Frågor angående sprayfärg på olika föremål i/på chassiet

Permalänk
Medlem

Frågor angående sprayfärg på olika föremål i/på chassiet

Tjena!
Jag vet verkligen inte om jag postat detta i rätt del av forumet, men jag gör ett försök!

Jag har lite frågor angående sprayfärg, typ biltema.
Jag har tidigare sprayat ett chassie, vilket fungerade utmärkt! Nu så vill jag dock ha kablar från nätaggregatet i en annan fär, UTAN att sleeva då mitt nätaggregat omöjligen kan genomgå denna operation, då de är av modell alldeles för gammal och mina kunskaper innom detta område är alldeles för klena.

Åter till frågan..

GÅR det att spraymåla kablarna från nätaggregatet med vanlig sprayfärg?
och går det att spraymåla framsida på mitt chassie? Jag ska måla allt i svart/blått, men framsidan är grå och går då inte i temat. Den är i fet plast och jag undrar om färgen kommer sitta?

Tack på förhand!
Mvh Micke

Permalänk
Medlem

Rugga ytan med stålull eller nått liknande, grundlacka ordentligt ett par gånger sen ska det fästa men du får nog lägga ett par lager. Givetvis måste du plocka loss framsidan innan detta görs.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem

Okejj, tack så mycket, angående kablarna då? De finns ingen risk för skador osv på kablarna/prestandan? Ska senare, då jag får pengar inhandla grafikkort + nätagg, men just nu prioriteras annat!

Permalänk
Medlem

Känns som att färgen kommer att spricka när du böjer kablarn alt. falla av.

Permalänk
Medlem

Okejj, tack för de Lumme, hade inte tänkt så långt! Aja, då får de vara färgglada sladdar tills nytt nätagg anländer!

Tråden kan nu raderas av moderator! Tackar för svaren!