Permalänk
Medlem

Alienware köp råd!!!!

Jag har kollat på en Alienware som innehåller

processor: intel Core i5 430M (2.26GHz,3mb cache)
grafik kort: 1GB NVIDIA Geforce GTX260M
Ram: 3gig
Skärm: 15.6 LCD

Kan man spela de senaste på den. och vad kan en sådan maskin vara värd ?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ZotacX:

Jag har kollat på en Alienware som innehåller

processor: intel Core i5 430M (2.26GHz,3mb cache)
grafik kort: 1GB NVIDIA Geforce GTX260M
Ram: 3gig
Skärm: 15.6 LCD

Kan man spela de senaste på den. och vad kan en sådan maskin vara värd ?

jag har ett bra råd... köp inte alienware.... visst den klarar väll spel... kanske inte maxade dock... satsa på MSI eller ASUS iställer... mycket mer för pengarna... kolal denna:

http://www.webhallen.com/hardvara/123425-msi_gt660-473ne-core...

Permalänk
Medlem

Jag vet inget om datorer (fråga mig inte varför jag reggade mig här. ), men http://shop.onoff.com/Produkter/Datorer__Kringutrustning/Dato... har jag och den är riktigt nice. Har dessutom hört att i7 är en bra processor, så det är gött.

Visa signatur

ASUS

Permalänk
Medlem

Mitt råd: Köp inte Alienware. Kostar otroligt mycket, får väldigt lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lumpyguy:

Mitt råd: Köp inte Alienware. Kostar otroligt mycket, får väldigt lite.

Anledningen till att det kostar mycket är för att de tillverkar deras egna delar och köper inte delar från alla andra länder runt om i världen som en vanlig laptop gör. Därför kan det vara lite värt att köpa alienware.

Visa signatur

Chassi: Lian-Li A4 H2O Moderkort: Gigabyte X570i CPU: 5800X3D Kylare: EK AIO 240 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR4 3600Mhz CL18 GPU: Sapphire Radeon RX 7800 XT 16GB Pulse Nätagg: Corsair SF600 SSD Samsung Pro 990 1TB Tangentbord: KBD67 Lite R4, WS Silent Tactile, MW Retro Lights Hörlurar: SteelSeries Arctis Nova 7 Skärm: HP X34 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Logitech G900

Permalänk
Medlem

Alienware blir först ett alternativ när man vill köpa en bärbar speldatorn i tjugotusen-kronors klassen. Innan dess finns bättre alternativ hos andra tillverkare som Asus, Msi, Acer etc.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimChi94:

Anledningen till att det kostar mycket är för att de tillverkar deras egna delar och köper inte delar från alla andra länder runt om i världen som en vanlig laptop gör. Därför kan det vara lite värt att köpa alienware.

Vad är det som de tillverkar själva då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimChi94:

Anledningen till att det kostar mycket är för att de tillverkar deras egna delar och köper inte delar från alla andra länder runt om i världen som en vanlig laptop gör. Därför kan det vara lite värt att köpa alienware.

Det ända som Alienware tillverkar själva är deras chassin. :/ Resten kommer från tredjepartare; mest Dell då, kan jag tänka mig - då Dell äger Alienware.

Permalänk
Medlem

Alienware är ett kvalitets / lyx -märke.
Priset är rätt högt i förhållande till komponenterna, men det finns en del inbyggda fördelar med Alienware, bland annat ett egenutvecklat system som ser till att du alltid har de senaste och bästa drivrutinerna.

Vill du ha en krångelfri lyxig dator så kan Alienware vara ett bra alternativ.
Vill du ha bästa prestanda för dina slantar, så ligger Acer och Msi (lite) bättre till.

Permalänk
Skrivet av ZotacX:

Jag har kollat på en Alienware som innehåller

processor: intel Core i5 430M (2.26GHz,3mb cache)
grafik kort: 1GB NVIDIA Geforce GTX260M
Ram: 3gig
Skärm: 15.6 LCD

Kan man spela de senaste på den. och vad kan en sådan maskin vara värd ?

För det första vad får du ge för den o för det andra så är det inga direkt höjdar grejjor i den för tunga spel.

Den datorn som IAmSimon länka till är bättre och säkert betydligt billigare.
Alienware tar mycket pengar bara på sitt namn.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem

Okej tack för alla snabba svar. så Asus eller MSI är ledande då av märken gjorda för spel.

ASUS G73JH är den prisvärd och bra ?

länka gärna fler tips 15.6/17.3

vad vinner I-5/I-7 eller quad core?

Permalänk

Men rätt garantier så blir en Alienware riktigt prisvärd. Jag får ge dig ett tips om du köper en Alienware, LÄGG TILL GARANTI så du kan få en tekniker hem till dig OM datorn går sönder. Du vill INTE skicka in den till Dell, eller Anovo (som är Dells verkstads servicepartner), för då kommer nog datorn vara mer sönder än den var när du skickade in den )):

Permalänk
Hjälpsam

Min rekommendation är ASUS G73SW serien, finns med lite olika konfigurationer. Tex med eller utan 120Hz 3D skärm + glasögon, lite olika hårddisk konfigurationer, 6-8GB ram etc. Kostar ca 14-17K beroende på modell. Bra kylning som är nog den tystaste på prestanda/gaming laptops jag har lyssnat på.

Lite stor, lite tung men det gäller majoriteten av gaming laptopps och jäkligt mycket bärbar prestanda för pengarna.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-260M.14559.0....

Verkar ju kunna driva de flesta spelen så gott som maxade 1080p.

Visa signatur

Alienware m17x R3. hd6870m. 2630qm 2,8ghz. 8gb 1333 mhz. blu-ray.1080p 60hz skärm. 120gb Intel 510 ssd/320gb 7200rpm

Permalänk
Medlem

@ oldskoll
brorsans alienware har krånglat sen dag med minst en bsod om dagen, haft flertalet virus och andra crasher.. känner fler än min bror som har väldigt mycket med sina alienware (både laptops och stationära) så dem är knappast krångelfria och inte det minsta prisvärda i mina ögon.

Visa signatur

YOU SHALL NOT PASS!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Alienware är ett kvalitets / lyx -märke.
Priset är rätt högt i förhållande till komponenterna, men det finns en del inbyggda fördelar med Alienware, bland annat ett egenutvecklat system som ser till att du alltid har de senaste och bästa drivrutinerna.

Vill du ha en krångelfri lyxig dator så kan Alienware vara ett bra alternativ.
Vill du ha bästa prestanda för dina slantar, så ligger Acer och Msi (lite) bättre till.

Nu var du allt rolig XD

Det är precis sånt här mna hör från mac folket som hävdar att mac är så underbart för att det inte finns virus etc.

Nej Alienware är som sagt inget alternativ om han inte ska hosta upp runt 20 25 tusen.

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk

Som sagt, köt inte Alienware

Denna är det mest prisvärda du kan hitta nu
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=804983

Permalänk

Alienware m17x R3. hd6870m. 2630qm 2,0ghz (2,8 turbo). 4gb 1333 mhz. dvd läsare.900p 60hz skärm. /320gb 7200rpm

Kostar 16990 kr hos Officestore.se. Finns dock inte på hemsidan och endast företag kan handla därifrån såvitt jag vet, men men.

Visa signatur

Alienware m17x R3. hd6870m. 2630qm 2,8ghz. 8gb 1333 mhz. blu-ray.1080p 60hz skärm. 120gb Intel 510 ssd/320gb 7200rpm