Mobbad stog upp för sig själv.. och blev avstängd!

Permalänk

Mobbad stog upp för sig själv.. och blev avstängd!

EDIT: Eftersom youtube är ett par f*ttor och tar bort klipp så finns klippet att ses här istället: http://dailypicksandflicks.com/2011/03/14/bullied-kid-fights-back-and-gets-suspended-video/
EDIT2: En intervju med casey om händelsen och alla års mobbning http://www.liveleak.com/view?i=cc8_1300614291

Casey som är den stora killen i klippet blev avstängd från skolan han går på efter att han satt ner foten hyfsat ordentligt efter flera års mobbing!
Hur fan tänker skolan?
Är det inte meningen att det är mobbaren som ska bli avstängd?
Hade "casey" inte reagerat på knytnävsslag i ansiktet så hade denna mobbning fortgått säkerligen hela hanns skoltid!
Mobbare förtjänar all cement de kan äta...och mer där till..

Casey är min dagens hjälte ...även i morgon!

Visa signatur

Asus Rog Strix Geforce RTX 3080 TI OC 12GB/ AMD Ryzen 7 5800X/ DDR4 Corsair Vengeance RGB PRO 64GB (4x16)/ Asus Rog Strix B550-F Gaming/ Corsair iCUE H150i Elite Capellix/ Corsair HX1200 v2 1200w 80+Platinum/ Lian Li PC-011 Dynamix XL Temered Glass White/ Corsair Braided white-black cables/ AOC CU34G2X/ Roccat Vulcan TKL/ Logitech G502 Hero/ Sound blaster Katana Soundbar/ Steelseries 9 wireless/ Lytmi Immersive ARGB Monitor Backlight LED

Permalänk
Medlem

Fyfan va grymt gjort, mer sånt! Hade gärna sett att lillkillen blev förlamad från nacken o neråt, men då hade väl Casey råkat ännu mer illa ut tyvärr.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag är inte den som förespråkar bråk men det är så rätt åt honom. Vad trodde lillen skulle hända egentligen?

Permalänk
Inaktiv

Buhu vad orättvist...

Permalänk
Medlem

Vilket jäkla kast! Tycker det var bra gjort utav Casey!
Hoppas han klarar sig utan mobbning härefter.

Permalänk

Mmmm, man blir ju lite varm inombords när man tänker på hur lillkillen förmodligen betett sig mot han och andra tidigare
Om han nu är en "riktig" mobbare har han ju dock inte ens fått tillbaka hälfen av det han gjort mot andra.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Helt rätt!

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

När jag såg den så satt jag bara och väntade på att killen skulle börja veva när han väl låg på golvet. Dock så har han ju behärskat sig i den mån att han bara gjort en grov markering att nu får det vara nog. Han hade nog kunnat banka skiten ur ungen så hade han nog gjort det helt klart.

Fast värst är nog ändå de bakom kameran som hejar på etc
Tjejen i slutet verkar ju säga något till mobbarna så bra att någon iaf inte tyckte det var rätt.
Jag ser inget fel i det han gjorde. Det är ju ren självförsvar.

Läste något i kommentarerna på någon sida att skolan har 0 tolerans mot alla bråk och alla berörda blir avstängda etc. Det är lite konstigt. Fast här i Sverige är det ju ännu värre då det är offret som oftast blir avstängt och får all skit eller tvingas flytta då det snarare är mobbaren som bör få ett kok stryk.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

TS påstår rätt så mycket, men var är källan? Läsa igenom x antal youtube kommentarer?

Om det var rätt att stänga av personen beror på mer omständigheter än vad som visas i filmen.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Riktigt wrestling swing har får till där. Me like

Permalänk
Skrivet av bud_bundy:

TS påstår rätt så mycket, men var är källan? Läsa igenom x antal youtube kommentarer?

Om det var rätt att stänga av personen beror på mer omständigheter än vad som visas i filmen.

Infon kommer från en grupp som en kompis till "Casey" skapat på FB ...som numera är stängd!
Har också visats på australiensiska nyhetsprogram där de också nämner omständigheterna!
Klipp från de sändningarna finns också på tuben!

Visa signatur

Asus Rog Strix Geforce RTX 3080 TI OC 12GB/ AMD Ryzen 7 5800X/ DDR4 Corsair Vengeance RGB PRO 64GB (4x16)/ Asus Rog Strix B550-F Gaming/ Corsair iCUE H150i Elite Capellix/ Corsair HX1200 v2 1200w 80+Platinum/ Lian Li PC-011 Dynamix XL Temered Glass White/ Corsair Braided white-black cables/ AOC CU34G2X/ Roccat Vulcan TKL/ Logitech G502 Hero/ Sound blaster Katana Soundbar/ Steelseries 9 wireless/ Lytmi Immersive ARGB Monitor Backlight LED

Permalänk
Medlem

Den mobbade blev avstängd 4 dagar, den som mobbade blev avstängd 22 dagar, lillkillen och hans föräldrar har stämt skolan och Caseys föräldrar, dock har dom inget att hämta, tvärt om, filmen är ju ute och juryn lär se den och Casey är den som kommer komma ut som vinnare även där

Dendär Casey är mäkta populär på internet nu

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk

fy fan vad rätt,alltså inte att han blev avstängd,men att han läxade upp lill äcklet.
tjejen som gick emellan senare,varför ryckte hon inte in när han fick slag mot ansiktet?jävla idiot som bara står och ser på.

när jag var yngre så var jag på besök på min gamla skola,gick längs korridoren som var tom,fick höra lite oväsen och ju närmare jag kom,prat.
rundade hörnet och där var 3 st som sparkade på en gråtandes mycket mindre kille.
tittade runt omkring mej i hopp om att någon lärare eller nån skulle vara i närheten,men icke,så jag ryckte in.
skrek som fan att dom skulle sluta med det där och dom hoppade verkligen till för dom såg mej inte.
1 utav dom skulle kaxa sej men när jag orädd gick fram mot dom och sa "men slå då!" så chickade dom ur och sprang.
jag önskar verkligen att dom hade vevat på ett slag mot mej så jag skulle ha fått anledningen att "massakera" alla 3.
jag hjälpte sen killen upp och iväg till sjuksyster,jag kände verkligen sorg över honom.
träffade sen kompisen min som jag var där för att besöka(han var en utav dom populärare på skolan),pratade med honom om vad som hade hänt och han sade att han ej hade märkt att denna mobbing hade pågått,men lovade att se över killen,se till att han inte skulle råka illa ut igen(han är lika mycket emot mobbing som jag är) och såvitt jag vet så fick killen lugn och ro efter det.

nu när jag kom och tänka på denna händelse så blev jag illa mående,jag avskyr sånt här.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som får känslan av att han den långe med svart ryggsäck och vita kläder tänker ge igen på Casey bara för att skydda sin kaxige lille mobbarvän. Ser ut som det lite i slutet av filmen då han blir stoppad av läraren eller vem det nu är och sedan fortsätter gå kaxigt efter ändå.

Permalänk
Skrivet av bud_bundy:

TS påstår rätt så mycket, men var är källan? Läsa igenom x antal youtube kommentarer?

Om det var rätt att stänga av personen beror på mer omständigheter än vad som visas i filmen.

Här har du lite fakta.

http://www.smh.com.au/technology/technology-news/video-of-tab...

Permalänk
Medlem

Med tanke på att man själv haft en skolgång man vill fullständigt förtränga så finns det bara en sak att säga. Casey gjorde helt rätt och skolan idag gör fortfarande fullständigt fel när de ska hantera mobbning. Det är svårt att upptäcka men när det upptäcks ska mobbaren utan minsta tvekan flyttas ur en klass. Man räddar varken offer eller förövare genom att fortsätta fösa ihop dem och "prata för att försöka stoppa" det.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Skrivet av KTL:

Med tanke på att man själv haft en skolgång man vill fullständigt förtränga så finns det bara en sak att säga. Casey gjorde helt rätt och skolan idag gör fortfarande fullständigt fel när de ska hantera mobbning. Det är svårt att upptäcka men när det upptäcks ska mobbaren utan minsta tvekan flyttas ur en klass. Man räddar varken offer eller förövare genom att fortsätta fösa ihop dem och "prata för att försöka stoppa" det.

Enligt egen erfarenhet så är ju en mobbare sällan ensam.

Kommer ihåg ett tillfälle på högstadiet då nästan alla KILLAR i min klass och paralellklasser fick gå och säga "Förlåt" till mig..... Förnedrande.... Typ...

Tjejer? Näää, de är bara elaka mot andra tjejer

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Skrivet av KTL:

Med tanke på att man själv haft en skolgång man vill fullständigt förtränga så finns det bara en sak att säga. Casey gjorde helt rätt och skolan idag gör fortfarande fullständigt fel när de ska hantera mobbning. Det är svårt att upptäcka men när det upptäcks ska mobbaren utan minsta tvekan flyttas ur en klass. Man räddar varken offer eller förövare genom att fortsätta fösa ihop dem och "prata för att försöka stoppa" det.

Håller helt och hållet med på de punkterna.. Jag ångrar dock att jag inte slogs mer i skolan än man gjort... Fast de kändes GÖÖ skönt när hat objektet gick med lättare hjärnskakning och halvblått ansikte efter ETT slag när man tyckte det var nog.
Ångrar dock som fan att man inte bara slog och slog när han väl var nere för räkning.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av anton_mjor:

Enligt egen erfarenhet så är ju en mobbare sällan ensam.

Kommer ihåg ett tillfälle på högstadiet då nästan alla KILLAR i min klass och paralellklasser fick gå och säga "Förlåt" till mig..... Förnedrande.... Typ...

Tjejer? Näää, de är bara elaka mot andra tjejer

Nu är de snarare så att de är rätt 'snälla' när de är var för sig men i grupp så är har de inget värde på jorden.

Fast problemet är skolans skyddande värld. Dra dit polisen.. Elever och lärare som tittar på/blundar är minst lika delaktiga om inte mer.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Håller helt och hållet med på de punkterna.. Jag ångrar dock att jag inte slogs mer i skolan än man gjort... Fast de kändes GÖÖ skönt när hat objektet gick med lättare hjärnskakning och halvblått ansikte efter ETT slag när man tyckte det var nog.
Ångrar dock som fan att man inte bara slog och slog när han väl var nere för räkning.

Därför så skulle vi alla ha gjort detta första dagen http://www.youtube.com/watch?v=o01Xgx7epdI

Permalänk
Medlem

Så otroligt tillfredsställande att se den lille ungen halta medan Casey stoiskt går därifrån. Helt sjukt vilken bodyslam han lyckas dra på ungen

Visa signatur

MSI P67A-GD55 | Intel i5 2500 @ 3,3 | HIS 5770 1GB | Corsair H50 | A-Data 4GB @ 1333MHz | Corsair Force 120GB | WD Caviar Green 1TB | Asus Xonar DX | Cooler Master 690 II Advanced

Permalänk

STAND YOUR GROUND!

Helt rätt av Casey att stå upp för sig själv och visa att han inte tänker ta skit från någon sådär.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Jag ångrar dock att jag inte slogs mer i skolan än man gjort... Fast de kändes GÖÖ skönt när hat objektet gick med lättare hjärnskakning och halvblått ansikte efter ETT slag när man tyckte det var nog.
Ångrar dock som fan att man inte bara slog och slog när han väl var nere för räkning.

Tycker du ska vara glad att du visste i stundens hetta att nog är nog. Det är alldeles för många idag som inte fattar när det är över och fortsätter slå när det bara är onödigt. Leder till dödsfall eller koma liksom.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Galet rätt gjort och bara sjukt att skolan stänger av Casey. Det var inte det minsta oprovocerat våld som Casey utförde, snarare att den andra snorungen gjorde det (och har säkert gjort det många gånger förut).
Han gjorde rätt, skolan gjorde fel.

Permalänk
Avstängd

Håhå jävlar, det där var fan inte dåligt!

Dom stängde inte av Casey, dom gav mobbarna en chans att fly från the dötswing!

Be warned bullies. You dont mess with the Casey!

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Helt rätt, fan så skönt att se såna där åka på däng. Har själv gjort en liknande sak i mellanstadiet det slog respekt i den som retade mig, han sa aldrig ett ont ord om mig igen och vi blev faktiskt ganska bra kompisar på högstadiet.

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Såg den bara för några timmar sen, helt underbart..

tror mobbaren sprang hem å grät.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av freddan:

Galet rätt gjort och bara sjukt att skolan stänger av Casey. Det var inte det minsta oprovocerat våld som Casey utförde, snarare att den andra snorungen gjorde det (och har säkert gjort det många gånger förut).
Han gjorde rätt, skolan gjorde fel.

Kan inte mer än hålla med. Jävligt sjukt att mobbaren springer hem, grinar så inåt helvete efter att ha fått "stryk" av en "översittare"..

So? Du borde fan inte pucklat på Casey, vadfan trodde du skulle hända din jävla snorunge?

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Såg den bara för några timmar sen, helt underbart..

tror mobbaren sprang hem å grät.

Tror inte han sprang.
Knaket är hans ena fotled

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Det jag gillar mest är just att han bara ger han en rejäl dänga och låter det vara nog sen. Ett antal välplacerade hopp på ungen som ligger ner och hans bröstkorg hade gjort ljudet av en chipspåse som utsätts för kraftigt handgemäng.

EDIT: Ser det inte lite ut som att ungen som går efter vår biffiga karlakarl springer till lite efter honom i slutet? Skulle han ge han pris för fin knockout eller också åka på däng? Det är frågan vi måste ställa oss nu vid lugnet efter stormen.