Permalänk

Sandy bridge code 45

Tjenare.Vad betyder code 45 på p67 extreme 4,på Dr. Debug?.Jag kan inte hitta nått om den (45) i boken till moderkortet.

MVH Limpan

Visa signatur

Cpu: i5 3.5 GHZ. Grafik: Zotac Geforce GTX 570. RAM: 4G DDR3. Nätagg: Corsair 650 +80. Moderkort: P55-UD3. Windows 7 Ultimate 64x

Permalänk
Hedersmedlem

Det betyder att något går fel när minnet skall initieras.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Skrivet av MaLo:

Det betyder att något går fel när minnet skall initieras.

okej,tack för snabbt svar!.Den koden kom upp efter att jag hade bytt mobo som jag fick hem idag (utbytes kortet).funkade fel fritt med det förra kortet,inga meddelande eller så.
vart kan man se alla koder? som ex: där 45 inte står med i boken?

när jag har minnerna i bägge blåa sloten (8gb).så får jag upp 45 koden.har jag bara ett minne kort i "den andra blåa" så funkar det att bota.men får då fram koden A3-IDE Enable.
är det nått som man ska ändra i bios eller så?

Visa signatur

Cpu: i5 3.5 GHZ. Grafik: Zotac Geforce GTX 570. RAM: 4G DDR3. Nätagg: Corsair 650 +80. Moderkort: P55-UD3. Windows 7 Ultimate 64x

Permalänk
Hedersmedlem

Här har du alla koder.
http://hwbot.org/forum/archive/index.php/t-16017.html

Har du testat minna i de vita uttagen då det går lika bra?

Testa också att välja "Load UEFI Defaults" under "EXIT" för då återgår BIOS till fabriksinställningarna.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

ursäkta mej för dubbel post.Men nu får jag upp att jag ska skriva in ett lössen ord innan jag kan komma in på bois???.jag har inget lössen på det heller så.kan bara boota om till asrock bilden med "f11 för boot menu" osv.kvittar vad jag trycker så kommer det upp att jag ska skriva in lössen.
vad är det för lössen? vart hittar man det?

Allt fungerade bra,innan jag fick det nya kortet idag.Det gammla moderkortet så fungerade allt som det ska.men inte nu med det nya

Visa signatur

Cpu: i5 3.5 GHZ. Grafik: Zotac Geforce GTX 570. RAM: 4G DDR3. Nätagg: Corsair 650 +80. Moderkort: P55-UD3. Windows 7 Ultimate 64x

Permalänk
Hedersmedlem

Har du inte satt ett lösenord så skall du inte få den frågan så det var skumt. Testa att dra ut strömmen och vänta 15 sekunder och sedan håller du inne clear cmos knappen i 5 sekunder bak på kortet och se om det hjälper. Annars måst du ta ut batteriet och kortsluta + och - polerna i batterisockeln i 15 sekunder.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Skrivet av MaLo:

Har du inte satt ett lösenord så skall du inte få den frågan så det var skumt. Testa att dra ut strömmen och vänta 15 sekunder och sedan håller du inne clear cmos knappen i 5 sekunder bak på kortet och se om det hjälper. Annars måst du ta ut batteriet och kortsluta + och - polerna i batterisockeln i 15 sekunder.

TACK SÅ JÄTTE MYCKET!!!.kör med ett minne i den andra blåa,och det funkar att boota upp på.men när jag satter i den andra stickan också i den andra blåa så kommer det upp koden 45 och gick det inte att boota upp?
hur kan det bli så?
Det funkade fel fritt på det andra moderkortet men inte på denna? är det nått man ska ändra i bios,med minnerna?

Visa signatur

Cpu: i5 3.5 GHZ. Grafik: Zotac Geforce GTX 570. RAM: 4G DDR3. Nätagg: Corsair 650 +80. Moderkort: P55-UD3. Windows 7 Ultimate 64x

Permalänk
Hedersmedlem

Testa minnena i de vita uttagen och se hur det går, gör Cmos reset som jag beskrev ovan spå får vi se. Du kan ha någon inställning i BIOS som kör minna i en för hög frekvens eller med för låg spänning men när du gjort en reset så skall allt hitta normal med standard inställningar.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Skrivet av MaLo:

Testa minnena i de vita uttagen och se hur det går, gör Cmos reset som jag beskrev ovan spå får vi se. Du kan ha någon inställning i BIOS som kör minna i en för hög frekvens eller med för låg spänning men när du gjort en reset så skall allt hitta normal med standard inställningar.

Testade med ditt förslag,men det funka inte.kunde bara köra med ett minne i den blåa.testade också med att uppdatera bois,men det funka inte.
Kör nu en omformatering.

Jag hör av mej hur det går

Visa signatur

Cpu: i5 3.5 GHZ. Grafik: Zotac Geforce GTX 570. RAM: 4G DDR3. Nätagg: Corsair 650 +80. Moderkort: P55-UD3. Windows 7 Ultimate 64x

Permalänk

Ursäkta dubbel post!

Formateringen gick bra.Men jag kan inte använda båda minnerna i dom blåa eller dom vita.det funkar bara när man sätter en i den andra blåa minne slotet.(har provat med båda minnerna i den andra blåa och dom funkar).
kan det vara fel på moderkortet? eller måste jag ställa in nått i bios så att "alla" minne sloten funkar?

Visa signatur

Cpu: i5 3.5 GHZ. Grafik: Zotac Geforce GTX 570. RAM: 4G DDR3. Nätagg: Corsair 650 +80. Moderkort: P55-UD3. Windows 7 Ultimate 64x

Permalänk
Hedersmedlem

Det är helt okej att göra flera inlägg i rad så länge som man har något nytt att rapportera.

Kom du in i BIOS? Det låter som om moderkortet är dåligt på något sätt. Det som skulle kunna ställa till det är om minnena går i för låg volt men då måste du komma in i BIOS och återställa till default.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Skrivet av MaLo:

Det är helt okej att göra flera inlägg i rad så länge som man har något nytt att rapportera.

Kom du in i BIOS? Det låter som om moderkortet är dåligt på något sätt. Det som skulle kunna ställa till det är om minnena går i för låg volt men då måste du komma in i BIOS och återställa till default.

datorn funkar hur bra som helst med en sticka,kvittar vilken.jag kommer in i bios och har ställt in dram volten till 1.5 obs bägge stickorna funkar.i samma slot.
Stickorna är: Corsair xms3 4 bg

Visa signatur

Cpu: i5 3.5 GHZ. Grafik: Zotac Geforce GTX 570. RAM: 4G DDR3. Nätagg: Corsair 650 +80. Moderkort: P55-UD3. Windows 7 Ultimate 64x

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Limpan2307:

datorn funkar hur bra som helst med en sticka,kvittar vilken.jag kommer in i bios och har ställt in dram volten till 1.5 obs bägge stickorna funkar.i samma slot.
Stickorna är: Corsair xms3 4 bg

Då de fungerar var för sig så måste det vara moderkortet som är sönder så du får reklamera det.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Skrivet av MaLo:

Då de fungerar var för sig så måste det vara moderkortet som är sönder så du får reklamera det.

okej.För det hjälper inte hur jag än gör.
så det blir att skicka tillbaks.Men tack så mycket för hjälpen!!

Visa signatur

Cpu: i5 3.5 GHZ. Grafik: Zotac Geforce GTX 570. RAM: 4G DDR3. Nätagg: Corsair 650 +80. Moderkort: P55-UD3. Windows 7 Ultimate 64x

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Limpan2307:

okej.För det hjälper inte hur jag än gör.
så det blir att skicka tillbaks.Men tack så mycket för hjälpen!!

Du har i alla fall fått lära dig lite om hur man felsöker så det behöver inte vara helt negativt. Du kan leka lite med inställningarna, öka spänning på minnena, testa olika frekvenser på dem, koppla ur DVD spelaren och köra datorn så enkel som möjligt, bara för att vara säker.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM