Permalänk
Medlem

Har ni något smeknamn ?

Jag satt och funderade lite kring det här i natt, och jag tänkte höra om ni besitter med något smeknamn.

Jag vet när jag var yngre, då jag var rätt så knubbig, så fick jag smeknamn som speglade hur jag såg ut. Och det var väl inte så roligt alla gånger. Men man kan ju ha smeknamn för det. Något som speglar hur man är som person och individ.

Så jag tänkte höra om ni har något smeknamn som ni har.

Har sen barnsben, förutom dessa glopord om min då varande övervikt, fått höra att man har blivit kallad "Jöppen", "Jögga".

Så, besitter ni med några smeknamn ?

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk

Visst har man smeknamn, Robban och blue-bear är väl dem vanligaste

Permalänk
Medlem

Jag brukar kallas Pe, inte en aning varför. Jag heter egentligen Per.

OT:
Varför använder allt fler mellanrum innan sina skiljetecken?

Permalänk

Kallas Soya pga. jag heter Söyland i efternamn, jag är född i Thailand så folk att det är mitt vanliga namn. Rätt ironiskt faktiskt, har fått frågan; "är det verkligen ditt riktiga namn?" ett par gånger Andra smeknamn är Alex.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Entusiast

Högstadiet: Girnov
Gymnasiet: Gurra, Lirarn eller Player. De två senare kommer från att jag spelar gitarr.
Högskolan: Gnistra
Några kallar mig Zota också men de är få. Ett och annat Gustis har jag fått höra också.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Förutom vanliga smeknamn på mitt namn, Christoffer.
Så kallas jag även norrlänningen (norrländsk dialekt) eller långben (riktigt långa ben) Eller "killen som bara har ben, huvud och 2 långa armar"

Permalänk
Medlem

Timpan, Timper, Timbits, Muffinman.

Typ, haha.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

tjackis, as, luffare, breath of dying, bror, ufo, stjärtis, pojkstjärt...ja och många fler vissa kan jag nog inte säga här då dom är för grova, men men kärt barn har många namn

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Kristian Tyrann, Dubchrillz, Lim-Janne och flaggstången. Ja, det är väl dom som folk kallar mig vanligtvis i skolan

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk
Medlem

Ejz (ace då) Pungen.. (brukar nicka Freddepung)

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Berka fick jag heta i ettan på gymnasiet och efter lumpen så blev det mitt efternamn av de där jag bor nu.

Arnold blev jag ju kallad av en del också då jag nickade det på lan och liknande:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Jocke, JockeData eller Data brukar dom säga
Hade ett tidigt intresse för datorer, vilket gjorde att alla gick och går till mig med datorproblem. Därav JockeData.

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk

Om det blir något annat än förnamnet så är det väl Skutt som gäller .. Alla från gymnasiet kallar mig det då vi var 2st David i klassen.. Polarna över nätet kör på Skutt också då det är mitt nick !

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem

Belga, sen jag var 12, så i 16 år nu snart så jag tror det räknas.
Jag tror fortfarande jag har fler vänner som kallar mig det än Linus om man räknar bort folket på jobbet.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

"pullarn", ingen aning om varför.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Se nick, kallats av en del sedan jag var 11-12år.

Permalänk
Medlem

Inte längre, men för ca 15 år sedan var jag rätt trött av mig. Fick smeknamnet Koma.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

på gymnasiet börjades det med mullemeck typ..sen gick det över till mullvaden o nu förtiden är det mulle elr mullvaden heter andreas igentligen så det blir lite anorlunda..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Hedersmedlem

Japp, Rich. Precis som här på SweC. Förvånansvärt många som kallar mig för det faktiskt.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Glada Hudik samt Dallas fast mest mitt vanliga namn.

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem

long och långben

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Medlem

Jon, eftersom jag heter Jonas.

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk

Mark In Da park, go eat some knark to get stark so you can walk to folkets park and find more knark, go home in the night and snark, wake up and need more knark so you go to Jonathans knark park... -.-'
Sjunges med en rappande "gangsta" ton.

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Kärt barn har många namn ser jag

Heter Andreas Pettersson men pet är vanligast.

Permalänk
Medlem

Dyne, m0rk, pervo eller great satan-sama

Permalänk
Medlem

Störtis blev mitt smeknamn efter att jag klantigt nog gick baklänges uppe på en vind med en kabelrulle som jag skulle rulla ut tvärs genom vinden, trampade igenom luckan som vi kom upp ur och landa på våningen under ^^;;

Detta var under tiden jag praktiserade på företaget jag nu jobbat på i 4 år

Permalänk

Sunkfettot, Lillsnorre, Lilla Putte m.fl.

Nej jag har inget smeknamn för tillfället och det handlar om att det inte finns något behov.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

kabelrulle

Hahaha läste "kebabrulle"

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Sunkfettot, Lillsnorre, Lilla Putte m.fl.

Nej jag har inget smeknamn för tillfället och det handlar om att det inte finns något behov.

Vad är det med folk här uppe i norr och smeknamnet lillsnorre?

Permalänk
Medlem

Bebben, Bäbis, Adde.

Heter Andreas och enda syskonet är storasyster. Därav namnen.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig