Permalänk
Medlem

Intel DP67BG bra moderkort?

Sitter och söker efter lite moderkort och prolle till datorn nu men kan dock inte ett skit om moderkort. snubblade över Intel DP67BG kortet och tyckte väl att det verkade bra.....eller det ser ut som det. Undrar om det är någon på sweclockers som vet om detta är ett kort som man ska satsa på eller om man ska kolla efter något annat kort. För det ser onekligen ballt ut.
Länk till kortet nedan.

http://www.alina.se/Produkt.aspx?r=pl&T2=BOXDP67BGB3

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Hedersmedlem

Det ätt ett bra moderkort och särskilt om man gillar bling bling då den upplysta dödskallen är en rolig detalj. Jag vet dock inte om man fixat till BIOS som var lite begränsat om man vill överklocka det där lilla extra.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaLo:

Det ätt ett bra moderkort och särskilt om man gillar bling bling då den upplysta dödskallen är en rolig detalj. Jag vet dock inte om man fixat till BIOS som var lite begränsat om man vill överklocka det där lilla extra.

Jo visst på den fronten så verkar det vara grymt. Men det ska ändå fungera i andra fronter. Vet dock inte riktigt vad man ska kolla efter i moderkort. Men fick känslan av detta var ett kort till en tonåring som vill impa på sina polare på lan. Men kan ha fel.

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fnikanor:

Jo visst på den fronten så verkar det vara grymt. Men det ska ändå fungera i andra fronter. Vet dock inte riktigt vad man ska kolla efter i moderkort. Men fick känslan av detta var ett kort till en tonåring som vill impa på sina polare på lan. Men kan ha fel.

Skall du ha den till en speldator så har den både SLI och Crossfire stöd och vill du även kunna klocka upp den till runt 4,5GHz så är det bara att köpa då den är minst lika bra som de andras kort. Det är när man skall upp mot 5GHz som den brister då BIOS är lite begränsat.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaLo:

Skall du ha den till en speldator så har den både SLI och Crossfire stöd och vill du även kunna klocka upp den till runt 4,5GHz så är det bara att köpa då den är minst lika bra som de andras kort. Det är när man skall upp mot 5GHz som den brister då BIOS är lite begränsat.

jaha okej är ingen person som orkar klocka upp saker så det verkar som on det kanske blir detta bling bling kortet ändå.

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Hedersmedlem

Ja varför inte och jag funderar också på den, sedan kan man stänga av dödskallen.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Man får mindre för pengarna än om man köper t.ex. ASRock men de har i alla fall inte använt sämre komponenter än alla de andra tillverkarna (Intels moderkort till 1156 och 1366 använde billiga komponenter av sämre kvalitet). 10 år efter de andra tillverkarna men bättre sent än aldrig. Det klarar inte högre minneshastigheter än 1333 MHz om man fyller alla minnesslottarna.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Va klarar den inte snabbare ram än1333 MHz. Det var en ganska så stor nackdel enlgit mig. Och så hade då jag fått för mig att intel gjorde bro kort. Men senare så undrar jag om inte Intel DP67BG kör med UEFI? lr gör alla sandy bridge kort det?

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Hedersmedlem

Nej det är ett vanlig BIOS så ingen UEFI.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av fnikanor:

Va klarar den inte snabbare ram än1333 MHz. Det var en ganska så stor nackdel enlgit mig

Om du kör med två moduler klarar den 1600...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Hedersmedlem

Nu kom Sabertooth P67 in på lager i stor mängd hos Komplett så då var mitt val gjort.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Om du kör med två moduler klarar den 1600...

Dum fråga men alltså vad menar du med två moduler?

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Om du kör med två moduler klarar den 1600...

Skrivet av MaLo:

Nu kom Sabertooth P67 in på lager i stor mängd hos Komplett så då var mitt val gjort.

ska kola upp de kortet också och se om det är något allternativ.

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fnikanor:

Dum fråga men alltså vad menar du med två moduler?

Två minnen.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W