2011, vilket spelår!

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

[...]Utöver Shogun är det verkligen öken.

Hmm.. Kommer inte andra delen av Starcraft 2? Sedan finns ju som sagt Dawn of War: Retribution ute. Mitt tips: Lär dig uppskatta fler genrer. Jag kunde bara tänka mig att köra FPS för flera år sedan och sen testade jag nåt RPG och insåg hur mycket man hade missat.

Permalänk
Medlem

jo kan nog bli ett riktigt bra spelår. har hittils hunnit köra bulletstorm och dragon age 2 gillar båda. Sen kommer ju shogun 2 imorgon där får man ett bra antal timmar också. Sen kan man ju inte annat än längta efter Bf3, dirt 3, arham city och skyrim. finns en jäkla massa andra spel också

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Total war-serien känns verkligen utvattnad tyvärr. Men visst, tung titel och jag kommer testa det. Utöver Shogun är det verkligen öken.

Um?

Heroes of Might and Magic VI släppts ju, kan inte bli så mycket större än så!

Permalänk

Shogun 2 i morgon, mums!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av krrjon:

Finns egentligen bara ett spel jag ser fram emot å de e DiRT 3.
Är verkligen rädd att BF3 blir lika stort fiasko som BC2 sämre spel får man verkligen leta efter. Jag vet att många älskar det men det förstörde verkligen min syn på BF-serien jag älskade 2142 och även BF2 men allt försvann med det bedrövliga BC2.

BC är ju en SPINOFF. När ska folk lära sig?

HL EP3 blir nog snarare ett helt spel än en episod.
Duke Nukem ser ut att vara halv flopp.

Diablo 3 tvivlar jag på att det kommer 2011.
BF3 är sagt att komma höst/vinter 2011.

Crysis 2 har redan floppat i mina ögon och är inget intressant förutom Sandbox3.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Um?

Heroes of Might and Magic VI släppts ju, kan inte bli så mycket större än så!

De får vi hoppas, ser verkligen fram emot det spelet då Heroes V var riktigt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Total war-serien känns verkligen utvattnad tyvärr. Men visst, tung titel och jag kommer testa det. Utöver Shogun är det verkligen öken.

Sorglig sanning :/ man kan ju alltid hålla tummarna för Heart of the swarm men då är man nog lite väl optimistisk

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Spel som ockuperar mina drömmar och får mig att väta ner sängen:
The Elder Scrolls V: Skyrim

Småintressant/reakorgen:
Portal 2 - förhandsbokat
The Witcher 2: Assassins of Kings
Might & Magic: Heroes VI
Crysis 2
Bulletstorm
Dragon Age II
Mass Effect 3
Torchligt 2
Dungeon Siege III
DOTA 2
Battlefield 3
Hunted: The Demon's Forge
Kingdoms of Amalur: Reckoning
Dear Esther
Serious Sam 3
Trine 2

...är det jag kommer på så här på rak arm. Ah, och så den obligatoriska installationen av Football Manager. 2012 i det här fallet.

EDIT: Oj, det var en del.

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem

BF3! ...är inte påläst eller vet ett j-a skit om det, men avgudade BF2, så why not. Tyvärr orkar min dator inte med dagens krävande spel på lååånga vägar dock, och budgeten ser dessvärre ännu mörkare ut. Hoppas det blir förskjutet till 2013 eller liknande då man kanske har råd med nya prylar.

Diablo III - Inget att orda om. Om det nu släpps 2011 dvs.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Spel som är givna:
Skyrim (Blev något besviken på Oblivion men har fått upp hoppet igen nu )

Spel som är lite intressanta (vid rea högst troligt)
Heroes VI
The witcher 2
Torchlight 2

Spel som vore givna men som jag inte tror kommer 2011
Diablo III
Guildwars 2

Uppföljarår någon?

Permalänk
Medlem

Ja vilket år! Jag väntar spänt på Elder Scrolls: Skyrim, Dungeon Siege III, Diablo 3 och självklart Star Wars: The old republic MMORPGet

Sen självklart har jag förbokat Duke Nukem Forever, jag har kvar mitt kvitto från när jag förbokade det 2001 haha (dock självklart inte giltligt längre sen så excisterar inte den butiken längre).

Men som sagt, verkar bli ett bra spelår Sen spelar jag Dragon Age II sen i fredags och ahr skoj

Nu hoppas jag dock på att Diablo III och Star Wars~ kommer i år men vem vet :/

Men jag tror jag längtar mest till Skyrim sen ligger nog Dungeon Siege III på andra plats

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk

Skyrim är det enda jag verkligen ser fram emot i år. Men BF3, Rage och Duke Nukem kommer kommer troligtvis också köpas vid release och liras en del. I övrigt vettifan.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Känns som ett fantastiskt år för oss som gillar RPG!
Dragon Age II, Witcher 2, Skyrim är ju tre grymt tunga titlar, sen finns det ju lite mindre titlar, vet inte om Risen 2 hinner komma ut, Two Worlds III lär dröja tillls 2012 tyvärr.

Lägg där till Heroes of Might and Magic VI och förhoppningsvis King Arthur II så finns det ju riktigt trevliga strategispel att se fram emot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Shogun 2 i morgon, mums!

Beställd!

L.A Noire är ett spel jag verkligen ser fram emot. Får verkligen hoppas det inte blir lika banalt som Mafia 2.

Permalänk

andra shift kommer väl säkert bli som första med stänga sig själv innan race startar
därav en anledning att inte köpa. i början funkade allt men sen säger den
"nej nu får du inte spela mera"

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk
Skrivet av stn1337:

Beställd!

L.A Noire är ett spel jag verkligen ser fram emot. Får verkligen hoppas det inte blir lika banalt som Mafia 2.

tO0W27D1TrY

Verkar riktigt trevligt, tråkigt dock att rockstar vad jag har hört inte kommer att släppa det till PC.

Visa signatur

CPU Phenom II X4 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | MB Gigabyte GA-790XTA-UD4 | RAM A-Data DDR3 8GB 1600Mhz Game Series | GPU Sapphire 7950 Vapor-X | PSU Corsair HX 650W | HD 60GB Corsair Force |640GB Western Digital Black 64MB SATA III + 1.5TB Samsung EcoGreen F2 | Cooler Master Storm Sniper Mesh |

Permalänk

D3 och BF3, jobbigt om dessa släpps samtidigt alltså

annan önskelista: nytt hitman spel, ny expansion till arma2 med ny CTI map med massor av öar och båtar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pollisoong:

andra shift kommer väl säkert bli som första med stänga sig själv innan race startar
därav en anledning att inte köpa. i början funkade allt men sen säger den
"nej nu får du inte spela mera"

Andra shift ska enligt dom själva vara en simulator inte arkad och av de gameplay-videor som finns så verkar det lovande.

Skrivet av DonBalderoN:

Verkar riktigt trevligt, tråkigt dock att rockstar vad jag har hört inte kommer att släppa det till PC.

Håller med, riktigt tråkigt att det inte kommer till pc. Detta spel har dock fått mig att köpa en konsol.

EDIT: Hittade dessa länkar på FZ.
http://www.youtube.com/watch?v=M1aBG_6AObU

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110315/la-noire-bjuder-pa...

hoppas det är kvalitativa timmar.

Permalänk
Medlem

Väntar på DIablo III och Duke Nukem Forever... Battlefield verkar ganska roligt och så skulle väl The old Republic släppas i år. Kommer EP 3 och Portals 2 ut i år så blir det verkligen det bästa spelåret på länge.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk

BF3 och Homefront är i mina ögon just nu

Visa signatur

Oskar :)
Fractal Design Define R3 Black Pearl | Intel Core i5 2500 3.3 GHz | Asus P8P67 LE REV B3 | Asus Radeon HD6870 1GB Referens | Corsair 2x2048MB 1600MHz |1TB Samsung Spinpoint F3 |XFX Core Edition 550W | OS: Windows 7 Ultimate 64bit | Sony MDR-XB700 | Steelseries 6G v2 | Qpad 5K | http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/%5BSWE%5D%20fait/

Permalänk
Medlem

Många jag ser fram emot, toppar gör dock Tes: Skyrim!

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grillmeister:

Hmm.. Kommer inte andra delen av Starcraft 2? Sedan finns ju som sagt Dawn of War: Retribution ute. Mitt tips: Lär dig uppskatta fler genrer. Jag kunde bara tänka mig att köra FPS för flera år sedan och sen testade jag nåt RPG och insåg hur mycket man hade missat.

Tro mig, har testat alla spelgenre's, brukar alltid 'testa' spel när dom kommer ut, gillar jag spelen så köper jag dom, och total war serien är ett säkert kort numera. Men strategi är den genren som ger mig tillräcklig mycket tillfredsställelse. En genre med mycket tänkande där varje beslut har en inverkan kortsiktigt och långsiktigt.

Permalänk

Ja 2011 är otroligt när man ser det hela! Duke Nukem gör äntligen comeback, Man får rädda jorden från total undergång i Mass Effect 3, Slakta drakar med vassa svärd i Skyrim men BF3 är nog det jag ser fram emot mest och inte fan vågar nog Dice göra det till Call of Battlefield för då kan dem lika gärna ansöka om konkurs!

Men men, spelåret 2011 är nog det bästa som hänt på länge!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av stn1337:

Total war-serien känns verkligen utvattnad tyvärr. Men visst, tung titel och jag kommer testa det. Utöver Shogun är det verkligen öken.

Kan verkligen inte hålla med dig, multiplayern i Shogun är ju underbar

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Kan verkligen inte hålla med dig, multiplayern i Shogun är ju underbar

Har blivit väldigt positivt överaskad av Shogun 2 faktiskt Trodde detta skulle vara ett spel bara för att locka till sig den asiatiska marknaden men det känns fruktansvärt välgjort, in i minsta detalj. Har inte hunnit testa så många multi-player matcher än eftersom jag var tvungen att spendera min fredag med att formatera om datorjävel :@ och sen ladda hem spelet ifrån steam igen på 12gb

Permalänk
Medlem

Det som är ett absolut måste är helt klart Duke Nukem Forever. Har väntat i evigheter på detta :D. Säkerligen får det svårt att överträffa förväntningarna, men nog blir det en del skön asskicking och tuggumituggning.

Diablo 3 ska bli riktigt skoj också.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

*Tråd flyttad*

Mina förväntningar på BF3 är skyhöga! Att TES V: Skyrim inte är med på din lilla lista förvånar mig dock.

Ja, precis. 2011 ser ut att bli ett fantastiskt spelår med TES V : skyrim som den titel jag ser absolut mest fram emot. Bara den pampiga titelmusiken är värd ett köp

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Dragonage2 var en flopp, inte mycket mer att se fram emot, förra året var bättre med Fall out new vegas iallafall.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk

Blir ledsen i ögat nu. Ingen som nämner Deus Ex: Human Revolution

Utöver det så är det Skyrim, Mass Effect 3, Battlefield 3 och Diablo 3 som ska inhandlas.

Många treor i år, human revolution är också nr 3 i serien

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Skrivet av stn1337:

För oss som gillar strategispel verkar detta bli ett skitår.

Heroes VI verkar ju dock bli bättre än V enligt det jag läst och sett i alla fall

väntar ivrigt på:

BF3
Diablo 3
Guild wars 2
Heroes VI

Tills vidare får man köra BF BC2: Vietnam och DoW2: Retribution

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå