Permalänk
Medlem

ASUS G73JW-TY190V

Hej!

Jag har kollat runt i ett bra tag efter en gaming laptop som skulle kunna passa mig.
Jag vill kunna spela spel på hög grafik men inte på den högsta möjliga.
Jag vill helst att det ska vara en i5 elr i7 processor i den.
Ett internminne på minst 4gig som helst ska kunna uppgraderas till lite högre vill jag med ha.
Ska ha en bra kylning!
Jag vill kunna spela spel som HoN, cod, cs mm.
Min budget ligger på ca 10000kr.

Jag fastnade för denna asusen http://www.pricerunner.se/pi/27-2664194/Baerbara-datorer/ASUS...

Jag undrar om det går att uppgradera ram minnet i den till 8 gig, står att det funkar på ett par sidor men inte på andra, och ifall ni tycker att den laptopen är bra.
Undrar också om ni har en annan laptop i denna klassen som ni kan rekomendera?

Mvh JamJam

Blev fel...
Permalänk
Skrivet av JamJam95:

Hej!

Jag har kollat runt i ett bra tag efter en gaming laptop som skulle kunna passa mig.
Jag vill kunna spela spel på hög grafik men inte på den högsta möjliga.
Jag vill helst att det ska vara en i5 elr i7 processor i den.
Ett internminne på minst 4gig som helst ska kunna uppgraderas till lite högre vill jag med ha.
Ska ha en bra kylning!
Jag vill kunna spela spel som HoN, cod, cs mm.
Min budget ligger på ca 10000kr.

Jag fastnade för denna asusen http://www.pricerunner.se/pi/27-2664194/Baerbara-datorer/ASUS...

Jag undrar om det går att uppgradera ram minnet i den till 8 gig, står att det funkar på ett par sidor men inte på andra, och ifall ni tycker att den laptopen är bra.
Undrar också om ni har en annan laptop i denna klassen som ni kan rekomendera?

Mvh JamJam

Glossy skärm är inget vidare. Annars ser den väldigt ok ut!

Visa signatur

3DMark 06: 27508 Chassi: NZXT MidiTower Tempest Evo Window Black ° Moderkort: Asus P8P67 Deluxe B3 S-1155 ATX ° Processor: Intel Core i7 2600K 3.40GHz ° Kylare: Noctua NH-D14 ° Minne: Corsair 16GB (4x4) DDR3 XMS3 1600MHz ° Systemdisk: OCZ Revodrive X2 PCI-E X4 SSD 100GB ° Disk: Hitachi Deskstar 7K3000 2TB 7200RPM SATA/600 ° Grafikkort: 2st Gigabyte GeForce GTX 560Ti OC SLI ° PSU: Cooler Master Silent Pro 1000W

Permalänk
Medlem

jag vet, men spelar ingen större roll

Permalänk
Medlem

Alla datorer har glossy-skärm .. förutom udda märken

Det är en väldigt prisvärd dator helt klart.. jag tror du blir nöjd iallafall..

Vill du ha 17" eller vill du hellre ha en mindre dator?

Du kommer iallafall klara av att spela dom spelen utan problem

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Alla datorer har glossy-skärm .. förutom udda märken

Det är en väldigt prisvärd dator helt klart.. jag tror du blir nöjd iallafall..

Vill du ha 17" eller vill du hellre ha en mindre dator?

Du kommer iallafall klara av att spela dom spelen utan problem

ok. Spelar ingen roll vilken storlek det är, 17" är inget problem.
som jag skrev på en annan tråd så undrar jag om det går att uppgradera till 8 gig ram på denna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JamJam95:

ok. Spelar ingen roll vilken storlek det är, 17" är inget problem.
som jag skrev på en annan tråd så undrar jag om det går att uppgradera till 8 gig ram på denna?

Ok men ska du ha ASUS så skulle jag rekommendera G73 istället för G53 då G73 går 10-20 grader svalare på gpu enligt mina mätningar..

Ang. ram-minnet så vet jag faktiskt inte.. tycker det borde gå med 2x4gb stickor men fråga ASUS.David här på forumet han borde ju veta

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Ok men ska du ha ASUS så skulle jag rekommendera G73 istället för G53 då G73 går 10-20 grader svalare på gpu enligt mina mätningar..

Ang. ram-minnet så vet jag faktiskt inte.. tycker det borde gå med 2x4gb stickor men fråga ASUS.David här på forumet han borde ju veta

Jag har frågat på asus sida om ramen och jag ska nog beställa en g73jw om det går att uppgradera ramen på den.

Permalänk
Medlem

Är det värt att spara till denna istället? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=804983

Permalänk
Medlem
Skrivet av JamJam95:

Är det värt att spara till denna istället? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=804983

Asså jag vet inte, vad ska du använda datorn till?.. Det är svårt att motivera 4000kr prisskillnad det är ju typ 40% dyrare

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Asså jag vet inte, vad ska du använda datorn till?.. Det är svårt att motivera 4000kr prisskillnad det är ju typ 40% dyrare

Jadu, jag ska använda den till att kunna spela spel på bra grafik och använda den till cad i skolan.
Jag vill att den ska "hålla" i några år. Jag vill inte lägga 10000 på en dator och sedan köpa en ny om några år.
Jag villl att den ska hänga med i ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JamJam95:

Jadu, jag ska använda den till att kunna spela spel på bra grafik och använda den till cad i skolan.
Jag vill att den ska "hålla" i några år. Jag vill inte lägga 10000 på en dator och sedan köpa en ny om några år.
Jag villl att den ska hänga med i ett tag.

Ja alltså tror den billigare duger gott till det.. Det är klart att den dyrare kanske håller lite längre iom quadcore o.s.v.. Men grafikkortet är ju fortfarande samma i båda.. Så det kommer bli flaskhalsen..

Bättre att köpa en dator för 10k nu och spara ihop 6k och köpa ny dator om några år igen istället för att lägga 14k

Sen har den ju full hd och 2gb extra ram också så om du värdesätter full hd är det ju klart ett argument

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Ja alltså tror den billigare duger gott till det.. Det är klart att den dyrare kanske håller lite längre iom quadcore o.s.v.. Men grafikkortet är ju fortfarande samma i båda.. Så det kommer bli flaskhalsen..

Bättre att köpa en dator för 10k nu och spara ihop 6k och köpa ny dator om några år igen istället för att lägga 14k

Sen har den ju full hd och 2gb extra ram också så om du värdesätter full hd är det ju klart ett argument

Jag ska göra som så att om det går att uppgradera ram på denna eller g53jw så köper jag en av dem, det kommer säkert att bli som så att det kommer att krävas ganska mycket mera ram om ett par år. Om det nu inte går på någon av modellerna så får jag se hu jag gör.