Permalänk
Medlem

Det Okända.

Är det någon här som brukar titta på det här? Jag måste fråga då, varför?
Varför dras folk till sånt här vidskepligt idioti?

Jag kan faktiskt inte förstå varför så många tydligen gillar det här. Om något så borde TV vara till för att sprida kunskap och information, inte missinformation och vidskepelse. Det är lite som om att folk tar allt de ser på TV som sant. Kan ingen tänka skeptiskt eller kritiskt längre?

Det är ju en god anledning varför Internet är så mycket bättre än TV nu för tiden, men eftersom inte alla människor är så bra på källforskning så kan jag bara anta att pseudovetenskap och vidskepelse som sprids som underhållning är farligt.
Åtminstone borde det vara en varningsruta innan varje skitprogram där det står; "det här ska inte tas seriöst, ni kan bli dumma i huvudet annars".

Nå, ville höra era åsikter om skrock som visas dag ut och in på TV!

http://www.youtube.com/watch?v=e5HZS0WHFpc

Permalänk
Musikälskare

Tar inte det på allvar (så klart) men kan vara soft att kolla på ibland då jag är en fan av sci-fi

Men så klart ska man vara seriös!

EDIT: Vet att L&H gillar programmet så han kommer säkert att skriva en rad

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Är också ett fan av sci-fi, men när ett program som det här påstår sig vara sant blir jag bara lite smått irriterad.

Edit; det påminner mig faktiskt om bibel/jesus-camps där de hjärntvättar ungar!

Permalänk
Medlem

Värst är det när de tar sig an "fall" där folk har förlorat en nära anhörig och liknande, riktigt tragiskt hur de utnyttjar svaga människor och deras sorg för sin egen vinnings skull. Sen är det givievis skrämmande överlag att sådan här vidkspelse fortfarande har fotfäste i samhället, men folk är verklighetsfrånvända och mer intresserade av sina fantasier än av vad som är på riktigt och så länge det är så kommer det inte bli någon ändring.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk

Gillar man den där genren, så känns det bättre att kolla på ghost adventures, fact or faked paranormal files eller för att tänja gränsen lite...ancient aliens

Visa signatur

i5 3570K 3,4GHz | Noctua NH-C12P SE14 | Cooler Master HAF XB EVO | Asus MAXIMUS V GENE | G.Skill 8GB 1600Mhz Ripjaws X | FD Newton R2, 800W 80+ Modulär | MSI Radeon R9 280X 3GB | Samsung SSD 830 256 GB | www.muforce.se - Quake Live clan

Permalänk
Medlem

Den jag förstår allra minst är självklart programledaren. Jag skulle verkligen skämmas att gå ut om jag visste att flera miljoner människor vet att jag ljuger rakt in i kameran.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

Den jag förstår allra minst är självklart programledaren. Jag skulle verkligen skämmas att gå ut om jag visste att flera miljoner människor vet att jag ljuger rakt in i kameran.

Du har inte anlag för att bli politiker

--------------
Vissa bekanta ser på serien och dylikt. De tycker att det är spännande att fantisera om saker de inte vet mycket om. Vilket blir en hel del..

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

samt destination truth

Visa signatur

i5 3570K 3,4GHz | Noctua NH-C12P SE14 | Cooler Master HAF XB EVO | Asus MAXIMUS V GENE | G.Skill 8GB 1600Mhz Ripjaws X | FD Newton R2, 800W 80+ Modulär | MSI Radeon R9 280X 3GB | Samsung SSD 830 256 GB | www.muforce.se - Quake Live clan

Permalänk
Medlem

Finns nog inget sämre på tv, kollar hellre på Big Brother än den där smörjan och då dör jag nästan hellre än att sitta och kolla på BB.

Sen finns Gost Hunters också med några muppar som är i 20års åldern haha fyfan alltså get a grip.

Permalänk
Medlem

Jo, jag brukar kolla på Det Okända. Har följt serien sen start.

Tycker serien är bra underhållning. Men tycker det är lite trist att man aldrig får se några fenomen. Utan det är samma visa gång på gång. Man för höra vad olika familjer har varit med om. Men man får aldrig se något av dom fenomen som man har varit med om.

Eller, det har hänt någon enstaka gång att man har fått uppleva någon fenomen i serien. Men det till höra inte vanliga precis. Så det är lite synd.

Men, som sagt.. jag brukar slaviskt följa serien vecka efter vecka.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

Jo, jag brukar kolla på Det Okända. Har följt serien sen start.

Tycker serien är bra underhållning. Men tycker det är lite trist att man aldrig får se några fenomen. Utan det är samma visa gång på gång. Man för höra vad olika familjer har varit med om. Men man får aldrig se något av dom fenomen som man har varit med om.

Eller, det har hänt någon enstaka gång att man har fått uppleva någon fenomen i serien. Men det till höra inte vanliga precis. Så det är lite synd.

Men, som sagt.. jag brukar slaviskt följa serien vecka efter vecka.

Det kan ju bero på att sådana fenomen inte existerar.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loaded:

Det kan ju bero på att sådana fenomen inte existerar.

Är ju upp till var och en och tro på det, eller hur.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Kikar sällan på dessa program, då det är som nyss nämnt aldrig några fenomen som man får se, utan som bäst är det en nightvision-kamera i ett mörkt hus och något hörs, och en av deltagarna påstår sig ha känt något etc... även om jag tycker paranormala saker kan vara intressant. Jag föredrar hellre nå sci-fi serier/filmer istället där man får lite mer, även om det då självklart är fejk (vilket säkerligen Det Okända och dyl. också är).

Tyckte f.ö. att det var riktigt kul att höra Uri Geller igår på morgonpasset i P3 :).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av liv&helvete:

Är ju upp till var och en och tro på det, eller hur.

Tror också det är sunt att vara öppensinnad till det

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

Är ju upp till var och en och tro på det, eller hur.

Jodå, det är bara att tuta och köra. Det är även fritt fram att tro på tomtar, troll, rumpnissar och andra fantasifoster för vilkas existens det inte finns några som helst bevis.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

Är ju upp till var och en och tro på det, eller hur.

Tycker det är ett misstag att tro på något det inte finns några som helst bevis för. Håll sin tro tills det finns konkreta bevis, IMHO.

Permalänk
Proffsmoddare

Löjeväckande att Uri Geller ska vara programledare då han är en av de mest kända bluffmakarna. Jag kan inte fatta hur folk kan tro på tramset ok om året var 1711 men ffs inte idag.

Det finns ingen gud, det finns ingen djävul, INGET kan botas med magneter, kristaller eller healing. INGEN kan tala med de döda och nej tomten finns inte heller. Om man tror annat än det är man totalt vilseledd. Religion och vidskepelse har absolut ingenting att göra i ett upplyst samhälle år 2011 punkt slut.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10897290']Löjeväckande att Uri Geller ska vara programledare då han är en av de mest kända bluffmakarna. Jag kan inte fatta hur folk kan tro på tramset ok om året var 1711 men ffs inte idag.

Det finns ingen gud, det finns ingen djävul, INGET kan botas med magneter, kristaller eller healing. INGEN kan tala med de döda och nej tomten finns inte heller. Om man tror annat än det är man totalt vilseledd. Religion och vidskepelse har absolut ingenting att göra i ett upplyst samhälle år 2011 punkt slut.

Uri geller är ju en illusionist dock så finns det ett underhållsvärde i det och man får fundera lite hur det gick till kan vara roligt men betvivlar att någon skulle ta det på allvar?

Allt är inte svart eller vitt, det är bara olika nyanser av grått.
Som att bevisa en känsla, hur gör man det? Att visa värme och ömhet är det att slå sin sambo i elementet?

Skämtåsido, men det finns förhoppningsvis mer än detta liv och det är rätt skönt att inte veta också.

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.

Permalänk
Medlem

Många människor har ett behov av att tro på saker, är det inte gud och vidskepelser är det stora konspirationer.

Det jobbigaste är att diskutera saken med folk som står en nära och verkligen tror på skiten, man vill ju inte såra folk. Men denna sortens program gör ju inte saken lättare.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av liv&helvete:

Är ju upp till var och en och tro på det, eller hur.

Tro kan man göra, men verkligheten är inte upp till var och en att konstruera godtyckligt.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Skrivet av ruhler:

Uri geller är ju en illusionist dock så finns det ett underhållsvärde i det och man får fundera lite hur det gick till kan vara roligt men betvivlar att någon skulle ta det på allvar?

Han utgav sig iaf i sin ungdom hålla på med mer än enbart trick.(besitta magiska krafter) Och även om James Randi satte honom på plats så var folket glömska.

Skrivet av ruhler:

Allt är inte svart eller vitt, det är bara olika nyanser av grått.
Som att bevisa en känsla, hur gör man det? Att visa värme och ömhet är det att slå sin sambo i elementet?

Skämt åsido, men det finns förhoppningsvis mer än detta liv och det är rätt skönt att inte veta också.

Jag förstår mig inte på anekdoten. Om övernaturliga fenomen existerar eller ej är ingen smaksak. (tyckande)
Antagligen så finns vissa fenomen som vissa påstår eller så gör de det inte, om något kommer med ett extra ordinärt påstående kring ett fenomen, så krävs det extra ordinära bevis för detta för att man ska tro på det.
Och detta vill jag påstå att alla mentalt friska individer ser som självklart, problemet är bara att många lägger till "att de vill att något ska vara sant" som en stor parameter för att avgöra om något är sant eller ej. -Så deras argument är typ, men jag vill ju att det ska vara sant, jag skulle kunna göra precis vad som helst för att det skulle vara sant. Och sedan något extremt vagt som skulle kunna vara precis vad som helst, t.ex. skit på linsen m.m

Angående Uri geller så kan han säkerligen göra intressanta program om trolleri etc, jag vet inte riktigt vad fenomen ska bli för något program annars. Det kan ju också bli ett program där man kan få hånskratta åt folk som går på i princip vad som helst, typ dolda kameran där de iblant har försökt att skrämma folk.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Världen skulle vara en ganska tråkig plats om det inte fanns utrymme för fantasi och galenskaper. Även om det inte är sant, bevisat att det fungerar etc, men om folk (tycker själva iaf) tycker att de får ut något positivt av det så är det ju bra. På ett vis.

Nu är kanske religion inte i alla fall är det bästa exemplet, men nog är det många som får mycket positivt av sin tro... även om gud, jesus, allah eller vem/vilken gud du nu än vill, existens, inte är bevisad. Att det sedan finns folk som är fanatiker är ju en annan historia :).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

jag gillar såna här paranormala program och ser det enbart för underhållningens skull.

kollade därimot på ett ufo program igår och jag blev ARG över hur otroligt trångsynta folk är som tror blint på sin sak, snackade hela tiden om bevis som man aldrig fick se. samt ett teleskop som visade månen där det åkte runt lite svarta prickar, det var givetvis ufon, ingen tänkte på insekter, damm, atmosfäriska störningar. en snubbe tyckte att alla som inte trodde på ufon var idioter eller efterblivna.
roligaste var ändå han som visade en sida där det faktiskt stod att om militären såg ett ufo så skulle det antecknas på ett speciellt formulär, det var givetvis bara för att ufon alltid är aliens, kunde ju inte bero på att ufon kan vara fientligt flyg, någon form av fara som inte har med ufon att göra.
en snubbe hade grävt upp all hemlig information som staten hade, gissa hur. ja genom vanliga sidor på nätet såklart. det är klart att staten lägger ut hemlig information på nätet, sen så kan ju ingen skriva något eget på nätet heller så fort det står staten högst upp så är det givetvis genuint.
jag blev riktigt irriterad av det programmet hur dom bara malde på om samma sak hela tiden. sen verkade dom tro att hela världen skulle gå under om människor fick reda på sanningen, tror dom flesta faktiskt inte hade brytt sig så mkt.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aka_The_Barf:

jag gillar såna här paranormala program och ser det enbart för underhållningens skull.

kollade därimot på ett ufo program igår och jag blev ARG över hur otroligt trångsynta folk är som tror blint på sin sak, snackade hela tiden om bevis som man aldrig fick se. samt ett teleskop som visade månen där det åkte runt lite svarta prickar, det var givetvis ufon, ingen tänkte på insekter, damm, atmosfäriska störningar. en snubbe tyckte att alla som inte trodde på ufon var idioter eller efterblivna.
roligaste var ändå han som visade en sida där det faktiskt stod att om militären såg ett ufo så skulle det antecknas på ett speciellt formulär, det var givetvis bara för att ufon alltid är aliens, kunde ju inte bero på att ufon kan vara fientligt flyg, någon form av fara som inte har med ufon att göra.
en snubbe hade grävt upp all hemlig information som staten hade, gissa hur. ja genom vanliga sidor på nätet såklart. det är klart att staten lägger ut hemlig information på nätet, sen så kan ju ingen skriva något eget på nätet heller så fort det står staten högst upp så är det givetvis genuint.
jag blev riktigt irriterad av det programmet hur dom bara malde på om samma sak hela tiden. sen verkade dom tro att hela världen skulle gå under om människor fick reda på sanningen, tror dom flesta faktiskt inte hade brytt sig så mkt.

Du har så rätt! En vanlig invändning från spöktroende och andra woowoo-människor eller new ageare är att vi som tyr oss till vetenskap är "trångsynta". I själva verket är dessa människor i allmänhet aldrig öppna inför att deras "fenomen" faktiskt har en förklaring, faktiskt är undersökta. Av riktiga forskare som är öppna för allt eftersom de har kunskaper att genomföra systematiska undersökningar.

En liten berättelse är på sin plats här:
För tusentals år sedan snackade astrologerna om hur planeter påverkar dig.
Astronomerna talade om samma sak, det var ingen skillnad.

På medeltiden snackade astrologerna om hur planeter påverkar dig.
Astronomerna lyssnade fortfarande på astrologerna, men berättade också om nya månar, kometer, andra solsystem

För några hundra år sedan snackade astrologerna om hur planeter påverkar dig.
Astronomerna talade om att de inte hittade någon i det som astrologerna talade om. Astronomerna talade om sjärnsystem, om vad som kan tänkas driva en stjärna, om omloppsbanor och asteroider, om gasmoln, osv.

Idag snackar astrologerna om hur planeter påverkar dig.
Astronomerna påpekar att jordaxelns lutning gör att astrologernas stjärntecken inte ens stämmer med stjärnbilderna längre. Astronomerna talar om galaxer och nebulosor, om röda jättar och vita dvärgar, om svarta hål och protoplaneter, om big bang och expansion, om bakgrundsstrålning och kvasarer, om spektroskopi och rymdfart, om hur vi alla är stjärnstoff, om relativitetsteori och stellär evolution, om multiversa och strängteori, om subatomära partiklar och symmetri, osv, osv, osv.

Gissa vilken grupp jag tycker visat mest fantasi, varit mest öppensinniga och mest villiga att ompröva sin världsbild?

Precis samma resonemang kan man föra kring spöktroende versus psykiatrin och kognitionsforskningen eller kring kreationism och evolution.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem
Skrivet av MBY:

Du har så rätt! En vanlig invändning från spöktroende och andra woowoo-människor eller new ageare är att vi som tyr oss till vetenskap är "trångsynta". I själva verket är dessa människor i allmänhet aldrig öppna inför att deras "fenomen" faktiskt har en förklaring, faktiskt är undersökta. Av riktiga forskare som är öppna för allt eftersom de har kunskaper att genomföra systematiska undersökningar.

En liten berättelse är på sin plats här:
För tusentals år sedan snackade astrologerna om hur planeter påverkar dig.
Astronomerna talade om samma sak, det var ingen skillnad.

På medeltiden snackade astrologerna om hur planeter påverkar dig.
Astronomerna lyssnade fortfarande på astrologerna, men berättade också om nya månar, kometer, andra solsystem

För några hundra år sedan snackade astrologerna om hur planeter påverkar dig.
Astronomerna talade om att de inte hittade någon i det som astrologerna talade om. Astronomerna talade om sjärnsystem, om vad som kan tänkas driva en stjärna, om omloppsbanor och asteroider, om gasmoln, osv.

Idag snackar astrologerna om hur planeter påverkar dig.
Astronomerna påpekar att jordaxelns lutning gör att astrologernas stjärntecken inte ens stämmer med stjärnbilderna längre. Astronomerna talar om galaxer och nebulosor, om röda jättar och vita dvärgar, om svarta hål och protoplaneter, om big bang och expansion, om bakgrundsstrålning och kvasarer, om spektroskopi och rymdfart, om hur vi alla är stjärnstoff, om relativitetsteori och stellär evolution, om multiversa och strängteori, om subatomära partiklar och symmetri, osv, osv, osv.

Gissa vilken grupp jag tycker visat mest fantasi, varit mest öppensinniga och mest villiga att ompröva sin världsbild?

Precis samma resonemang kan man föra kring spöktroende versus psykiatrin och kognitionsforskningen eller kring kreationism och evolution.

sen känns hela sättet ufon beter sig på väldigt konstigt. skulle dom finnas och det kom fram skulle jag direkt tycka att dom var kraftigt perverterade och väldigt konstiga med tanke på vad alla som blivit bortförda säger och hur dom helt allmänt beter sig.

känns mer som att spöken skulle vara mer verkliga än ufon i dagsläget. jag har hört och sett saker jag inte kan förklara men bara för det så tror jag inte direkt att det var spöken. sömnparalys, hallucinationer(PGA trötthet i mitt fall), stress och många andra förklaringar kan finnas. sålänge det inte finns konkreta bevis så kan jag tyvär inte tro på det.
tror man på något tillräckligt mycket så ser man det man vill se i sina "bevis" efter som man ofta plockar ut det som passar det man tror på. kolla på alla dom som letar hemliga koder i texter och flyttar om massor av bokstäver så dom bildar ord som stödjer deras terorier. skulle nog kunna flytta om ord i denna tex så jag får fram att satan kommer äta upp mig en vacker dag :).

http://psychedelicadventure.blogspot.com/2008/09/safespace-uf...

oh yes där har vi härligheten, bara jag som tänker på lsd och flower power när jag ser sidan :)?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Efter att ha glanat på kanal5´s hemsida, så kanske Uri Geller programmet blir riktigt intressant om man ser det som ett trolleri-program. http://kanal5.se/web/guest/fenomen/-/artikel/av/Cw99/1097/488... Så det blir att se programmet ifall det är något att ha.

Annars på tal om spökjägare etc, så är jag fascinerad över att så många håller på med rena självbedrägerier, där de t.ex. förfalskar bevis som de t.om. själva går gå för att övertyga sin uppfattning. Eller ta oärliga diskussioner där parterna knappast kan vara så korkade, utan det handlar om ren självbedrägeri för att få fram sitt budskap.
Likaså kända kreationister som kommer med påståenden som "Evidence assume logic and logic is only consistent with the god of the bible": http://www.youtube.com/user/ProofThatGodExists#p/a/u/1/hdMzT-...
Varför kan inte många av dessa personer inte ens vara ärliga emot sig själva?

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Varför kan inte många av dessa personer inte ens vara ärliga emot sig själva?

dom är nog inte medvetna om att dom lurar sig själva skulle jag tro.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

jag har hört och sett saker jag inte kan förklara men bara för det så tror jag inte direkt att det var spöken. sömnparalys, hallucinationer(PGA trötthet i mitt fall), stress och många andra förklaringar kan finnas. sålänge det inte finns konkreta bevis så kan jag tyvär inte tro på det.

Helt klart. Jag har själv sett och hört saker jag inte riktigt förstod då, men de mest sannolika förklaringarna är sömnparalys (som jag har haft ett antal gånger faktiskt), och hallucinationer (pga trötthet, då den gången hade jag varit vaken i över 32+ timmar, andra gången vaknade jag upp mitt under natten). Så du ser, i många situationer när man kan anta att det är spöken eller dylikt så finns det en helt annan förklaring. Hjärnan kan lura en lättare än vad man tror. Extraordinära påståenden kräver extraordinära bevis.

Permalänk
Avstängd

haha någon annan som lägger märke till tavlan ?
Man kan se och höra spöken men det betyder inte att de finns på riktigt.

Ett program om spöken som inte finns är bättre än att spränga sig själv och andra för en gud som inte finns, vill man inte kolla behöver man inte som tur är