Permalänk

köpråd :)

Tja!
tycker ni att http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dat...
är en bra dator till spel?
El-giganten har ett erbjudande på den för 6499 :-
Tycker ni att den är värd det?

Permalänk
Entusiast

Ja, den är värd 6500kr

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Jonssown:

Ja, den är värd 6500kr

hur tror du den fungerar i spel?

Permalänk
Entusiast

Är väll för det mesta Garantierna och märket.

Skrivet av ghettosmurfen95:

hur tror du den fungerar i spel?

Jodå jag tror du kommer ganska långt med den i spel, Dock inget ''Monster'' Men du kommer långt som en laptop med den.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Ang Spel, den fungerar säkert bra sålänge du inte har höga krav

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Skrivet av Jonssown:

Är väll för det mesta Garantierna och märket.

Jodå jag tror du kommer ganska långt med den i spel, Dock inget ''Monster'' Men du kommer långt som en laptop med den.

vilken av dom tycker du är mest pris värd?

Jag vill kunna spela spel som Cod,css och gta iv med hyfsad bra grafik

Permalänk
Entusiast
Skrivet av ghettosmurfen95:

vilken av dom tycker du är mest pris värd?

Jag vill kunna spela spel som Cod,css och gta iv med hyfsad bra grafik

Personligen hade jag kört på Acer, eftersom jag hört mycket dåligt om HP. Packard bell känner jag ingen som har/haft heller och vill man vara mest garanterad på att inte bli missnöjd så kör man inte på något okänt.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk

Måndags ex?
jag har ägt ca 5 acer datorer och dom har varit jätte bra

Permalänk
Skrivet av Jonssown:

Personligen hade jag kört på Acer, eftersom jag hört mycket dåligt om HP. Packard bell känner jag ingen som har/haft heller och vill man vara mest garanterad på att inte bli missnöjd så kör man inte på något okänt.

Har du haft några problem med din?
jag har själv haft 5 st acer burkar och dom har funkat bra:)
det här är min första laptop

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghettosmurfen95:

Måndags ex?
jag har ägt ca 5 acer datorer och dom har varit jätte bra

Då har du nog haft tur då

Jag hade också problem med Acer.. fick byta dator 2GGR! och felet var inte löst efter det så fick pengarna tillbaka iaf

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

vad tycker ni om själva datorn?
kommer den funka bra med spel?
om ja,hur bra kommer den då vara med spel?

Permalänk
Skrivet av ghettosmurfen95:

vad tycker ni om själva datorn?
kommer den funka bra med spel?
om ja,hur bra kommer den då vara med spel?

Datorn duger väl men skall du spela så räkna med lägre inställningar på tyngre spel.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem

Har inget emot acer men tycker nog både Packard bell och HP-Compaq är bättre.

Permalänk
Skrivet av cokeman66:

Datorn duger väl men skall du spela så räkna med lägre inställningar på tyngre spel.

Ge exempel på tyngre spel?

Permalänk

Okej är inte så bra på det här men är inte den datorn sjukt värd?(den TS la upp)
har själv funderat på denna http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=804983

men som jag ser det så kan jag köpa TS laptop, lägga in lite mer RAM så har jag lika bra laptop som ovan? fast 5k billigare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iwillroflmao:

Okej är inte så bra på det här men är inte den datorn sjukt värd?(den TS la upp)
har själv funderat på denna http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=804983

men som jag ser det så kan jag köpa TS laptop, lägga in lite mer RAM så har jag lika bra laptop som ovan? fast 5k billigare?

Tyvärr är AMD:s laptop-processorer långt bakom intels. Kolla in på notebookcheck.net's benchmark så ser du. Den nya i7:an i asusen ligger bland toppen, medans AMD 4-kärniga phenom ligger långt ned, långt efter ex. i5.

Permalänk

Är det stor skillnad på en i5a och en AMD Phenom II quad Core?

Permalänk
Hedersmedlem

*Låst*

Korspost.