Permalänk
Medlem

Problem med graderna på CPU

Hej!
Vet inte vad det är för fel men min cpu ligger mellan 90-100 grader konstant helatiden, det kan leda till att den stängs av ibland och lagg i spel m.m. har upplevt lagg i spel under en längre tid och inte haft det tidigare i dom spelen jag spelar, men har precis upptäckt att cpun är så varm och antar att detta är vad som ligger bakom lagget, så vad jag kan det bero på?

HJÄLP MIG
om det är något i bios jag behöver fixa eller liknande hjälp snälla!

http://img.ihack.se/images/713004008447.jpg

Permalänk
Avstängd

du har en felmonterad kylare i datorn gör om gör rätt.

tryck pigg 1,4 saamtidigt sen kör du lika dant med piggarna 2,3 se till att det klickar till. funkar inte detta städa datorn

Permalänk
Medlem

okej, dock inte jag som monterat något;/ har köpt den ihop plockad! kan inte mycket om att plocka ihop en dator vad menar du med pigg 1,4 2,3? så provar jag om du kan förklara heh.

Permalänk
Medlem

nvm! jag hittade nu tryckte lite men hörde inget klick, sen försökte jag städa lite extra på kylaren och nu ligger alla på 50-53 grader efter omstart, är det fortfarande för mycket eller är det en normal temperatur? har inte testat köra igång något spel än och sett om det går upp till 100 direkt igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeensen:

nvm! jag hittade nu tryckte lite men hörde inget klick, sen försökte jag städa lite extra på kylaren och nu ligger alla på 50-53 grader efter omstart, är det fortfarande för mycket eller är det en normal temperatur? har inte testat köra igång något spel än och sett om det går upp till 100 direkt igen.

50 grader är stabilt, dessutom är det ganska kass processor så det skulle inte förvåna mig om den kom upp till cirka 80-90 grader under spel. men det är antagligen ofarligt för processorn

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Avstängd

det är bara att köra lite Prime95 eller occt då ser du hur varm processorn går 50 grader med orginal kylaren låter rätt ok

Permalänk
Medlem

Okej då får jag tacka er för hjälpen och hoppas på att det flyter på lite bättre nu iallafall!

tju

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

50 grader är stabilt, dessutom är det ganska kass processor så det skulle inte förvåna mig om den kom upp till cirka 80-90 grader under spel. men det är antagligen ofarligt för processorn

eh, nja. min q9550 gick up till 65-68 grader i full load överklockad. visserligen hade jag en T120-kylare på den, men jag tror inte den gick up i 90 grader med stockkylaren.

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm