ASUS G73 - Behöver reda ut begreppen

Permalänk

ASUS G73 - Behöver reda ut begreppen

Hej på er,

Efter ett par veckors lobbande har jag äntligen fått min kära fru att gå med på att införskaffa en ny laptop. Jag har kollat runt en del och tillslut fastnat för ASUS G73-serie. Frågan är nu bara vilken av alla modeller man bör välja. Jag hoppas någon här kan hjälpa mig i rätt riktning.

Lite basfakta om mitt köp:
Datorn kommer framförallt att användas till musikredigering samt videoredigering men också som underhållningsburk i hemmet.

Budget 15000:- (kanske någon tusenlapp till om jag byter däcken på bilen samt reserverar lite mer "kvalitetstid" åt min fru.)

Nu till mina frågor:
1. Har alla G73 modeller 4 minnesplatser?
När jag kollat runt på tex Prisjakt.nu så står det ibland att vissa bara har två trotts att de är tillsynes lika. Detta huvudbry följer med mig i några av de andra frågorna också.

2. Har alla G73 modeller 2 HDD-platser?

3. Vilken av SW, JH eller JW är intressantast för mina ändamål?

4. Har alla modeller bakgrundsbelysning på tangentbordet?

5. Jag har ganska svårt för kasst ljud. Är det så värdelöst som jag sett en del skriva?

6. Räcker de 4GB SSD till OS'et eller är det någon annan poäng med det?

7. Till er som äger någon av modellerna: Tyckte ni att den mjukvara som följde med var användbar?

8. Jag har läst i en del äldre trådar här på forumet att folk har haft problem med svärtan (bleeding) på skärmen. Är det någon som vet om det är åtgärdat nu samt om det bara är "måndags exemplaren" som har detta problem.

9. Finns det "Turbo" på alla modeller (SW, JH, JW)?

10. Hur är batteritiden?

11. Är det något särskilt ni skulle vilja anmärka på? Bra eller dåligt?

Det var allt jag kom på just nu.

Tack på förhand!

Visa signatur

Storskrot:
MB - Asus RIVE X79 // CPU - 3930K @ 5GHz // RAM - 32GB // GPU - Asus GTX680 DCU-IIT // HD - 2 x Corsair 128GB RAID0, 4 x 2TB WD // Chassi - Fractal Design Define XL
Lillskrot:
ASUS G750JX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dusty Circuit:

Hej på er,

Efter ett par veckors lobbande har jag äntligen fått min kära fru att gå med på att införskaffa en ny laptop. Jag har kollat runt en del och tillslut fastnat för ASUS G73-serie. Frågan är nu bara vilken av alla modeller man bör välja. Jag hoppas någon här kan hjälpa mig i rätt riktning.

Lite basfakta om mitt köp:
Datorn kommer framförallt att användas till musikredigering samt videoredigering men också som underhållningsburk i hemmet.

Budget 15000:- (kanske någon tusenlapp till om jag byter däcken på bilen samt reserverar lite mer "kvalitetstid" åt min fru.)

Nu till mina frågor:
1. Har alla G73 modeller 4 minnesplatser?
När jag kollat runt på tex Prisjakt.nu så står det ibland att vissa bara har två trotts att de är tillsynes lika. Detta huvudbry följer med mig i några av de andra frågorna också.

2. Har alla G73 modeller 2 HDD-platser?

3. Vilken av SW, JH eller JW är intressantast för mina ändamål?

4. Har alla modeller bakgrundsbelysning på tangentbordet?

5. Jag har ganska svårt för kasst ljud. Är det så värdelöst som jag sett en del skriva?

6. Räcker de 4GB SSD till OS'et eller är det någon annan poäng med det?

7. Till er som äger någon av modellerna: Tyckte ni att den mjukvara som följde med var användbar?

8. Jag har läst i en del äldre trådar här på forumet att folk har haft problem med svärtan (bleeding) på skärmen. Är det någon som vet om det är åtgärdat nu samt om det bara är "måndags exemplaren" som har detta problem.

9. Finns det "Turbo" på alla modeller (SW, JH, JW)?

10. Hur är batteritiden?

11. Är det något särskilt ni skulle vilja anmärka på? Bra eller dåligt?

Det var allt jag kom på just nu.

Tack på förhand!

1. Ingen aning!

2. Ja, det är lite små besvärligt att komma åt men det är ju inget man gör ofta så.. (Man måste lös med tangentbordet och "handstödet" för skruvarna sitter där som håller luckan under

3. Har du tid att vänta så bör du nog vänta på SW med Sandy bridge, men annars är 9990:- modellen väldigt prisvärd också med Intel I5 om det räcker.

4. Ja

5. Högtalarna är ingen höjdare nej, men har du extern ljudkälla är ljudet bra (OM du avinstallerar "Creative THX" som gör ljudet riktigt kasst)

6. Det funkar inte riktigt så, du kan inte själv använda SSD-minnet... Hårddisken "lär" sig vilka filer du använder mycket och lagrar det på SSDn för snabbare läsning.. Så t.ex första starten av datorn kanske går normalt men sen efter 2-3 starter går det fortare o.s.v.

7. Jag har ägt en G73JW, Nja det är rätt mycket skräp som man avinstallerar Typ speldemon o skit

Annars inget speciellt.. Ingår väl Office-demo och nåt antivirus som jag inte testat (Kör Microsoft security essentials istället)

8. Ja det stämmer, därför jag skickade tillbaka min .. Det gäller främst full hd skärmar, och ja det verkar vara ett rätt vanligt problem.. Men om det är på alla kan jag inte svara på

Dock TROR jag inte att 1600x900 skärmen som följer med på 9990:- är drabbad, har då inte läst nån som haft problem med det.

9. Nej, finns ingen turbomode.. kanske JH.. JW och SW har det inte iallafall.

10. Ingen höjdare som du kan gissa.. runt 2,5timmar skulle jag gissa

11. Mja bra är att kylningen är bra osv Dåligt är med backlightbleeding om man blir drabbad.. Sen finns det en bugg med tangentbordet som vissa blir drabbade av, att tangentbordet missar vissa tryckningar.. Men har sett att det finns faktiskt ett beta-bios ute nu som ska fixa detta

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

MasteraCe: Hej och tack för ditt svar!

1. Ok, det verkar vara svårt att finna information om det. Kanske är det så att bara deras topnotch modell har fyra platser?

2. Det var bra! Det blir troligtvis en SSD när de nya modellerna kommer ut framöver.

3. Jag har tid att vänta. Jag såg att någon modell kommer redan den 18:e, så det är ju bara runt hörnet.

4. Gött!

5. Det var synd. Det är konstigt hur de marknadsför vissa produkter.

6. Aha, smart!

7. Ok, som jag misstänkte. Följde det med drivrutiner på skiva? Följde det med installationsskiva för OS'et? Är drivrutinerna integrerade i OS'et (eventuell installation alltså)?

8. Ajdå, det lät ju inge vidare. Men garantin täcker alltså detta?

9. Det var synd. Finns det några O.C möjligheter alls?

10. Misstänkte det.

11. Tangentbords-buggen har jag läst lite om. Det verkar ju ytterst besynnerligt att de trotts detta lanserade burken. TGNTB'et är ju ganska bra att ha fungerande. Nåväl, jag hoppas de hinner fixa detta till SW-modellen.

Visa signatur

Storskrot:
MB - Asus RIVE X79 // CPU - 3930K @ 5GHz // RAM - 32GB // GPU - Asus GTX680 DCU-IIT // HD - 2 x Corsair 128GB RAID0, 4 x 2TB WD // Chassi - Fractal Design Define XL
Lillskrot:
ASUS G750JX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dusty Circuit:

MasteraCe: Hej och tack för ditt svar!

1. Ok, det verkar vara svårt att finna information om det. Kanske är det så att bara deras topnotch modell har fyra platser?

2. Det var bra! Det blir troligtvis en SSD när de nya modellerna kommer ut framöver.

3. Jag har tid att vänta. Jag såg att någon modell kommer redan den 18:e, så det är ju bara runt hörnet.

4. Gött!

5. Det var synd. Det är konstigt hur de marknadsför vissa produkter.

6. Aha, smart!

7. Ok, som jag misstänkte. Följde det med drivrutiner på skiva? Följde det med installationsskiva för OS'et? Är drivrutinerna integrerade i OS'et (eventuell installation alltså)?

8. Ajdå, det lät ju inge vidare. Men garantin täcker alltså detta?

9. Det var synd. Finns det några O.C möjligheter alls?

10. Misstänkte det.

11. Tangentbords-buggen har jag läst lite om. Det verkar ju ytterst besynnerligt att de trotts detta lanserade burken. TGNTB'et är ju ganska bra att ha fungerande. Nåväl, jag hoppas de hinner fixa detta till SW-modellen.

No problemo

1. G73SW är ju ändå "Topnotch" Iallafall den med 3Dskärm.. men den billigare utan 3dskärm bör väl vara samma så.. Vet iallafall att det är minst 3platser.. datorn jag hade hade 3st installerade iaf.. 3x2gb

7. Drivrutiner får du med på en skiva, rätt smart faktiskt.. Bara stoppa in skivan och markera alla enheter man vill ha installerade och trycka "install" så kan man lämna datorn och den sköter allt automatiskt.

Dock medföljer ingen Windows-skiva.. Men om du känner nån som har en Win HP x64 Svenska så kan du installera med den.. Så gjorde ajg iaf

8. Jag trodde inte det skulle täcka, så jag körde retur på min dator.. men har läst om en kille här på forumet som skickat iväg sin dator för samma fel och supporten sa att det var ett vanligt fel.. Så antagligen byter dom den utan problem

9. Självklart finns det O.C möjligheter.. enklast är att OCa GPU med "MSI Afterburner" .. Jag testade lite när jag hade burken och ökade min 3dmark vantage score från 7800 till 9200 med bara GPU-OC och den gick svalt ändå

Riktigt trevligt det iallafall! .. Sen går det även OC'a CPU med ett program som heter "Setfsb" men det måste man betala för att få senaste versionen som stödjer G73 (tror det kostar runt 50kr iofs)

11. Jo jag håller med, jag trodde det enbart var JH som var drabbad men även JW.. Tur dom fått fram ett bios som löser det iaf.. Det gick ju lösa innan också genom att stänga av touchpaden i bios, men vissa kanske vill ha kvar funktionen i touchpaden

Edit: Vad ska du ha datorn till föressten? Såg att SW fanns i lager på expert nu för 13929:- .. Men frågan är ju om det är värt prisskillanden

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Hej igen,

1. Jag såg någon video på YouTube om G73'an och där sa de att det sitter en minnesplats på "baksidan" av moderkortet. Installation av ett minne där kräver dock att man skruvar isär hela maskinen. Något som jag vet av egen erfarenhet kan bli... problematiskt ibland. Det blir alltid skruv över. Så kanske det inte är i detta fallet. Det är ju ganska enkelt för tillverkaren att inte löda på en sockel.

7. Toppen! Lite synd att det inte följer med någon OS-skiva men det gör det sällan av någon anledning.

Finns det något program som integrerar drivrutiner på en "custom"-skiva för Win7? Jag använde ett till min gamla laptop när jag skulle driva ut Vista ur den. Det saknades SATA-drivrutin på den XP-skiva jag hade så man var tvungen att använda ett program (som jag inte kan minnas namnet på) för att integrera drivrutinen och bränna en ny skiva. Funkade utmärkt. Man kunde även göra custom-installationer så man slapp skriva in serienr etc.

8. Ok, jag hoppas att det kommer fungera men det är nog bra att kolla med försäljaren vad som gäller innan det blir ett köp.

9. Det var härligt att höra SetFSB verkar ju vara värt att kolla in det med.

11. Va bra att de fått ordning på det. Och ja, plattan är ju ganska användbar

Datorn ska användas framförallt till musik- och videoredigering. Sen ska det naturligtvis tittas på film och skjutas idioter i spel också Jag tror att det blir SW. Vad jag har läst mig till hittills verkar det som det smartaste allternativet.

Jag kommer med största sannolikhet skaffa ett nytt externt ljudkort när det kommer stöd för USB3. Det jag kör nu använder FW. Lite synd att G73'an inte hade det.

Finns det förresten adapters för USB3 -> FW400?

Visa signatur

Storskrot:
MB - Asus RIVE X79 // CPU - 3930K @ 5GHz // RAM - 32GB // GPU - Asus GTX680 DCU-IIT // HD - 2 x Corsair 128GB RAID0, 4 x 2TB WD // Chassi - Fractal Design Define XL
Lillskrot:
ASUS G750JX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dusty Circuit:

Hej igen,

1. Jag såg någon video på YouTube om G73'an och där sa de att det sitter en minnesplats på "baksidan" av moderkortet. Installation av ett minne där kräver dock att man skruvar isär hela maskinen. Något som jag vet av egen erfarenhet kan bli... problematiskt ibland. Det blir alltid skruv över. Så kanske det inte är i detta fallet. Det är ju ganska enkelt för tillverkaren att inte löda på en sockel.

7. Toppen! Lite synd att det inte följer med någon OS-skiva men det gör det sällan av någon anledning.

Finns det något program som integrerar drivrutiner på en "custom"-skiva för Win7? Jag använde ett till min gamla laptop när jag skulle driva ut Vista ur den. Det saknades SATA-drivrutin på den XP-skiva jag hade så man var tvungen att använda ett program (som jag inte kan minnas namnet på) för att integrera drivrutinen och bränna en ny skiva. Funkade utmärkt. Man kunde även göra custom-installationer så man slapp skriva in serienr etc.

8. Ok, jag hoppas att det kommer fungera men det är nog bra att kolla med försäljaren vad som gäller innan det blir ett köp.

9. Det var härligt att höra SetFSB verkar ju vara värt att kolla in det med.

11. Va bra att de fått ordning på det. Och ja, plattan är ju ganska användbar

Datorn ska användas framförallt till musik- och videoredigering. Sen ska det naturligtvis tittas på film och skjutas idioter i spel också Jag tror att det blir SW. Vad jag har läst mig till hittills verkar det som det smartaste allternativet.

Jag kommer med största sannolikhet skaffa ett nytt externt ljudkort när det kommer stöd för USB3. Det jag kör nu använder FW. Lite synd att G73'an inte hade det.

Finns det förresten adapters för USB3 -> FW400?

Verkar som jag hade fel ang skruvlöst.. kollar man bilder så har G73JW skruvar under så då är det ju jäkligt lätt att sätta in en disk iallafall

G53JW har skruvlöst under så trodde det var samma.

7. Ja jag tror det finns det men är inte 100, men jag behövde då ingen sån skiva när jag installerade det som fanns med redan räckte.

Jo det är klart.. ska du pyssla med sånt så är det ju såklart trevligt med full hd

Jag letade febrilt men hittade ingen sån adapter, USB3.0 är såklart ljusår snabbare men finns ju många kameror som kräver det.. Jag vet inte om G73 har någon expresscard-plats men annars är det ju ett alternativ att köpa ett expresscard med firewire..

Edit: Jag läste G73s manual nu.. står att det är 4 ramplatser.. 3st under datorn och 1 under tangentbordet

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Hedersmedlem

Har en G73 JW full-hd som är inne på service pga. LCD bleeding.

Det finns plats för 2 HDD. Du lossnar 2 skruv på undersidan av datorn. Då kommer du åt hårddiskarna. Hårddisken sitter i en vagga som fastskruvad med 2 skruv. Vill du sätta i en till hårddisk behöver du alltså en HDD vagga plus extra skruv. (går att köpa hos Asusparts som dock är oerhört tröga, har väntat 1.5 md på min).

Hybriddisken är lite snabbare än vanlig hdd men en riktig SSD är betydligt snabbare. Själv kör jag med Crusial C300 och det funkar bra.

OC funktion finns som standard på min (g73JW i7). Dock måste man ha Asus programmet "Power4gear" installerad. Räcker med en knapptryckning då går FSB upp med 7%

Ser ingen anledning att vara så förtjust i "CD skiva med drivrutiner" Allt finns på Asus hemsida och då får man nyaste.

Asus-installationen innehåller mycket skit. Endast power4gear är intressant. Jag gjorde en ren installation med min Win7 skiva, och datorn blev snabbare. Power4gear går att hämta från Asus.

Skärmupplösningen tycker jag är lite väl häftig. 1600x900 skulle passa betydligt bättre, men det är ju en smaksak.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Va trevligt att det verkar finnas platser. Undrar bara om det är 8GB som är max (vissa återförsäljare har antytt det) eller om man kan fläska i 16GB.

Knepigt det där med USB3 > FW. Det kan ju vara så enkelt att tekniken inte kommit ikapp ännu. Vi får se vad som händer framöver och hålla ögonen öppna. Jag tror att det kommer komma en hel del intressanta manicker till USB3

Tack för att du tagit dig tid att svara på mina frågor.

Som det ser ut nu blir det den här.
Jag ska ringa dom på måndag och kolla leveranser och sånt.

Det blir säkert ett inlägg till i den här tråden med ett utlåtande

Visa signatur

Storskrot:
MB - Asus RIVE X79 // CPU - 3930K @ 5GHz // RAM - 32GB // GPU - Asus GTX680 DCU-IIT // HD - 2 x Corsair 128GB RAID0, 4 x 2TB WD // Chassi - Fractal Design Define XL
Lillskrot:
ASUS G750JX

Permalänk
Skrivet av Kent:

Har en G73 JW full-hd som är inne på service pga. LCD bleeding.

Det finns plats för 2 HDD. Du lossnar 2 skruv på undersidan av datorn. Då kommer du åt hårddiskarna. Hårddisken sitter i en vagga som fastskruvad med 2 skruv. Vill du sätta i en till hårddisk behöver du alltså en HDD vagga plus extra skruv. (går att köpa hos Asusparts som dock är oerhört tröga, har väntat 1.5 md på min).

Hybriddisken är lite snabbare än vanlig hdd men en riktig SSD är betydligt snabbare. Själv kör jag med Crusial C300 och det funkar bra.

OC funktion finns som standard på min (g73JW i7). Dock måste man ha Asus programmet "Power4gear" installerad. Räcker med en knapptryckning då går FSB upp med 7%

Ser ingen anledning att vara så förtjust i "CD skiva med drivrutiner" Allt finns på Asus hemsida och då får man nyaste.

Asus-installationen innehåller mycket skit. Endast power4gear är intressant. Jag gjorde en ren installation med min Win7 skiva, och datorn blev snabbare. Power4gear går att hämta från Asus.

Skärmupplösningen tycker jag är lite väl häftig. 1600x900 skulle passa betydligt bättre, men det är ju en smaksak.

Tack för ditt svar.

Jag kommer göra som du att köra med en SSD med. Men det får vänta ett tag tills ekonomin tillåter (och fru).

Jag gillar CD-skivor med drivrutiner. Det är gött att ha om allt rasar och man inte kommer ut på nätet för att drivrutinen till nätverkskortet saknas. Det har hänt förut och då fick jag sitta med ett GPRS-modem, med kontantkort i, för att tanka ned drivrutinen. Kostade i runda slängar 500 spänn. Det var ju såklart ett tag sedan men en skiva hade ju förhindrat att det händer igen.

EDIT: Var det några problem med återförsäljaren när du skickade tillbaka den? Hur långtid tar dom på sig att fixa det?

Visa signatur

Storskrot:
MB - Asus RIVE X79 // CPU - 3930K @ 5GHz // RAM - 32GB // GPU - Asus GTX680 DCU-IIT // HD - 2 x Corsair 128GB RAID0, 4 x 2TB WD // Chassi - Fractal Design Define XL
Lillskrot:
ASUS G750JX

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dusty Circuit:

Tack för ditt svar.

Jag kommer göra som du att köra med en SSD med. Men det får vänta ett tag tills ekonomin tillåter (och fru).

Jag gillar CD-skivor med drivrutiner. Det är gött att ha om allt rasar och man inte kommer ut på nätet för att drivrutinen till nätverkskortet saknas. Det har hänt förut och då fick jag sitta med ett GPRS-modem, med kontantkort i, för att tanka ned drivrutinen. Kostade i runda slängar 500 spänn. Det var ju såklart ett tag sedan men en skiva hade ju förhindrat att det händer igen.

EDIT: Var det några problem med återförsäljaren när du skickade tillbaka den? Hur långtid tar dom på sig att fixa det?

Skickade direkt till Asus. UPS kom och hämtade datorn, tror det ska ta 10 dagar.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Va trevligt. Jag gillar den typen av service!
Har du någon särskild försäkring eller garanti på din burk?

Visa signatur

Storskrot:
MB - Asus RIVE X79 // CPU - 3930K @ 5GHz // RAM - 32GB // GPU - Asus GTX680 DCU-IIT // HD - 2 x Corsair 128GB RAID0, 4 x 2TB WD // Chassi - Fractal Design Define XL
Lillskrot:
ASUS G750JX

Permalänk
Medlem

Äsch vagga, vad är det .. har då kört med egna lösningar på de senaste 2 datorerna när jag installerat extra hårddisk.. Fan vaggan kostar ju typ 80kr vilket är ok.. men sen är typ frakten 200kr? ..

Har då kört den lösningen i flera år och transporterat datorn utan minsta bekymmer.. Sen har en SSD inga rörliga delar heller så det är mindre noga

Har du verkligen OC-funktion på din G73JW?? Har då läst att dom tagit bort det.. vad står det när du valde med power4gear? vad jag minns fanns bara HIgh performance, office, battery .. o.s.v

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dusty Circuit:

Va trevligt. Jag gillar den typen av service!
Har du någon särskild försäkring eller garanti på din burk?

Den är endast en månad gammal. 2 års garanti.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MasteraCe:

Äsch vagga, vad är det .. har då kört med egna lösningar på de senaste 2 datorerna när jag installerat extra hårddisk.. Fan vaggan kostar ju typ 80kr vilket är ok.. men sen är typ frakten 200kr? ..

Har då kört den lösningen i flera år och transporterat datorn utan minsta bekymmer.. Sen har en SSD inga rörliga delar heller så det är mindre noga

Har du verkligen OC-funktion på din G73JW?? Har då läst att dom tagit bort det.. vad står det när du valde med power4gear? vad jag minns fanns bara HIgh performance, office, battery .. o.s.v

Vet att det går att fuska en hållare för ssd, men då jag ändå skulle ha plåten till mitt moderkort beställde jag vaggan samtidigt. Frakten ä,r som du säger, sjuk dyr. Ändå ligger Asusparts i linköping.....

OC funktionen finns på min G73JW. När man trycker på OC knappen står det twin turbo eller nåt sånt. Sedan kan man se i CPU-z att FSB:n går upp med 7% och därmed också CPU hastigheten. Det är dock många som missar den funktionen, då programmet inte skriver att det trimmar datorn.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Vet att det går att fuska en hållare för ssd, men då jag ändå skulle ha plåten till mitt moderkort beställde jag vaggan samtidigt. Frakten ä,r som du säger, sjuk dyr. Ändå ligger Asusparts i linköping.....

OC funktionen finns på min G73JW. När man trycker på OC knappen står det twin turbo eller nåt sånt. Sedan kan man se i CPU-z att FSB:n går upp med 7% och därmed också CPU hastigheten. Det är dock många som missar den funktionen, då programmet inte skriver att det trimmar datorn.

Konstigt, dom kanske fraktar direkt från USA? :S

Plåten till moderkort? vad för plåt?

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MasteraCe:

Konstigt, dom kanske fraktar direkt från USA? :S

Plåten till moderkort? vad för plåt?

I/O plåten till min stationära.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Jag har en Asus G73SW- 91058V med 120Hz skärm och 3D. Jag kan verkligen rekommendera den. Den är väl värd priset, tycker jag.

Lycka till med köpet, vilken version det nu blir.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=617891#extra

/AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Avstängd

Synd på det klena gfx kortet i den.. den är verkligen inte värd det priset med ett klent 460gtx i ... hade förstått om det hade varit ett 480/570 kort i.. men inte ett 460.

runt 12k hade varit ett mera rimligt pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biccen:

Synd på det klena gfx kortet i den.. den är verkligen inte värd det priset med ett klent 460gtx i ... hade förstått om det hade varit ett 480/570 kort i.. men inte ett 460.

runt 12k hade varit ett mera rimligt pris.

Det är nog nyhetens behag.. Sandy bridge är ingen lek.. men jag tror nog modellen med i5 för 9990 är mest prisvärd

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!