Permalänk

Longboard Build (ByggLogg)

Longboard Build (ByggLogg)

Nu är det sommar! iallfall enligt mig.. Och här ska det byggas en hemmagjord longboard i toppkvalité!

Hoppas ni gillar bilder för här kommer det finnas alldeles för mycket av dem!
Plywood glasfiber och epoxy är inköpt så nu är det bara att sätta igång!

Använder mig av 3 lager 4mm plywood och 4 lager fiberglas kan hända att det blir en stel bräda men det gillas!

Tackar i förväg för tips och feedback!

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem

Vad kommer du har för kylning? 180mm? Blå/vita-dioder mm? Några andra moddar?

Lite mer seriöst:
Ska bli kul att följa! :). Var lite sugen på en longboard förut, men jag håller mig nog till inlines som jag iaf kan hålla balansen på. Lycka till med bygget!

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Nu har det ritats! haha men jag är klar med designen och låter folket tycka till, vill ha en Dervish-kind'a'like longboard som ni kanske märker..... hehe

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk

Nu ska det limmas! Time-lapse kommer imorgon!

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk

Fixade timelapsen snabbt nu!

EDIT: är det bara för mig youtube funktionen inte fungerar?
här är länken ifall ni har samma problem http://www.youtube.com/watch?v=5HOLaLKoZfE

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4everapple1:

Fixade timelapsen snabbt nu!
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=5HOLaLKoZfE[/YOUTUBE ]

EDIT: är det bara för mig youtube funktionen inte fungerar?
här är länken ifall ni har samma problem http://www.youtube.com/watch?v=5HOLaLKoZfE

Troligtvis är det lite för mycket text. Har du det som är efter = i [youtube] taggarna?

Edit: Ser ju när jag citerar att det är för mycket text.

så där.

Permalänk

Idag har det sågats och lite annat kul har hänt.
Har precis lagt på yttligare 2 lager glasfiber på undersidan av brädan, imorgon är det torrt
Ska även åka in till Kahalani och köpa mig ett par svarta Paris 180mm kommentera gärna om det finns någon anledning att jag INTE borde köpa de truckarna.

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem

Ser bra ut! Följer denna tråd

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Snyggt jobbat!
Måste fan köpa mig en ny longboard till denna säsong! Synd bara att man inte är gjord utav cash..

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Gör du den så den blir helt platt eller hade du tänkt att forma den?

Visa signatur

I'm Winston Wolfe. I solve problems.

Permalänk
Skrivet av matti4s:

Gör du den så den blir helt platt eller hade du tänkt att forma den?

Brädan får både concave och camber eller rättare sagt den HAR det.

Brädan är i stort sätt klar så bilder kommer senare ikväll

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem

Riktigt bra jobbat!

Om man är en total noob på longboarding, vad ska man skaffa sig för någon bräda då?

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Hur blev det med bilderna? Man är ju nyfiken hur den blev!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Riktigt bra jobbat!

Om man är en total noob på longboarding, vad ska man skaffa sig för någon bräda då?

Kolla in landyachtz.se . Grymma brädor för alla stilar och kostar inte skjortan! Kahalani.se har också en del fina grejer. Jag tycker iaf att du borde köra på nån bräda med lite flex så den känns livlig och goare att cruisa på, kanske 90-105 cm lång med randall truckar och några halvmjuka hjul typ 80-83a så är du set! Det bästa är egentligen att bara dra ut och åka så köp tidigt nu så du kan åka så länge som möjligt!

Jag är också nyfiken på brädan, blev den bra?

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Kolla in landyachtz.se . Grymma brädor för alla stilar och kostar inte skjortan! Kahalani.se har också en del fina grejer. Jag tycker iaf att du borde köra på nån bräda med lite flex så den känns livlig och goare att cruisa på, kanske 90-105 cm lång med randall truckar och några halvmjuka hjul typ 80-83a så är du set! Det bästa är egentligen att bara dra ut och åka så köp tidigt nu så du kan åka så länge som möjligt!

Är fullt med snö på gatan här uppe fortfarande tyvärr. :/

Men ska kolla in de där sidorna, tack så hemskt mycket för tipsen förresten!

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Grymt ju, ingen bild på resultatet

Du råkar inte har någon gammal bräda du kan tänka dig sälja

Permalänk

Ehrm, host... Det kan hända att brädan var med om en smärre incident som kan ha gjort att den blev lite men bara liiite mycket trasig vid nosen då det var lite för lite trä för att hålla uppe feta jag med drop trough truckar hehe...

Men för att göra alla nöjda så lovar jag bild på resultatet imorgon!

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem

Glömt igen???

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4everapple1:

Ehrm, host... Det kan hända att brädan var med om en smärre incident som kan ha gjort att den blev lite men bara liiite mycket trasig vid nosen då det var lite för lite trä för att hålla uppe feta jag med drop trough truckar hehe...

Men för att göra alla nöjda så lovar jag bild på resultatet imorgon!

How To Properly Make A Longboard