Någon som har ett (defekt?) PowerMac G5 logic board/moderkort över?

Permalänk

Någon som har ett (defekt?) PowerMac G5 logic board/moderkort över?

Jag ska snart bygga ny dator och sedan ett par år tillbaka så bestämde jag mig att jag skulle bygga min nästa huvuddator i ett G5 chassi och även att jag vill göra modden så att det ser nästan helt stock ut om man kollar utanpå (med undantag för grafikkortet då). Jag har ett G5 chassi nu men jag vill gärna ha så att kontakterna ser helt stock ut och eftersöker därför nu den delen av logikkortet som kontakterna sitter på, så att jag kan löda på mina egna sladdar där som i sin tur är kopplade på mitt moderkort. Det är bara själva delen som kontakterna jag behöver resten kan såga/skäras av. Så jag tänkte om någon kanske har ett extra logikkort till en PowerMac G5 liggande, kanske över från en egen mod eller ett defekt, det spelar ju ingen större roll då jag bara är ute efter kontakterna.

Jag vet inte om det finns flera modeller av chassit med olika I/O uppsättningar men detta är den uppsättningen jag har:

Det är alltså den här delen av logikkortet som jag vill ha. Bilden av logikkortet är tagen från google, jag har bara ringat in delen som jag vill ha, så jag kan inte garantera att det ser exakt ut så men ni fattar vad jag menar.

Det spelar som sagt ingen roll om logikkortet fungerar eller ej så länge kontakterna är hela och ser fina ut. Det lär i alla fall inte fungera efter ingreppet så gör inte det om du planerar att använda logikkortet i framtiden.

Självklart så betalar jag frakt och även om du vill ha något betalt för jobbet/logikkortet, men kontakta mig först, jag har ingen lust att betala några gigantiska summor eller hamna med flera uppsättningar då jag är student och har en ganska begränsad budget.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Bor du i Stockholm?

Jag tror mig ha ett fullt fungerande logikkort liggande i förrådet, just för G5:an. Intresserad?

Lustigt nog är jag på jakt efter en hårddiskhållare som sitter i en G5:a, grå med spår där man skjuter in hårddiskarna. Om du har en sådan över, kan jag tänka mig att byta rakt av.

Visa signatur

 Mackintåsh: Intel i7-2600 (3.4 GHz) - Gigabyte Z68MX-UD2H-B3 - Gigabyte Radeon HD6870 - Corsair VengeanceLP (4*4 GB) - Corsair Force Series 3 120 GB - OCZ 500W PSU - Dlink DWA-556 (WLAN) - ST Lab F-261 FireWire PCI-E 1394a Card - Apple G5 Case - Apple Mac OS X

Permalänk
Medlem
Skrivet av evrstr:

Bor du i Stockholm?

Jag tror mig ha ett fullt fungerande logikkort liggande i förrådet, just för G5:an. Intresserad?

Lustigt nog är jag på jakt efter en hårddiskhållare som sitter i en G5:a, grå med spår där man skjuter in hårddiskarna. Om du har en sådan över, kan jag tänka mig att byta rakt av.

Riktigt smidig släde, sågade isär den lite för att få plats med den i mitt chassi.

Ambiöst att vilja ha kvar orginalkontakterna

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av evrstr:

Bor du i Stockholm?

Jag tror mig ha ett fullt fungerande logikkort liggande i förrådet, just för G5:an. Intresserad?

Lustigt nog är jag på jakt efter en hårddiskhållare som sitter i en G5:a, grå med spår där man skjuter in hårddiskarna. Om du har en sådan över, kan jag tänka mig att byta rakt av.

Nej jag bor strax utanför Helsingborg (nordvästra Skåne). Har ingen hållare över då jag tänkt använda min egen i mitt eget bygge, gillar hur den funkar nu, men jag lär få byta kablarna. Men om du ändå är intresserad så säg vad du vill ha för den biten av logikkortet (onödigt att skicka hela, lär bara kosta mer frakt) så säg till hur mycket du vill ha förutom frakt (vilket är väll typ 30kr i ett vadderat kuvert eller?).

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Ok, vi får glömma det... Jag vill ha cagen. :/

Visa signatur

 Mackintåsh: Intel i7-2600 (3.4 GHz) - Gigabyte Z68MX-UD2H-B3 - Gigabyte Radeon HD6870 - Corsair VengeanceLP (4*4 GB) - Corsair Force Series 3 120 GB - OCZ 500W PSU - Dlink DWA-556 (WLAN) - ST Lab F-261 FireWire PCI-E 1394a Card - Apple G5 Case - Apple Mac OS X

Permalänk
Proffsmoddare

Jag har ett fungerande kort. Precis rivit ur allt ur en fungerande G5.
Men vill ju försöka sälja så mycket som möjligt i paket.

Vad kan du ge för kortet?

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk

Beror på vad vad du vill ha för det. Jag ev funderat på en egen lösning (bygga ett eget kretskort) men det skulle ju underlätta att ta det direkt från ett logikkort. Om det nu blir en deal så skulle jag fördra att bara få den delen jag vill ha skickad för att hålla nere frakten. Men om du vill ha några större summor så bygger jag nog ett själv istället ev försöker få tag i ett defekt.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Marknadsföring/försäljning i forumet är förbjudet, ni är välkomna att använda marknaden ifall ni är köp/sälj-sugna.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.