Samsung Syncmaster C27A750 ansluts med trådlösa UWB

Permalänk
Melding Plague

Samsung Syncmaster C27A750 ansluts med trådlösa UWB

Koreanska Samsung undviker sladdar med den nya skärmen Syncmaster C27A750.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

cool skärm, synd bara att upplösningen var sämst.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Trådlös skärm? Nja...

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Den ser riktigt bra ut från sidan men framifrån ser den ut att vilja välta.

Trådlös skärm är ju bara intressant om man kan ställa datorn i ett annat rum och slippa dra kablar. Strömkabeln kommer ju ändå hänga bakom skärmen.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

inget för spelande iallafall

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Varför VGA??

Känns som en intressant idé med en sladd mindre, men varför envisas med att ha VGA? Är det inte dags att skrota den anslutningen snart?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG X670E Tomahawk WIFI | MSI GTX 1080 Ti Armor | 32GB Kingston Fury Beast Black 6000MHz | Corsair RM1000W | SBx AE-5 | Kingston Fury Renegade m.2 1TB | Samsung 960 250GB (boot drive) | Seagate 2TB HDD | Steelseries Rival 300 | Corsair K95 Platinum | Glorious PC Gaming Race Extended | AOC G2460P + 3x AOC Q2577PWQ | Corsair Carbide Air 540 | Windows 10 Home

Permalänk
Medlem

27" och 1080p? nej tack!

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Perfekt! Ge mig nu trådlös ström!

Permalänk
Medlem

Exakt, bara trådlös ström som fattas! Kan man inte börja bygga lite skrivbord och kompatibla prylar som laddas med resonant induktion eller vad det kallas? Hade varit tufft. Man är ju ändå ganska begränsad till skrivbordet, men man hade ju kunnat ha det helt trådlöst iaf!

Permalänk
Medlem

Trådlös ström, 2560*1600, IPS och ingen horribel VGA-kontakt så hade detta varit nice. För 5000kr får man en vettigare skärm än detta dock. Är inte strömmen trådlös så är det ju ganska meningslöst.

Permalänk
Medlem

Varför är det (vad jag tror är) ett nätverksuttag/RJ-45 på den?
Kolla bild två längst till vänster på panelen

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem

27" och 1920x1080? Suck...
Ser inte riktigt vitsen med att bara slippa en sladd, allt eller inget. Sen föredrar jag trådad i de flesta lägena, finns nog specialfall då trådlöst funkar minst lika bra eller bättre men inget jag direkt kan komma på nu (för skärmar specifikt tänker jag då).

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av lollol7:

Varför är det (vad jag tror är) ett nätverksuttag/RJ-45 på den?
Kolla bild två längst till vänster på panelen

Dela sakerna man har på USB-minnena till ens nätverk, kanske?

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Ser inga specs om det men antar att det inte är 2ms responstid direkt?

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrSvamp:

Perfekt! Ge mig nu trådlös ström!

Bara att bygga sig ett litet teslatorn. För den händige är det säkert inga problem

http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Tower

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

27" och 1080p? nej tack!

Och så börjas det!

Åh, herregud vad trött jag är på pixeldensitetstjatet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemongen:

Och så börjas det!

Åh, herregud vad trött jag är på pixeldensitetstjatet.

Enda anledningen att jag inte gillar 1080p på 27", är att om jag köper en 27" så skulle det vara för att få mycket större arbetsyta a.k.a högre upplösning. Med 1080p upplösning på en 27" så får jag in lika mycket och lika stora fönster som på vilken 22-24" skärm och då försvinner hela poängen med att köpa en stor 27" skärm.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Är så nöjd med mina fina Commodore 1084s på 640x400 lines [interlaced] fortfarande! Sitter iofs inte med den till min nyaste pc... Men ändock..

Visa signatur

"All those moments will be lost in time.. like tears in rain.."

Permalänk

Hetsen över att saker och ting ska vara trådlöst kommer bara leda till mer och mer folk som får dras med huvudvärk och illamående i framtiden. Har en granne som är känslig mot vissa radiovågor, han har bett grannarna att dra ner styrkan på sina trådlösa nätverk och även tagit upp att trådlösa telefoner strålar mycket, även när de bara står inaktiva i basstationen tydligen... Stackarn lär väl bli tvungen att flytta så småningom, tror inte det är många som kommer sluta använda de DECT-telefoner de köpt av hänsyn till nån granne de inte ens vet vem det är.

Själv har jag ett trådlöst tangentbord kom jag på nu, undrar hur kraftiga radiovågor det sänder ut. Men det är fasen det enda trådlösa här i lägenheten förutom mobiltelefonerna då.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 'Jonte[YoT:

;10887398']Hetsen över att saker och ting ska vara trådlöst kommer bara leda till mer och mer folk som får dras med huvudvärk och illamående i framtiden. Har en granne som är känslig mot vissa radiovågor, han har bett grannarna att dra ner styrkan på sina trådlösa nätverk och även tagit upp att trådlösa telefoner strålar mycket, även när de bara står inaktiva i basstationen tydligen... Stackarn lär väl bli tvungen att flytta så småningom, tror inte det är många som kommer sluta använda de DECT-telefoner de köpt av hänsyn till nån granne de inte ens vet vem det är.

Själv har jag ett trådlöst tangentbord kom jag på nu, undrar hur kraftiga radiovågor det sänder ut. Men det är fasen det enda trådlösa här i lägenheten förutom mobiltelefonerna då.

Löjlig granne du har - borde säga till gubben att flytta ut i skogen om han nu "känner" radiovågor...

OnT så känns denna skärm löjlig då den mer eller mindre inte är trådlös...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 'Jonte[YoT:

;10887398']Hetsen över att saker och ting ska vara trådlöst kommer bara leda till mer och mer folk som får dras med huvudvärk och illamående i framtiden. Har en granne som är känslig mot vissa radiovågor, han har bett grannarna att dra ner styrkan på sina trådlösa nätverk och även tagit upp att trådlösa telefoner strålar mycket, även när de bara står inaktiva i basstationen tydligen... Stackarn lär väl bli tvungen att flytta så småningom, tror inte det är många som kommer sluta använda de DECT-telefoner de köpt av hänsyn till nån granne de inte ens vet vem det är.

Själv har jag ett trådlöst tangentbord kom jag på nu, undrar hur kraftiga radiovågor det sänder ut. Men det är fasen det enda trådlösa här i lägenheten förutom mobiltelefonerna då.

Skrivet av facedark:

Löjlig granne du har - borde säga till gubben att flytta ut i skogen om han nu "känner" radiovågor...

OnT så känns denna skärm löjlig då den mer eller mindre inte är trådlös...

http://vimeo.com/18018440

http://monanilsson.wordpress.com/2011/02/05/mobilstralning-or...

Visa signatur

P182. i5 750@4,01. 5770. 4GB corsair 1600mhz. win7 ultimate 64.X-25 g2 160GB. noctua nh-u12p.
Foto: D5100. 18-55mm.50mm1,8. sb800.

http://corruptio.blog.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

Enda anledningen att jag inte gillar 1080p på 27", är att om jag köper en 27" så skulle det vara för att få mycket större arbetsyta a.k.a högre upplösning. Med 1080p upplösning på en 27" så får jag in lika mycket och lika stora fönster som på vilken 22-24" skärm och då försvinner hela poängen med att köpa en stor 27" skärm.

Hade själv köpt en 27tums skärm för skärmytan, och jag lär inte vara ensam om det. Hela poängen försvinner definitivt inte, tänk efter lite.

Permalänk
Avstängd

Den "foten" ser verkligen inte stabil ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemongen:

Hade själv köpt en 27tums skärm för skärmytan, och jag lär inte vara ensam om det. Hela poängen försvinner definitivt inte, tänk efter lite.

Men man får ju ändå bara plats med lika mycket som på en 24" skärm. Visst hela poängen försvinner inte men jag personligen skulle aldrig någonsin få för mig att köpa en 27" med 1080p. Som sagt vill jag ha större arbetsyta som man får med högre upplösning på en större skärm.

Visa signatur

Tofu bud