Permalänk
Medlem

Asrock eller vänta?

Hej jag undrar fall jag ska köpa https://www.inet.se/artikel/1902011/asrock-fatal1ty-p67-profe... eller vänta på att https://www.inet.se/artikel/1901977/asus-p8p67-deluxe-rev-b3

Sen undrar jag också fall någon vet att man kan klämma in 2st grafikkort + ljudkort i moderkorten rent fysiskt, vet att det går genligt spec. . Kommer ha 2st 580 + 1 Creative Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Pro ljudkort.

Permalänk
Hedersmedlem

ASUS kortet har en liten fördel om man har ett PCI kort då man fortfarande kan få i ett sådant kort med två grafikkort men inte på Asrock kortet. Annars är korten mycket lika men ASUS kortet erbjuder lite fler anslutningsmöjligheter.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

så mitt ända alternativ e då Asus kortet fall jag nu inte tolka det du skrev helt fel?

Permalänk
Hedersmedlem

Ditt ljudkort är väll PCI-E x1 så då kan du ta vilket kort du vill men är det ett PCI kort så skall du ta ASUS kortet.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Hedersmedlem

På mitt Asrock Extreme6 spärras översta Pcie X1 av flänsen på moderkortet, den är helt enkelt för hög. Kör också sli och har just nu ljudkortet under det undre grafikkortet och det är verkligen inte att rekommendera.
Har beställt ett Extreme4 då det inte har kylare under processorplatsen.
Kan vara värt att kolla om korten du kikat på spärrar översta platsen med sin kylning så du inte får ha det som jag har nu, det är inte optimalt.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Hedersmedlem

På ASRock Fatal1ty P67 Professional har man tänkt på detta och den kylflänsen precis bakom den över PCI-E uttaget är i samma höjd som uttaget så det skall gå bra. ASUS kortet är även det utrustat med en låg fläns men den ser ut att vara aningens högre fast det skall inte vara något problem där heller.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog satsa på asus deluxe kortet, jag fick nyss ett lyckorus då mitt p8p67 LE fanns på lagret på komplett då dom sa att kortet inte skulle komma in förens nästa månad, så deluxe kortet kanske kommer in tidigare än den 24:de? Men är nog värt att vänta ett litet tag till : )

Visa signatur

i5 2500k (4,3Ghz) | ASUS p8p67 LE | Gigabyte HD6950 (6970)x2 | Corsair Vengeance 8gb | Samsung Spinpoint F3 1Tb | XFX 850w | Fractal design R3 || Macbook pro i7,15"|

Permalänk
Medlem

Tack för alla bra svar ska tänka lite på hur jag ska göra