Video från Asus överklockningshelg i Kista

Permalänk
Melding Plague

Video från Asus överklockningshelg i Kista

Överklockning är kanske inte en publiksport, men för den som är nyfiken på hur det ser ut att slå världsrekord med fyra Geforce GTX 580 publiceras nu en video från Asus överklockningshelg.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Najs

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

Såna dårar!
ser ju helt vansinnigt ut det dom håller på med haha

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk

Man önskar ju att man fick vara med och titta / testa något sånt någon gång, men det verkar stressigt!

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody" - Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

ett sånt där kylsystem vill man ha lite jobbigt att koncentrera sig på spelet eller programmet man har uppe när man konstant måste ha i kväve

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk
Avstängd
Skrivet av phroggyy:

ett sånt där kylsystem vill man ha lite jobbigt att koncentrera sig på spelet eller programmet man har uppe när man konstant måste ha i kväve

man får väl skaffa sig några kväve langare då

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Fan vad ofta man fyllde på kväve!

Varför hade de en pistol (varmluft?) där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kobb3:

Fan vad ofta man fyllde på kväve!

Varför hade de en pistol (varmluft?) där?

Om det blir för kalt lägger systemet av. Man måste hålla uppe rätt temperatur.

Permalänk
Medlem

Hinner man ens ändra några inställningar om man måste hälla på kväve så ofta?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Hinner man ens ändra några inställningar om man måste hälla på kväve så ofta?

De ändrar ju inte några inställningar under testet, och det är ju då som det hälls på som mest kväve.

Visa signatur

Primum non nocere

Permalänk
Medlem
Skrivet av VolvoSwe:

De ändrar ju inte några inställningar under testet, och det är ju då som det hälls på som mest kväve.

Ok

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av VolvoSwe:

De ändrar ju inte några inställningar under testet, och det är ju då som det hälls på som mest kväve.

Det gör man ju visst det, t.ex. CPU-frekvensen under grafiktesterna.

...varför tror ni dom är tre stycken?

Och sen slukar grafikkorten kväve i den hastigheten (därav de relativt låga frekvenserna med tanke på vad korten är kapabla till i single-konfiguration?) så det känns som att påfyllningen sker onormalt ofta.

Permalänk

Ingen behöver tvivla, med 3 vältränade kvävehällare klarar även den riggen crysis. 270fps är ju helt sjukt!

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av fille3002:

Ingen behöver tvivla, med 3 vältränade kvävehällare klarar även den riggen crysis. 270fps är ju helt sjukt!

Haha, skulle vilja se en kille sitta å spela sönder crysis medan tre killar står å häller på

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

De borde bygga nått som liknar ett vattenkylarsystem, men istället använda kopparledningar eller nått och fylla det med kväve istället för vatten, så att de slipper stå å hälla på hela tiden, om kväven som kokar dessutom förs tillbaka till ett stort kylarsystem så får man ju inte slut på det heller.

Permalänk

Kul att se våra agg i action

Permalänk
Skrivet av Antec SE:

Kul att se våra agg i action

Smygreklam ftw?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Balls Of Steel:

Smygreklam ftw?

Haters gonna hate?

Permalänk
Skrivet av Balls Of Steel:

De borde bygga nått som liknar ett vattenkylarsystem, men istället använda kopparledningar eller nått och fylla det med kväve istället för vatten, så att de slipper stå å hälla på hela tiden, om kväven som kokar dessutom förs tillbaka till ett stort kylarsystem så får man ju inte slut på det heller.

dom måste iaf kunna reglera tempen oavsett om det är ett slutet system eller inte, för varmt/kallt och det bli oönskat resultatet ^^

Jag har dock en fråga, hur går det med all kväve som "skvätter" ut över moderkortet och all annan hårdvara? som i början av videon när dom fyllde på kväve, det flög åt alla håll. det borde göra mer ont än nytta tycker jag.

Visa signatur

- Citera för svar -

Permalänk
Skrivet av Redundant:

Jag har dock en fråga, hur går det med all kväve som "skvätter" ut över moderkortet och all annan hårdvara? som i början av videon när dom fyllde på kväve, det flög åt alla håll. det borde göra mer ont än nytta tycker jag.

Varför borde det göra mer ont än nytta?

Permalänk
Skrivet av Balls Of Steel:

Varför borde det göra mer ont än nytta?

flytande kväve på elektronik låter inte okey i mitt huvud, fast jag håller inte på med sånt här så jag har ingen erfarenhet, därav min fråga.

Visa signatur

- Citera för svar -

Permalänk
Medlem

Snacka om att köra så det ryker bokstavligt talat.

Med det borde väl gå att göra något för att underlätta påfyllningen av kväve, 3 pers som står och tokhäller!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redundant:

flytande kväve på elektronik låter inte okey i mitt huvud, fast jag håller inte på med sånt här så jag har ingen erfarenhet, därav min fråga.

Kväve leder inte elektricitet då du inte har några fria joner eller elektroner som kan föra elektriciteten vidare
Är väl dock det där med att för snabb nedkylning kan vara dålig?
tror dock inte det ska vara någon fara

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Skrivet av Antec SE:

Kul att se våra agg i action

Konstigt att dom inte körde med Corsair AX aggen

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X, 16 GB RAM, RTX 2080Ti, Meshlicious

Permalänk
Skrivet av NisseG91:

Kväve leder inte elektricitet då du inte har några fria joner eller elektroner som kan föra elektriciteten vidare
Är väl dock det där med att för snabb nedkylning kan vara dålig?
tror dock inte det ska vara någon fara

Tack tack då vet jag nä jag trodde inte det skulle vara några större problem, annars skulle dom inte göra som dom gör ^^

Visa signatur

- Citera för svar -

Permalänk
Medlem

Vad har dom hårtorken till?

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Medlem

Tre vuxna män som trängs runt ett litet bord med varsin termos; det är överklockning det!

Löjligt bra resultat förövrigt! Mycket imponerande! Skulle dock vara trevligt med en mer ingående video där man får se lite mer bakom bakom kulisserna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Kväve leder inte elektricitet då du inte har några fria joner eller elektroner som kan föra elektriciteten vidare
Är väl dock det där med att för snabb nedkylning kan vara dålig?
tror dock inte det ska vara någon fara

Desstillerat vatten leder inte heller ström
Det är vattnets smutsighet och salthalt som leder ström.

Så det är ju inte vatten man ska vara rädda för utan det är det som är i själva vattnet.

Dock är det fortfarande skadligt för datorn, vet inte varför..

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Desstillerat vatten leder inte heller ström
Det är vattnets smutsighet och salthalt som leder ström.

Så det är ju inte vatten man ska vara rädda för utan det är det som är i själva vattnet.

Har inte sagt något annat men nu är detj u inte så att dom står där och häller destillerat vatten på prylarna eller hur?

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!