Permalänk
Medlem

H70 i dvd-buren?

Hej.
Jag har ett cooler master HAF 912+ chassi utan tomma fläktplatser (200fram 200topp 140sida 120bak). Jag har ofta tänkt på att skaffa vattenkylning till processorn då det kyler bra och fungerar med mina dominatorminnen. Men pga 200mm fläkten i toppen av chassit så får inte en radiator plats på fläktplatsen där bak.

Jag såg någon på YouTube som hade monterat en 120mm-fläkt i buren för dvd-brännare och tänkte att det kanske får plats en H70radiator där också. Jag tänkte göra så att den drar in luft från fronten och in i chassit där luften dras ut av topp/bakfläkten.

Tror ni att det kommer att fungera? Andra idéer är också välkomna

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

varför inte bara göra det simpla sätta den där bak och använda fläkten som redan sitter där som pull eller push fläkt :P?
Om man sätter den i "dvd" buren så är ju frågan om slangarna når

Permalänk
Medlem

Är det helt omöjligt att montera kylaren i bak där du redan har en 120 fläkt? Det känns iaf som att det är den enklaste lösningen, men den bäst? Ingen anning, då jag inte har det chassiet själv. Klart det "bör" väl få plats, det du får göra är väl att ta reda på måtten på kylaren & sen mäta i ditt eget chassi & se vad du kommer fram till. Känns lite som att du försöker fuska här & få någon annan att göra jobbet åt dig. Att mäta det där hållet kan ju knappast vara det jobbigaste som finns... Sista alternativet om du inte vill/kan mäta, köp & testa då?

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramsam:

Är det helt omöjligt att montera kylaren i bak där du redan har en 120 fläkt? Det känns iaf som att det är den enklaste lösningen, men den bäst? Ingen anning, då jag inte har det chassiet själv. Klart det "bör" väl få plats, det du får göra är väl att ta reda på måtten på kylaren & sen mäta i ditt eget chassi & se vad du kommer fram till. Känns lite som att du försöker fuska här & få någon annan att göra jobbet åt dig. Att mäta det där hållet kan ju knappast vara det jobbigaste som finns... Sista alternativet om du inte vill/kan mäta, köp & testa då?

Jo jag har faktiskt mätt buren jag bara tänkte att det kanske var någon har som gjort något liknande..

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Det går att montera den bak men då måste jag byta ut toppfläkten och det vill jag helst inte Och finns det något annat sätt som fungerar lika bra så är det ju kul att prova

EDIT: Toppfläkten sitter liksom lite över fläkten där bak. Jag får plats med radiatorn till en H50-60 men ingen fläkt i så fall och då tror jag inte att den kommer kyla så bra längre.. ^^

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2