Homefront kommer nu i veckan, funderar lite på ett köp

Permalänk
Medlem

Homefront kommer nu i veckan, funderar lite på ett köp

Känner att jag behöver ett nytt multiplayer spel att lira, och kanske Homefront vore något? Ytterst tveksam till grafiken dock verkar det vara lite roliga kartor och man kanske kan bränna några timmar där.

Någon fler som är lite suigen på det?

Permalänk
Medlem

Sc2 räcker hela året.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem

Ingen bullet drop gör spelet helt ointressant. Läste för någon vecka sedan att det endast var för konsolversionen, men det verkar inte stämma. Fast jag antar om man gillar COD så spelar det ingen roll. Jag fortsätter spela BC2 istället.

Permalänk
Medlem

Jag är skitsugen men är riktigt skeptiskt hur det blir till PC, vill nog se en recention innan jag köper det.
Är ute efter enbart efter MP delen. Det konstiga också är att man inte hört ett skit hur pcversionen kommer bli, lovats massa godis iaf så som tex dedicated server, clan och squadsupport.

Vill bara se att det inte blir mega flopp till pc då blire ett givet köp. Nån som hittat en PC (MP) review länka gärna...

Finns ju en SP review på FZ.

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||

Permalänk
Medlem

Ingen recension till PC än men lite multiplayer iaf: http://www.youtube.com/watch?v=KNUqjSm2-IA

Blir ett självklart köp för min del.

Permalänk
Medlem

Samma gäng bakom värdelösa Frontlines, men kollar man Homefront på metacritic så undrar man om dem har lärt sig något http://www.metacritic.com/game/playstation-3/homefront

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk

BFBC2 har gjort mig bortskämd. Om någonting så kan singelspelar kampanjen i homefront vara intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheber:

Ingen bullet drop gör spelet helt ointressant. Läste för någon vecka sedan att det endast var för konsolversionen, men det verkar inte stämma. Fast jag antar om man gillar COD så spelar det ingen roll. Jag fortsätter spela BC2 istället.

Inget Bullet drop? Betyder det att man inte behöver kompensera för gravitation när man skjuter långt?

Jag som började bli sugen när jag såg lite multiplayer strider. Gillade deras små nyheter med battle points och att man får en liten morot när man "ger igen" på spelare som är lite extra farliga.

Nu känner jag att jag blivit lite bortskämd med BFBC2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrisius:

Inget Bullet drop? Betyder det att man inte behöver kompensera för gravitation när man skjuter långt?

Jepp. Jämfört med BC2 där alla vapen har bullet drop.
http://denkirson.xanga.com/722757523/bad-company-2/

Permalänk
Skrivet av cheber:

Jepp. Jämfört med BC2 där i princip alla vapen (utom 3 st assualtvapen) har bullet drop.
http://denkirson.xanga.com/722757523/bad-company-2/

Fel, alla har bulletdrop i BC2, du har misstolkat schemat. Schemat visar hur kulans skada ändras beroende på avstånd och de tre vapnen som du tolkar som utan drop skadar lika mycket på alla avstånd men har alltjämt drop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheber:

Jepp. Jämfört med BC2 där i princip alla vapen (utom 3 st assualtvapen) har bullet drop.
http://denkirson.xanga.com/722757523/bad-company-2/

Shysst länk.

Permalänk

Verkar riktigt värdelöst. Har inte heller fått någon speciellt bra kritik. En riktig konsolport dessutom.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk

Kollade in spelet och verkar inte vara så bra faktiskt

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Fel, alla har bulletdrop i BC2, du har misstolkat schemat. Schemat visar hur kulans skada ändras beroende på avstånd och de tre vapnen som du tolkar som utan drop skadar lika mycket på alla avstånd men har alltjämt drop.

Vad jag kan minnas har alla vapen utom handeld bulletdrop... (vet ej angående dart)

Visa signatur

Nätagg: Corsair 450 W | Moderkort: Asus P5Q-E | Processor: i5 2500k @ 3.3GHz | Grafikkort: HD 4870 1024 MB | Minnen: Corsair Classic 8GB 1600MHz | Skärm: Samsung T220 @ 1680x1050
En datorspelsklubb för vuxna! www.oldswedishgunners.se

Permalänk
Medlem

Homefront är ett riktigt B spel, kollade 2 missions på youtube o skulle aldrig få för mig att köpa det.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Skrivet av teckim:

Homefront är ett riktigt B spel, kollade 2 missions på youtube o skulle aldrig få för mig att köpa det.

Köpte det i samband med att man fick Metro 2033 via steam. Får väl se vad det har att ge, folk här inne ska vara försiktiga med att bua ut spel med dålig grafik innan de spelat dem!

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk

Min kompis köpte det och lirar det just nu och han verkar gilla det. Tror jag kommer köpa det snart. Enligt honom så verkar det funka bra, inga buggar som bfbc2 och cod mw2/blops. Bugs som hit reg, krascher. Menar du PC-versionen.

Går tydligen att lira innan steam låser upp spelet om man startar med homefront.exe i mappen.

Permalänk
Medlem

Att alla ska va så negativa.. Köp det o skaffa en egen uppfattning. BC2 finns kvar även om ni är 500kr fattigare och vem vet.. Ni kanske diggar spelet.
Köpt o pre-loadat.. ca 1 timme kvar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

Köpte det i samband med att man fick Metro 2033 via steam. Får väl se vad det har att ge, folk här inne ska vara försiktiga med att bua ut spel med dålig grafik innan de spelat dem!

Det har inget med grafiken o göra, jag har sett en del av spelet och vet att det är ett dåligt spel.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem
Skrivet av teckim:

Det har inget med grafiken o göra, jag har sett en del av spelet och vet att det är ett dåligt spel.

Hur vet du att det är ett dåligt spel om du bara har sett det och inte spelat det?

Visa signatur

Asus Prime B450 Plus, Ryzen 1700X, Asus Gtx Dual 1070, 2x8gb G.Skill Aegis 3000MhZ, 2xOCZ 240gb SSD, 6tb Lagring, CorsairHX 1050W

Permalänk
Medlem

Homefront multiplayer är skitskoj Blir bara det o inget Bad Company 2 eller Cod nu på ett tag

Visa signatur

Asus Prime B450 Plus, Ryzen 1700X, Asus Gtx Dual 1070, 2x8gb G.Skill Aegis 3000MhZ, 2xOCZ 240gb SSD, 6tb Lagring, CorsairHX 1050W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiper3k:

Hur vet du att det är ett dåligt spel om du bara har sett det och inte spelat det?

Jag har spelat det, o jag hade rätt.
Jag tycker inte att det är ett bra spel, lär dig leva med det.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk

Spelat spelet hos inferno-online stockholm då de hade pre-release tävling, kan säga att det är ett spel som flyter, känns mer som COD än battlefield genre, då det är väldigt lätt att döda motståndare och SMG klassens första vapen har i princip ingen rekyl. Kan döda folk ända tills andra sidan av banan med 2-3 skott om man har det aimet, var jävligt trött på en sniper campare under tävlingens gång då han döda mig 2-3 gånger, hittade han o slängde iväg 3 skott med SMG o han dog på en gång, kan redan nu säga att SMG klassen kommer bli överdrivet bra om inte de patchar spelet. Fordon är svåra att köra, jävligt trög turret, tar ett par svängningar med musen för att göra 360 grader, helicoptern och A-10 som man kan köpa med battlepoints kommer man inte kunna göra så mycket med, för det första är det jättelätt att skjuta ner helicoptern, och banorna är inte tillräckligt stor nog att köra ett flygplan runt på, vet inte hur de hade tänkt sig att det skulle fungerat.
Det är ett spel som har tagit det bästa ifrån COD, battlefield och command and conquer renegade(köp systemet av fordon), kan bli riktigt skoj, ett spel med potential kan man säga.

Visa signatur

Antec 300 | i5 2500k @ 5Ghz | Corsair H50 | ASUS P8P67 | GTX295 | 8gb DDR3 1333mhz 7-7-7-24 | Samsung Spinpoint 320gb + WD 320gb | Intel X-25M SSD 80GB | Windows 7 Pro 64bit

Permalänk
Medlem

Då alla verkar gilla Homefront så ska jag ge det en chans till, kanske var jag för negativ när min dom föll?

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem

Har spelat ca 2 timmar i singleplayer-läget nu och måste säga att jag verkligen gillar det. Stämingen påminner om spelet Freedom Fighters, för er som har spelat det. Som nämnts tidigare så finns ett flyt i spelet som kan jämföras med COD, vilket jag gillar!

Multiplayer är dock en annan femma.. kommer in på alla servrar men kan spela i 10 sek sen fryser allt fast jag själv kan springa runt. Läste att fler har samma problem men inte hittat någon lösning än. Någon som har samma problem?

Edit. Multiplayerproblemet visade sig vara relaterat till Steam så jag validerade om filerna så funkade det.

Har nu klarat ut hela spelet och måste säga att det var väldigt kort, tog ca 5 timmar.

Permalänk
Medlem

har blanade känslor om spelet. de är soft men de flyter på allt för dåligt på min burk. fråga mig inte varför men de hackar lika mkt på alla grafik inställningar, något bättre mot dom lägre men inte alltid. ibland flyter de o sen helt plötsligt så börjar de tok hacka :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moomin:

Ingen recension till PC än men lite multiplayer iaf: http://www.youtube.com/watch?v=KNUqjSm2-IA

Blir ett självklart köp för min del.

Lol, sköt killen den inkommande granaten vid 1:30?

Permalänk
Medlem

Wow, om jag köper det blir mitt namn ".". Gisses vilka texter och skit det far över skärmen hela jävla tiden.

Permalänk
Medlem

Blir nog ett köp, verkar få riktigt bra respons från de stora spelarna.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av contra:

har blanade känslor om spelet. de är soft men de flyter på allt för dåligt på min burk. fråga mig inte varför men de hackar lika mkt på alla grafik inställningar, något bättre mot dom lägre men inte alltid. ibland flyter de o sen helt plötsligt så börjar de tok hacka :/

Märkligt att det inte flyter på din rigg :/ På min går det utmärkt med allt på "Very high" och 4xAA. Har du testat andra drivrutiner till grafikkortet? Eller stängt av crossfire?

Visa signatur

Asus Prime B450 Plus, Ryzen 1700X, Asus Gtx Dual 1070, 2x8gb G.Skill Aegis 3000MhZ, 2xOCZ 240gb SSD, 6tb Lagring, CorsairHX 1050W