Permalänk
Medlem

Modda ett Silverstone PS03B ?

Tja, har länge funderat på nytt chassi och sugheten på modda och fixa, vet inte om ja orkar bygga eget chassi eller modda det ja har. Dock tycker ja att CM 310 är totalt värdelöst och kan inte rekommenderas!

Och undrar om det på nått vis går att modda ett Silverstone PS03B så den har 2st 120mm fläktplatser i fronten ? kommer man få bygga till fronten alldeles för mycket ?

Någon som har detta chassi och kanske kan ta bilder på hur det ser ut och så ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du kan få in det men då måste man sätta den övre i 5.25 tums platserna, hur du får den att sitta där - bunt band

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Medlem

Vill försöka göra det snyggt, kanske fräsa ut någon ram i aluminium eller tunn plåt för plats med 2st 120mm, men då får man väl offra 3,5" platserna och nån 5.25" plats också

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

Vill försöka göra det snyggt, kanske fräsa ut någon ram i aluminium eller tunn plåt för plats med 2st 120mm, men då får man väl offra 3,5" platserna och nån 5.25" plats också

Precis, du kommer aldrig få in 2 st utan att offra något.

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Medlem

Tittar man bakifrån på PS03 så ser det ut som att det finns en del plats bakom moderkortsplplåten. Därför skulle jag nog vilja hävda att det är en bra kandidat att borra/skära hål i moderkortsplåten för bra kabeldragning och bättre luftflöde. Du kan nog få in 3 120 om du vill men då ryker möjligheten att ha optiska enheter.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

Tittar man bakifrån på PS03 så ser det ut som att det finns en del plats bakom moderkortsplplåten. Därför skulle jag nog vilja hävda att det är en bra kandidat att borra/skära hål i moderkortsplåten för bra kabeldragning och bättre luftflöde. Du kan nog få in 3 120 om du vill men då ryker möjligheten att ha optiska enheter.

Jo. Som det ser ut så tycker jag att de ser väldigt moddvänligt ut som färgtema tänte jag ha kanske vit. svart och blå.. vad tror ni om det ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vit eller svartfärgad tror jag är snyggt och lätt att fixa. Blå blir nog svårare.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

Vit eller svartfärgad tror jag är snyggt och lätt att fixa. Blå blir nog svårare.

Tänkte mest på sleeve, eftersom mitt moderkort är svart och blått, sen vit MSI logga på osv

Visa signatur