Ace of Sweden släpper mediatangentbord med pekplatta

Permalänk
Melding Plague

Ace of Sweden släpper mediatangentbord med pekplatta

(Ö)kända Ace of Sweden presenterar tangentbordet C7 för mediadatorer och HTPC.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Om stället även är en laddare kan det vara högst intressant.

EDIT: Det var så, kanske blir ett köp då

(om det nu inte får huvudsäkringen att skjuta.)

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Avstängd

(Ö) ska det inte vara ett O där?

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk

hmm, har sätt det innan och var lite sugen.. men för "propparnas" skull blir det nog logitech ändå

hade ett ace agg en gång, sedan blir det nog inga mer ace produkter.. (det small)

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Medlem

orka fn platsen

Permalänk
Hjälpsam

Snyggt och som sagt bra med laddare.
Jag föredrar dock styrspak eller styrkula.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Skrivet av BareHipster:

(Ö) ska det inte vara ett O där?

Nej? De är Ökända för sina dåliga nätagg, inte Okända.

Visa signatur

Silverstone Fortress FT02B | XFX XXX Edition 750W| be quiet! DarkRock Pro C1 | Intel Core i5 2500K | Corsair 16GB 1600MHz 9-9-9-24/VENGEANCE LP | Asus Sabertooth p67 | Asus GTX 680 DirectCUII | Samsung Evo 850 250gb + 1tb western digital green

Permalänk

Köpte ett trådlöst ace of sweden mus + tangenbort för att använda vid htpcn, totalt värdelösa båda två.

När de var mer än 3 meter ifrån varandra så fanns ingen koppling över huvudtaget, vid 2 meter så kom ungefär 30% av knapptryckningarna fram, alltså om du skrev 10 bokstäver så kom 3 upp på skärmen.
Vid 1 meter så kom ungefär 80% av knapptryckningarna fram dock inte om det inte fanns en direkt synlig linje mellan de två, alltså gick inte att ha datorn bakom/under soffan. Har för mig att det stod 15-20 meter på sidan/produkten, som vanligt stämmer inte ace of swedens specifikationer.

Utöver den värdelösa räckvidden så var enheterna otroligt långsamma på att registera, om du skrev fort så märkte man av att det var typ 0.5-2 sec delay.

Btw det var också 2.4ghz, antar att det är samma typ av sändare i båda två.

Ringde självklart och klagade, och de svarade ungefär som en telefonsvarare att detta var utanför deras kompetensområde och att en teknikkunnig skulle maila mig. (Detta var 7 månader sen, inget mail).

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem

Hade det varit blåtand hade det varit intressant. Hade ett RF mediatangentbord till HTPC'n förr, men var totalt oanvändbart på avstånd mer än 2 meter.

Permalänk
Skrivet av Lösbonde:

Köpte ett trådlöst ace of sweden mus + tangenbort för att använda vid htpcn, totalt värdelösa båda två.

När de var mer än 3 meter ifrån varandra så fanns ingen koppling över huvudtaget, vid 2 meter så kom ungefär 30% av knapptryckningarna fram, alltså om du skrev 10 bokstäver så kom 3 upp på skärmen.
Vid 1 meter så kom ungefär 80% av knapptryckningarna fram dock inte om det inte fanns en direkt synlig linje mellan de två, alltså gick inte att ha datorn bakom/under soffan. Har för mig att det stod 15-20 meter på sidan/produkten, som vanligt stämmer inte ace of swedens specifikationer.

Utöver den värdelösa räckvidden så var enheterna otroligt långsamma på att registera, om du skrev fort så märkte man av att det var typ 0.5-2 sec delay.

Btw det var också 2.4ghz, antar att det är samma typ av sändare i båda två.

Ringde självklart och klagade, och de svarade ungefär som en telefonsvarare att detta var utanför deras kompetensområde och att en teknikkunnig skulle maila mig. (Detta var 7 månader sen, inget mail).

tur att de finns andra märken, hoppas bara folk börjar fatta att man får vad man betalar för

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Medlem

vad betyder ökänd?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

vad betyder ökänd?

http://sv.wiktionary.org/wiki/%C3%B6k%C3%A4nd

Permalänk
Medlem

Nja, jag håller nog fast vid min diNovo Edge

Permalänk
Medlem

Skulle helst av allt försöka undvika denna tillverkaren. De har so far inte gjort något som man är riktigt nöjd med tyvärr..

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Skrivet av Kesse2:

Hade det varit blåtand hade det varit intressant. Hade ett RF mediatangentbord till HTPC'n förr, men var totalt oanvändbart på avstånd mer än 2 meter.

Det är blåtand.

Bt sänder på 2,4Ghz.

Visa signatur

Asbra.

Permalänk
Medlem

Hoppas den har multitouch. Då kanske det kan vara något att ha i soffan.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av emoless:

Är inne på mitt andra exemplar, den hänger sig hela tiden om man är längre bort än 50 cm.. båda mina exemplar gör detta. Har 3 st vänner som har detta tangentbord och för 2 st av dom strular det, samma problem som mig. Underbart när det väl fungerar..

Ska åka till Inet snart igen och få detta utbytt, kanske väljer detta från Ace of Sweden då

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Medlem

Detta tangentbord har väll exakt samma layout om jag inte ser fel?

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pannkakspajjas:

Det är blåtand.

Bt sänder på 2,4Ghz.

Bara för att det sänder på 2,4 GHz betyder det inte att det är BT.
BT är en viss hårdvara och mjukvara i kombination men det finns andra som använder sig av 2,4 GHz bandet.
Tex: Wifi och Zigbee använder sig också av 2,4 GHz.

Visa signatur

Intel I7-6700k | MSI Z170A GAMING PRO Carbon | Corsair Vengeance LPX Black 16GB@3000MHz | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1070 8GB GAMING | Samsung 950 Pro 256GB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pannkakspajjas:

Det är blåtand.

Bt sänder på 2,4Ghz.

På prisjakts egenskaper står det:

"Radio(RF) 2,4 Ghz-frekvensen"

Och på Ace of Sweden's produktsida står det inget om blåtand.

Permalänk

Lite onaturlig placering av musknapparna bara....

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Köpte ett trådlöst paket med tangentbord och mus från Ace, ett helsike att först å främst få det att kommunicera med USB dongeln, datorn ca 1 meter ifrån och 30% av alla inmatningar försvann, musen var plastig som bara den och åt batterier, efter två månader började tangenter att sluta fungera...slängde skiten. Men det var snyggt på bild...

mvh

Permalänk
Skrivet av Kesse2:

På prisjakts egenskaper står det:

"Radio(RF) 2,4 Ghz-frekvensen"

Och på Ace of Sweden's produktsida står det inget om blåtand.

Alla får använda den öppna 2,4Ghz frekvensen. Blåtand är också radio, ifall du inte visste det.

Antagligen så har deras grejer inte blivit certifierade av Bluetooth SIG och därför får de inte kalla det för blåtand, eller så är mjukvaran annorlunda, men det är samma skit i grund och botten och ska inte påverka räckvidden.

Visa signatur

Asbra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kesse2:

Hade det varit blåtand hade det varit intressant.

Håller med, hade varit betydligt mer intresserad i så fall. Nu får det vara.

Permalänk
Medlem

Den där förlängningssladden är väldigt lik den som följde med mitt logitech tangent bord o mus, identiska

Står det Ace på en produkt så köper jag det inte.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Akta dig, den kan dra med huvudsäkringen om du laddar den för länge!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av Mr.Berling:

Skulle helst av allt försöka undvika denna tillverkaren. De har so far inte gjort något som man är riktigt nöjd med tyvärr..

Nätaggregaten dom gör är inte det bästa nej, men vilka mer produkter som dom gör är inte bra? De budget-chassin dom gör är då väldigt prisvärda. Likaså detta tangentbord är det väll ingen som är onöjd över?

Nästan som rasism och dömma ett märke utöver en kategori (nu säger jag inte att du gör det)

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

Ser helt okej ut, jag kör ett Ace eco 250 på htpcn och det var helt okej för den billiga slanten. Som Antismidig sa, döm inte ut dem för nätaggregaten.

Fast jag håller mig nog till Logitech k340 och en MX Anywhere till htpcn, unifying och grym räckvidd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grim_reaper_SwE:

Akta dig, den kan dra med huvudsäkringen om du laddar den för länge!

Hur vet du det? bara för deras nätagg är dåliga betyder inte att alla deras produkter är dåliga

Visa signatur

Intel core duo Q8200 Quad | 9800gt | 8gb DDR2 ram | MSI-7360 | Ace 500W | Samsung 750GB |

Permalänk
Skrivet av Hoyld:

Hur vet du det? bara för deras nätagg är dåliga betyder inte att alla deras produkter är dåliga

Ett skämt, get it?

Visa signatur

Citera för svar