Psp vilka spel skall jag köpa

Permalänk
Medlem

Psp vilka spel skall jag köpa

Min psp 2000 fick ben för drygt 1 år sedan

Så nu blir det en ny psp3000

Gradius Collection blir ju en självklarhet finns det några spel som man måste ha i samma kategori?

Ridge Racer 2 var helt ok

Hur är Ridge Racer 1 i jämförelse med 2an?

Finns det någran andra grymma racer spel som inte är för krångliga?

Patapon och LocoRoco är säkert kul för många men det är inga spel för mej

Luxor gillar jag vad finns som är bättre?

God of War 1an är inget spel för mej jag klarade ju inte av den första bossen
innan min psp fick ben

Jag gillar Diablo 1an och 2an finns det något liknande som är bra till psp?

Samma fråga angående Age of empire

Och vilka spel är ett måste till psp

Tack på förhand

Visa signatur

ola33

Permalänk
Entusiast

Persona 3 Portable(rollspel) och Metal Gear Solid: Peace Walker kan jag rekommendera.

http://www.gametrailers.com/video/review-pod-persona-3/708305
http://www.gametrailers.com/video/review-metal-gear/101072

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Valkyria Chronicles 2 kanske? Har inte spelat än, legat på hyllan i ett par månader men det första är ju ett av dom bästa spelen till PS3.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

crisis core är ett måste tillsammans med kingdom hearts

Visa signatur

AMD PHENOM II X6 4.0GHZ (överklockad) | 16 GB CORSAIR 1600 MhZ | INTEL 320 SERIES 2.5" 160GB SSD | 2x Western digital Caviar 7200 RPM 1 tb | 2 x ASUS GEFORCE GTX 560 DCII TOP 1GB SLI |CREATIVE SOUND BLASTER X-FI XTREME GAMER|

Permalänk
Medlem

Daxter(från Jak&Daxter, dock inte NaughtyDog utvecklat) är ett bra spel i min mening i alla fall. Borde gå att få billigt nu för tiden också

Permalänk
Medlem

Tyckte du Ridge Racer 2 var helt okej, kommer du inte märka någon skillnad med ettan. Det är i princip samma spel (bl.a. samma motor och UI). Skillnaden är att RR2 har fler banor, tror det är runt 20 unika (40-ish med reversal inräknat), några fler spellägen och onlinestöd via Ad-hoc. Så du har i princip spelat den bättre "versionen". Är du dock ett Ridge Racer-fan bör du självklart införskaffa 1:an :)!

PSP är enligt mig GULD när det kommer till JRPGs då det finns otroligt mycket att välja bland. Annars är Lumines (ungefär samma skillnad här mellan Lumines 1 & 2 som RR 1& 2) ett måste! Enligt mig det bästa pusselspelet och antagligen det spel jag spelat mest på tillsammans med Ridge Racer, på PSP.