Battlefield 3 gameplay i ny trailer

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte skeptiska svar som "ser ok ut" och "ser ut som alla andra fps spel". Man ser ju att modellerna saknar spärrar i rörelsemönstret, dom lever inte längre i en fyrkant som dom 5 senaste cod spelen gjort. Sjukt snygg grafik, ljussätning och spelarmodeller. Samt röken och ångan ser sjukt bra ut. Hoppas spelet i sig blir lika bra som småklippen. Jag ögononanerar varje dag till dessa trailers <3

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Jag fattar inte skeptiska svar som "ser ok ut" och "ser ut som alla andra fps spel". Man ser ju att modellerna saknar spärrar i rörelsemönstret, dom lever inte längre i en fyrkant som dom 5 senaste cod spelen gjort. Sjukt snygg grafik, ljussätning och spelarmodeller. Samt röken och ångan ser sjukt bra ut. Hoppas spelet i sig blir lika bra som småklippen. Jag ögononanerar varje dag till dessa trailers <3

har du tänkt på att allt det kan vara scriptat ?

EDIT: skämt åsido ^^

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlen:

Det är ju bara damm och stoft som lossnar från fasaden ^^ halva byggnaden sprängs verkligen inte. Mycket verkligt gjort iaf

Vad jag kan se ser det ut som att det ramlar loss delar som skulle motsvara minst halva byggnadens längd, samt att hotell-skylten mm flyger iväg.

Men visst, det ser riktigt riktigt bra ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hucke:

Vad jag kan se ser det ut som att det ramlar loss delar som skulle motsvara minst halva byggnadens längd, samt att hotell-skylten mm flyger iväg.

Men visst, det ser riktigt riktigt bra ut!

Han kan också ha träffat bärande väggar och pelare i en redan trasig byggnad som skapar en sorts domino effekt.
Men i filmen så ser man (iaf jag) tydligt att det inte är så mycket som rasar.

Permalänk
Medlem

ser väldigt bra ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuffsis:

Han kan också ha träffat bärande väggar och pelare i en redan trasig byggnad som skapar en sorts domino effekt.
Men i filmen så ser man (iaf jag) tydligt att det inte är så mycket som rasar.

Nej man ser mest rökmolnen och att huset rasar ihop. Men även om han träffar en bärande pelare eller linande så blir inte effekten så stor iaf. Det är trots allt en RSV-laddning i p-skotten.

Permalänk
Medlem

Föreslår då att ni kollar på denna
http://www.ign.com/videos/2011/03/16/ign-rewind-theater-battl...
Man ser klart och tydligt att det inte är "hela byggnaden" som rasar ihop, det är väldigt lite av utsidan som faktiskt går sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuffsis:

Föreslår då att ni kollar på denna
http://www.ign.com/videos/2011/03/16/ign-rewind-theater-battl...
Man ser klart och tydligt att det inte är "hela byggnaden" som rasar ihop, det är väldigt lite av utsidan som faktiskt går sönder.

Tack för videon! uppskattade den väldigt mycket
Dessutom fattar jag inte varför BF3 kommer vara det bästa bara för att det är pc exklusivt,
är inte Arma2 det? Red orchestra kommer också bara vara till pc, shogun 2 är bara till pc samt civilization 5.

Vad är det vi egentligen klagar över? jo, att bf blev en konsollport, folket vill ha revolution inom spelbranschen

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

BF3 är inte PC exklusivt, vad dillar du om?
Det som gör att BF3 kommer vara grymt är den enorma tiden de lagt ner på att göra det så otroligt grymt med förstörelse, animationer, ljussättning och liknande.
Sen att det är gjort för PC och portas från konsol efter är grymt bra, slipper man allt skit som konsol>pc portar för med sig.

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

jo exakt!
Har planer på att köpa ny skärm närmaste tiden och undrar fan om det inte är värt det att köra på en 3D skärm för bara detta spelets skull. ^^

Grafiken kommer ju bli det massivaste som någonsin funnits på PC, fan vad jag vill ha spelet!!!

Börja bli lite sugen på ny skärm jag me så man kan spela 3D har tittat mycke på den här http://www.inet.se/artikel/2233491/lg-23-tft-w2363d-pf-120hz Jag tror att de är värt de tänk de hur nice de skulle va

Visa signatur

Oskar :)
Fractal Design Define R3 Black Pearl | Intel Core i5 2500 3.3 GHz | Asus P8P67 LE REV B3 | Asus Radeon HD6870 1GB Referens | Corsair 2x2048MB 1600MHz |1TB Samsung Spinpoint F3 |XFX Core Edition 550W | OS: Windows 7 Ultimate 64bit | Sony MDR-XB700 | Steelseries 6G v2 | Qpad 5K | http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/%5BSWE%5D%20fait/

Permalänk

Jävlar vilken rökare i basen när pansarskottet brände iväg!
Får nog ta och fixa ett Z-5500 nu, så rutorna inte bara skallrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

har du tänkt på att allt det kan vara scriptat ?

EDIT: skämt åsido ^^

nu ska vi inte gå runt och vara buzzkills här ;o

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuffsis:

BF3 är inte PC exklusivt, vad dillar du om?
Det som gör att BF3 kommer vara grymt är den enorma tiden de lagt ner på att göra det så otroligt grymt med förstörelse, animationer, ljussättning och liknande.
Sen att det är gjort för PC och portas från konsol efter är grymt bra, slipper man allt skit som konsol>pc portar för med sig.

Oj, jag menade att det inte var konsollport

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Avstängd

Hände inte så mycket i denna del, längtar tills nästa!

Hoppas verkligen att jag har lyckats skaffa ett nytt grafikkort tills dess att spelet släpps..

Permalänk
Medlem

Folk skriver det ena och det andra om p-skottet. En del skriver att han sprängde bort väggen och en del att han inte gjode det. Ni som skriver har både rätt och fel. För det finns olika versioner av p-skottet nämligen. Alla tror nog att det finns bara AT4 HEAT som skarpt p-skott men det finns faktiskt två till, AT4 CS HP och AT4 CS AST - Anti-Structure Tandem Weapon. CS innebär att ett medel utlöses bakåt och neutraliserar bakblåset, vilket möjliggör avfyrning i stängda utrymmen. Det är ju troligast att de använder AT4 CS AST i så fall.

Sen en lite kul grej är ju att det inte finns en gulmarkerning på p-skottet så det kan ju vara övnings p-skott också:D.

Undrar om NLAW - Light Anti-Tank Weapon som är ersättare till p-skottet är med, eftersom spelet utspelar sig 2014 och den introduserades 2007 så den borde va med?:)

Men om det är någon som vill veta mer gå till SAAB Bofors Dynamics hemsida:
http://www2.saabgroup.com/en/ProductsServices/products_az.htm...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Red orchestra kommer vara så mycket bättre än det här spelet
dessutom är ju inte grafiken så himla imponerande.... ser ju ut som crysis 2 grafik, visst äre snyggare men är iaf något jag kan kompromissa över.

I lol'd