Bärbar som klarar Eveonline och Bad Company 2?

Permalänk

Bärbar som klarar Eveonline och Bad Company 2?

Såg en tråd, men ville inte kapa den.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/212090/brabarbar (Acer Aspire TimelineX 3820TG+SSD)

Vill ha något i liknande storlek, tänker mest på skärmen.
Som skulle klara av Eveonline och Bad Company 2.

I stort sett bara dom två spelen jag spelar.

Skulle den datorn klara dom spelen?
har inte tittat runt så mycket än, men kan tänka mig en lite större skärm.

Om prestandan då ökar på GPU/CPU

Ska ha datorn då jag reser, där av skärmens storlek.
vill inte ha något som är för stort, så man inte kan ha den i knä på t.ex. tåg/flyg.

Priset på datorn spelar ingen roll, men billigare är ju alltid bra.

Permalänk
Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ali3nPredator:

Jag tycker själv att G73:orna är lockande men jag tycker det är rätt stor skillnad i storlek mellan 17 och 13 tum. Till och med 15,6 tummarna är ju 7 cm bredare än TS eget förslag.

Tyvärr har jag inget eget förslag till TS, då datorer i den här storleken inte intresserar mig för tillfället.

Permalänk

Har Tittat på G73, men som det redan nämnts, känns dom inte direkt "transportabla".
Och det är nog inget man har i knä, på flyget.

Annars hade jag tagit en sådan, utan problem.

Är inte låst till just 13", men något i närheten i alla fall.
Så det inte blir för stort, att ta fram på flyg/tåg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunrunner:

Har Tittat på G73, men som det redan nämnts, känns dom inte direkt "transportabla".
Och det är nog inget man har i knä, på flyget.

Annars hade jag tagit en sådan, utan problem.

Är inte låst till just 13", men något i närheten i alla fall.
Så det inte blir för stort, att ta fram på flyg/tåg.

Vill du ha lite större så finns ju Acer TimelineX i 14" och 15,6" också..

Är ju en bra dator för dina ändamål, bra batteritid samt hyfsad spelprestanda när du kör på AC.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Äger själv en 3820TG 13", dock med i5 450M och HD5650 och skulle säga att BFBC2 inte är direkt spelbart på den. Kör typ mediuminställningar på maxupplösningen (1366x768) och har en medelfps på kanske 30-40 eller något i den stilen, vilket enligt mig är "ospelbart".

Skillnaden mellan HD5650 och HD6550 som sitter i de nya är kanske 10-15%.

http://www.youtube.com/watch?v=CGExHM0yr_Y som synes ligger fps runt 30~. Ser ut att flyta på ganska bra i videon men när man själv spelar så är 30fps ej behagligt. Allt under 60 är enligt mig inte flyt.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Om du har tid att vänta så verkar denna lovande.. 14" samt Geforce GT550M + Sandy Bridge

http://www.inet.se/artikel/1969877/asus-n43sn-vx051v

Prisvärd

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Ja, det ser ju ut som om det kanske kan vara något.
synd bara att man måste vänta, och sedan troligen vänta och se på någon recension.

Permalänk
Avstängd

HD.. 5400 rpms!
Varför sätta i sånt slött skräp i en ny dator förstår det inte asså!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biccen:

HD.. 5400 rpms!
Varför sätta i sånt slött skräp i en ny dator förstår det inte asså!

Mja men är ju inga problem att byta för en sweclockare.. in med en ssd

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Avstängd

Jopp sant! har själv en ssd i min gx660.. men den hade en 7200 rpms disk i innan! och det är ju ok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biccen:

HD.. 5400 rpms!
Varför sätta i sånt slött skräp i en ny dator förstår det inte asså!

Finns ju en till aspekt.. en 5400rpm drar mindre ström än en 7200rpm

Finns tester på nätet också.. skillnaden är inte direkt stor.. 1-10% i läs/skrivhastighet

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Finns ju en till aspekt.. en 5400rpm drar mindre ström än en 7200rpm

Finns tester på nätet också.. skillnaden är inte direkt stor.. 1-10% i läs/skrivhastighet

Hur är det mot en SSD då? Rent spontant känns det ju som att en SSD vore mer strömsnål.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reinholdsson:

Hur är det mot en SSD då? Rent spontant känns det ju som att en SSD vore mer strömsnål.

Google is your friend, skulle dock gissa på att en SSD är strömsnålare.. men då kostar det istället

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Finns det någon av dessa eller liknande, som har dubbla HDD?
antar inte, då jag int hittat någon.

Permalänk
Medlem

De enda datorerna i intervallet 12-14 tum som har 2 hårddiskar verkar vara Sony Vaio VPC-Z12M9E och Sony Vaio VPC-Z13M9E , åtminstone enligt Prisjakt.nu , dock kostar de cirka 18 tusen, då har de Intel 520M resp. 460M samt Geforce 330M. Och grafikkortet verkar vara i klenaste laget då.

Permalänk

För dom pengarna borde det ju finnas bättre grejer i alla fall.

Permalänk

Vilken skulle rekommenderas?

Sony Vaio S
http://www.sweclockers.com/nyhet/13536-sony-vaio-c-och-vaio-s...

Eller Asus
http://www.inet.se/artikel/1969877/asus-n43sn

Nu inser man ju att, dom inte är "spel" datorer.
men Rift på low? ;P

Permalänk
Medlem

ASUS N53SV

Inväntar en http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=622645 . Tyckte det verkade en av de hetaste just nu för det priset. Kanske blir lite försökskanin nu med nya Sandy Bridge men det kommer nog bli bra=)
Det enda minus jag kan se på den här datorn än så länge iaf är att det är en 5400 rpm hdd... Det kan man dock byta ut så småningom. Återkommer när jag prövat på den lite.

Permalänk

Ser intressant ut, håll oss uppdaterade tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunrunner:

Ser intressant ut, håll oss uppdaterade tack!

Fick precis smset från komplett att datorn har kommit så det blir att sluta tidigare på jobbet idag ;).
Lägger ett inlägg ikväll när jag testat lite.

Är det någon som vet hur det funkar om man man ska byta hårddisk senare? Måste man köpa ny licens till windows eller? Ska man satsa på en någorlunda stor SSD eller en hybrid? Vill ju ändå kunna lagra lite.

Permalänk
Medlem

Hämtade min N53SV igår och mitt första intryck av den är att den känns stabil och den flyter på bra. Man märker att det är en 5200 rpm hdd i den när man sitter på en Raptor i sin stationära. Men så är det väll. Om man köper denna och har lite mer pengar så stoppa in en SSD eller hybrid då hade den varit perfekt.
Det är bra ljud i den och och fin upplösning. Har inte hunnit pröva allt ännu. Men som sagt känns den bra, och för det priset också.
Har inte så bra koll på vad man kan göra för tester med den men om någon har några förslag så kom gärna med dom.

Permalänk

Låter intressant, blir nog en ssd hur som helst för min del.

Om du har något spel, och orkar installera.
Kan du ju prova något dyl, skulle jag själv vara väldigt tacksam för.

T.ex. Bad Company 2 ;P

Permalänk

Dubbel post, men undrar om du haft tid att testa något?
blev väldigt intresserad av hur det i sådana fall fungerade.

Permalänk

hade vart najs om du kunnde prova den på bad company 2 maxat :=)

Permalänk

Försvann alla plötsligt, då det kom till kritan att faktiskt testa?

Permalänk

värkar så

Permalänk

Fortfarande inget/ingen?

Permalänk
Skrivet av MasteraCe:

Mja men är ju inga problem att byta för en sweclockare.. in med en ssd

Hur mkt jobb är det att byta ut den vanliga 5400 mot en SSD och hur mycket skillnad skulle det göra, och vart kommer man märka skillnad? Vad skulle det kosta med en 120gb?

Tack!

Visa signatur

In God We Trust

Permalänk

En Intel-X25 120GB går på runt 1700:-

Hur mycket jobb, beror på datorn i sig.
men troligen fyra/åtta skruvar..

Fyra för plattan som sitter på undersidan av datorn och fyra som håller Hårddisken på plats.
(mest troligt)

Märker det nog mest på att batteritiden ökar något, och att saker kan öppna snabbare.

Från det ena till det andra, nu då dom som har datorerna som dom föreslagit mig/oss att köpa, har försvunnit.

Någon som har ett bra tips på en datorn runt 14" som klarar BFBC2, Eve-Online etc?
Vilket grafikkort ska man titta efter i datorerna?

Vill ju ha något med hyfsad kräm i