Permalänk

Hur lång usb sladd kan man ha?

Hej!

Har byggt om bion o källaren och har 2 alternativ till placeringen av datorn!

det första hade ja tänkt o köra på innan jag kom på nästa idé

Idé 1 "körklar" köpt usb hub med 4 uttag (aktiv) och 5meters sladd till den, bör väl funka

idé 2 "teori/fråga" förlänga ovan config med 3-4 meter till (enkel förlängningskabel)

så vad är max längd på usb ?

Permalänk
Hedersmedlem

Max 5m utan förstärkning. Kjell&Co har 12m med förstärkare.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

ser att kjell har både 10 meters och 20.. syns inget på deras bilder eller att läsa i texten hur dom förstärker. via nät eller batteri?

Permalänk
Hedersmedlem

De har tydligen ändrat i sortimentet sen jag kollade den typen av kablar senast. Förstärkaren i kabeln drivs av spänningen i USB-uttaget.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

Glömde svara i denna tråden när det begav sig, men köpte iaf, en standard usb 2.0 hub (aktiv) på classecompany och 5m+3meters kabel med förlängare! fungerar utmärkt (och spelar ingen roll om jag kör den aktiv med nätdelen som följde med eller ej,, lite märkligt kan tyckas)

Nu är det så att jag ska ansluta en klient till och letar usb 3.0 hubb och behöver iaf 8m ubs3 kabel! men finner inte detta någonstans!

help.

Permalänk
Avstängd

thank you.............................

Permalänk
Medlem

Jag kör en 10m aktiv förlängning hemma eftersom datorn står i hallen. 10m -> usb hubb så blir väl ca 10-12 och det fungerar prima!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin