Permalänk

Köpråd av ny bärbar

Hejsan alla sweclockare

Jag har datorn som står i min logg men mitt studentliv har tvingat mig att lämna datorn hos mina föräldrar och måste byta ut den till någon bärbar.

Min första fråga gäller om CPUn jag har kan återanvända i någon modell.
Det finns modeller som t.ex. http://www.notebookguru.de/en/Notebooks/Guru-RAIN-i7.html som klarar av detta.
Jag kommer förlora så mkt pengar om jag inte kan återanvända den

Hade tänkt sälja delarna på min dator och lägga till lite extra pengar om det inte skulle gå runt. Någonstans kring 15k sträcket är min tanke.

Den ska klara av att spela nya spel på någotsådär hyfsad grafik och klara hdfilmer utan problem. Tänkt stoppa in mina hårddiskar i en NAS.

Är inte så insatt i bärbara datorer och hoppas ni kan hjälpa mig

Visa signatur

intel 980X @ 4,4 GHz | 2x MSI 480gtx | 6 gb CL 7 Corsair Dominator | Gigabyte X58-UD7 |

Permalänk
Medlem

Jag är inte heller så insatt i detta men det finns ett antal bärbara som går att få med X58-chipset och som är gjorda för desktop 1366-processorer, ja. Är dock inte lika säker på att det går att beställa utan en processor. Kolla med PC-konsulten.se, notebookguru eller deviltech.de om dom kan lösa något åt dig. Dom säljer bärbara som man kan sätta en 980x i.

Båda dom webbplatserna skulle kunna vara något även om du säljer din nuvarande och köper nytt. Men då finns det en massa alternativ också som Asus g73, MSI, Alienware, etc.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk

tackar för svaret och har slängt iväg nårra mail, dock skrev jag på tyska till deviltech och hoppas det är förståeligt .

Annars blir det blocket för resten av delarna

Visa signatur

intel 980X @ 4,4 GHz | 2x MSI 480gtx | 6 gb CL 7 Corsair Dominator | Gigabyte X58-UD7 |