Permalänk
Medlem

Kinect

Funderar att köpa ett XBOX 360 och Kinect samt något träningsprogram. Är det någon som har erfarenhet av detta? Blir man tränad på riktigt eller är det bara skrot? ÄR ju trots allt dyyyrt, så jag vill ha valuta för pengarna om jag slantar upp.

Permalänk
Medlem

Man får sig ett rejält träningspass när man väl är igång, har man mycket plats och lätt att röja framför tv:n så tror jag det är lättare att motivera sig att spela, jag har spelat 3 gånger, dock pga att min förra lägenheten var på 20 kvadrat kan rekommendera kinect sports iaf

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk

Träning i allmänhet handlar inte om vilken cool pryl du använder, träning kommer ALLTID, utan undantag, att handla om hur mycket DU faktiskt tränar/tar i.

Oavsett om de är Kinect eller inte så kommer du inte gå ner i vikt om du inte själv gör jobbet kombinerat med en bra och hälsosam diet.

Om det är valuta för pengarna du är ute efter så rekomenderar jag ett par skor och sen ut i det fria och springa, det kostar nämligen gratis.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

Som TroNi säger, handlar nog mer om personlig motivation än om träningsprogrammet.
Jag skulle själv aldrig orka sätta på xboxet och krångla för att köra ett träningspass

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Man behöver inte spela träliga träningspel till Kinect för att få en bra workout, i princip samtliga spel jag provat till Kinect har varit ganska bra på att få igång flåset utan att vara som "Biggest Looser" spelet

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Skrivet av TroNi:

Om det är valuta för pengarna du är ute efter så rekomenderar jag ett par skor och sen ut i det fria och springa, det kostar nämligen gratis.

Alla snor inte skor från soptippen

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Alla snor inte skor från soptippen

But why not?

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Man behöver inte spela träliga träningspel till Kinect för att få en bra workout, i princip samtliga spel jag provat till Kinect har varit ganska bra på att få igång flåset utan att vara som "Biggest Looser" spelet

mmmhh, när polaren och jag spelade lite så var det faktiskt Kinectimals som fick igång oss mest. För att vara ett spel för 3-4 åringar så är vissa delar jävligt svårt. Speciellt fotbollsdelen

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Skrivet av TroNi:

But why not?

Det är olagligt och oftast i fel storlek

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Hehe, men jag tränar även utan hjälpmedel och är inte en standard-dator-soffpotatis Undrade mest om det var roligt och på samma gång bra träning. Väljer att lyssna mest på Pliind och ett köp är nog nära Tack iallafall!