uppdatera" och "mixtra" innan man kan ringa sitt samtal i analog i med WIN-problematiken), utan detta är en produkt som gör sitt jobb.:):)

Man måste vara bra jävla korkad om man lyckas få virus på en Win 7-dator, eftersom en brandvägg och ett antivirus stoppar dem. Om man då inte klickar på varenda jävla banner som finns...

Sen kunde jag räkna upp en jävla massa orsaker till varför jag tycker Mac-användande är ett helvete, men jag tänker inte argumentera med en självutnämnd Mac-fanboy.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Många använder ju Mac för att det funkar Out of the Box, och inte har samma H*lvete som WIN-gänget har, utan allt flyter på och man behöver inte fundera på vad som händer "bakom huven" (vilket man inte ska behöva göra enligt min mening: hur många funderar på vad som händer i en telefon när man ringer ett samtal, eller för den delen behöver "uppdatera" och "mixtra" innan man kan ringa sitt samtal i analog i med WIN-problematiken), utan detta är en produkt som gör sitt jobb.:):)

Där sade du något viktigt. Ta till exempel min Samsung Galaxy S - den är fruktansvärt seg i sitt nuvarande tillstånd. Jag vet att jag kan roota den och installera en sprillans ny ROM och detta kommer troligtvis att göra den blixtsnabb men att roota är inte speciellt lätt och man måste verkligen veta vad man gör (varför jag inte har vågat göra det än). En iPhone kommer antagligen aldrig bli seg på samma sätt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

En iPhone kommer antagligen aldrig bli seg på samma sätt.

Uppdatera en iPhone 3G till iOS 4 så ska du få se på segt.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SpammerN^:

(...) Sen kunde jag räkna upp en jävla massa orsaker till varför jag tycker Mac-användande är ett helvete, men jag tänker inte argumentera med en självutnämnd Mac-fanboy.

Lägg inte orden i min mun tack!:)^^ *För ett hälsosammare Swec. klimat på forumet.:D*

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

Man ska inte misstolka undersökningen, de frågade ungdomar vilken mobil som de skulle välja näst och inte konstigt nog svarade många den som är mest inne i dag, detta innebär inte att de kommer köpa en sådan telefon näst, utan en stor andel väljer nog en billigare telefon.

Angående Iphones popularitet så går det inte komma ifrån att Iphone faktisk är riktigt bra, användarvänlig med ett stort programutbud. När så många ungdomar köper en Iphone så blir det dessutom ett mode och den är estetiskt tilltalande.

Nå jag själv skulle aldrig själv köpa en Iphone då jag vill ha en så olåst telefon som möjligt, enda orsaken till att köpa en Iphone var i såfall för att sälja appar, men sedan ska man ha tid att utveckla dem för detta ändamål också.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Inaktiv

Det verkar vara så att ungdomar(?) vill ha en telefon med framför allt tillgång till facebook och andra sociala nätverk.
Detta kan man ju göra med SE, HTC och Nokias telefoner med men det kan vara så att då speciellt Andriod fått en stämpel som 'krångligt', det är möjligt att ungdomer sätter likhetstecken mellan många funktioner och komplicerad?

Vad gäller Nokia tror jag att de flesta ungdomar inte vet vad som är speciellt med Symbian, de kanske bara vet att Android och iOS är större? Nu har ju Nokia bytt till windows phone 7 så det kanske ändrar sig, vem vet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Där sade du något viktigt. Ta till exempel min Samsung Galaxy S - den är fruktansvärt seg i sitt nuvarande tillstånd. Jag vet att jag kan roota den och installera en sprillans ny ROM och detta kommer troligtvis att göra den blixtsnabb men att roota är inte speciellt lätt och man måste verkligen veta vad man gör (varför jag inte har vågat göra det än). En iPhone kommer antagligen aldrig bli seg på samma sätt.

du behöver inte roota eller köra in en ny rom, jag laddade in den nya uppdateringen bara som inte släpps officielt än, inte speciellt svårt...

jag fick en iphone 3g av mitt ex som jag var nöjd med, sen när iphone 4 närmade sig var jag HELT inne på den men började sammtidigt irritera mig rejält på begränsningarna som fanns i telefonen, bestämde mig för en samsung galaxy s som jag vart riktigt nöjd med. däremot så hade den vissa problem som sedan rättades till. men sen gillar jag att mecka och böka runt med prylar. skulle min farmor, mormor eller någon annan vilja ha en smartphone skulle jag säga iphone 4 utan att tveka en sekund, eller macbook om det gällde datorer. anledningen till att det nästan inte finns något virus till mac datorer är för att dom har endast en marknadsandel på ca 7%. mycket roligare att göra virus till windows då man lätt kommer ut till den stora massan direkt. sen tycker jag mitt windows 7 fungerar väldigt bra out of the box och jag har inte haft något helvete med det som någon sa.

anledningen till att kids köper iphone är för att alla har en.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pannkakspajjas:

Jag tror att iphone har slagit mycket tack vare användarvänligheten. En teori jag har är att ju mindre tekniskt lagd man är ju större sannolikhet är det att man väljer iphone framför motsvarande andriod, just tack vare att den är så lättanvänd och att det finns appar till allt man vill ha. Ju fler som har den, ju fler vill ha den.

Men fungerar verkligen det resonemanget? Varför skulle inte även tekniskt lagda föredra användarvänlighet och applikationer till att man vill ha framför något annat?* Snarare är det väl i vissa kretsar inne att inte ha en iphone (som alla andra)?

*Jo, android har också fördelar (det är till exempel lättare att utveckla egna program), men hur många drar egentligen nytta av dessa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpammerN^:

Jag hade aldrig valt en iPhone om jag skulle köpa ny telefon imorgon, mest för att det är så inlåst och så måste jag använda skräpTunes för att kunna föra över musik etc.

Är ganska nöjd över min Nokia 5800 just nu och nästa telefon blir antagligen en N8 eller denna: http://www.gsmarena.com/acer_iconia_smart-3662.php som också ser jävligt intressant ut!

Funkar att föra över musiken via foobar (med alla fördelar som automagisk konvertering av FLAC/OGG osv..)

Permalänk
Skrivet av Elgot:

Men fungerar verkligen det resonemanget? Varför skulle inte även tekniskt lagda föredra användarvänlighet och applikationer till att man vill ha framför något annat?* Snarare är det väl i vissa kretsar inne att inte ha en iphone (som alla andra)?

*Jo, android har också fördelar (det är till exempel lättare att utveckla egna program), men hur många drar egentligen nytta av dessa?

Eftersom att det är mainstream att ha en iphone så väljer många som vill profilera sig som lite mer tekniska t.ex. andriod, just tack vare att man kan göra fler saker med dem.

Iphone är inte bara lätt att använda men har många begränsingar, flash, bara godkända appar etc. som iaf jag kan tycka är störande. Men en jailbreakad iphone skulle jag säga är likvärdig med android.

Visa signatur

Asbra.

Permalänk

Iphone. puuufh

Verkar bara var lustigt folk som skaffar denna och som kallar den 'ifone' eller något larvigt. Drar ner 256 massa onödiga program och sitter och knappar eller lyssnar på musik jämte med skiten! Värre är det att det knappt häller går ringa med den så fort man kommer utanför stadsgränsen. säckar ihop totalt. Den större skaran är äkta appelnördar och resterande är folk som tro sig ha socialkontakter som ständigt måste ligga på top vad de gäller med appar och status uppdateringar på facebook och twitter.

Nää tack. skulle inte ta emot en sån 'mobil' om jag ens fick 10k rakt i handen.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Du är bara bitter för vi får ligga oftare:

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fredlovebot:

Källa?

Permalänk
Medlem

som det sas i början..en inne grej med iphone, troligen så utnyttjar dom flesta av folket inte iphonen som den är tänkt att göras utan dom har köpt den bara för att..sen smsar dom o ringer endast på den som vilken annan telefon klarar av. jag har aldrig följt mode mm..kommer inte heller skaffa mig en iphone. har en 1000kr lg touch som jag inte ens uttnyttjar till fullo men den funkar lika bra som nån annan telefon

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fredlovebot:

Så sant, så sant käre forumkollega!:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredlovebot:

Jag tycker om hur kvinnor per average har fler sexuella relationer än män. Vilket antingen så är det fler män som har smartphones eller så är män dominerande i populationen eller så har kvinnor fler sexuella relationer med andra kvinnor än vad män har med män.
Och så framgår det heller inte om det är average partners för tidpunkt 30 eller om det är totala partners upp till tidpunkt 30.

Kanske att ens iPhone räknas som sexuell partner? Skulle förklara mer än ett fåtal märkligheter.

EDIT: Aha. Nej, fler män med eller utan smartphones betyder naturligtvis inte att kvinnor per automatik får fler partners. Tankevurpa. Bra noterat Andre_H.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Skrivet av fredlovebot:

Du är bara bitter för vi får ligga oftare:

'Finally, statistical proof that iPhone users aren't just getting f*@ked by Apple.'

Visa signatur

Asus Z170-A | i7 6700k | 16GB HyperX Fury | Asus 2070 Super

Permalänk
Medlem

Mja har några yngre på jobbet som är likadana.. "Jag köper bara apple" .. varför då? "För att de är det bästa produkterna som finns!!" o.s.v .. Man får som inga argument förutom att dom är bäst

Missförstå mig inte det är inte en dålig telefon.. men priset är lite väl högt för vad man får imo..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!