Ska jag köpa Mac eller PC? (enda tråden)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ollebacken:

Tror det nog är en liten smaksak och designsak det där också. Jag tycker Apple designmässigt (observera att jag bara utgår från designen nu) gör riktigt snygga saker och jag förstår därför att man har ett hemmasystem hemma med enbart Apple-produkter, blir både snyggt och enhetligt samt att de samarbetar väldigt bra. Många lägger extra tusenlappar bara för märket på kläder, är nog samma sak här, men oftast får man lite mer kvalité också. Jag brukar ofta utgå från att man får det man betalar för, och oftast är det faktiskt så.

Så du anser det "snyggare" att det går via Time Capsulen till Macen till något annat till högtalarna, än från Macen till något annat än högtalarna?

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Skrivet av fratey:

Nej, du låtsas som att definitionen på en Mac är att den kan köra OS X, när definitionen på en Mac är en dator i någon av Apples produktlinjer.

Nej, jag "låtsas" att en Mac är en PC som kan köra Mac OS X utan några som helst modifikationer över huvud taget, ALLS. En PC som du kan stoppa in en Mac OS X-skiva i, boota den, installera och köra UTAN ATT GÖRA NÅGOT ANNAT. Och det stämmer fortfarande bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fratey:

Så du anser det "snyggare" att det går via Time Capsulen till Macen till något annat till högtalarna, än från Macen till något annat än högtalarna?

Troligen menar han fysiskt utseende på produkterna.
Många lägger ju mängder med pengar på heminredning etc.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Nje jag har inte använt foobar och kommer inte göra det heller, men du kan fortfarande inte köpa musik direkt i foobar som i iTunes, du kan inte heller hyra film i foobar som du kan göra i iTunes. Faktum kvarstår iTunes är en bättre allaround lösning är foobar.

Skrivet av fratey:

Du har troligen inte använt Foobar2000 så jag tycker inte du bör föra den här diskussionen.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Skrivet av KiXeR:

Nje jag har inte använt foobar och kommer inte göra det heller, men du kan fortfarande inte köpa musik direkt i foobar som i iTunes, du kan inte heller hyra film i foobar som du kan göra i iTunes. Faktum kvarstår iTunes är en bättre allaround lösning är foobar.

spotify?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fratey:

Så du har betalat flera tusentals kronor för en lösning som hade varit lika enkel och gratis utan ett äpple på sig? Coolt.

Du är inte den smartaste kniven i lådan va?

Hur det kan vara billigare och smidigare att köpa en extra dator och ställa den vid varje högtalarsystem än att köpa en Airport express för 790 spänn tror jag bara du förstår.

Din lösning med telefonen är ju exakt det som han gör. Och senast idag betalade jag en HTC incredible S à 3300 spänn så antingen gör jag något fel eller så är inte android telefoner gratis.

Att det är enklare och snyggare är en personlig åsikt. Alla vet givetvis att om du ger en icke geek radaradams setup och en annan en windowsburk och androidlur så kommer killen med macen att kunna lyssna på musik trådlöst fruktansvärt mycket snabbare. Så definierar iaf jag enkelhet.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Skrivet av _MmattiasS_:

Japp! Till allt som har med musik att göra. Hyra film går ju inte i Spotify och voddler vill jag inte ens prata om.

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomas67lundberg:

Japp! Till allt som har med musik att göra. Hyra film går ju inte i Spotify och voddler vill jag inte ens prata om.

Vad har alla emot voddler? Tycker det fungerar alldeles utmärkt, det enda dåliga är det begränsade utbudet.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Vad har alla emot voddler? Tycker det fungerar alldeles utmärkt, det enda dåliga är det begränsade utbudet.

Håller med, gillar voddler. Deras iPhone app är riktigt välgjord. Som sagt bara hoppas på att utbudet blir bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasy:

Du är inte den smartaste kniven i lådan va?

Hur det kan vara billigare och smidigare att köpa en extra dator och ställa den vid varje högtalarsystem än att köpa en Airport express för 790 spänn tror jag bara du förstår.

Jag vill inte verka dryg, men din första, väldigt arroganta mening tillåter mig att fråga - har du svårt att läsa?

Skrivet av fratey:

via AirFoil till en iPad, iPhone el. Androidenhet

Skrivet av jonasy:

Din lösning med telefonen är ju exakt det som han gör.

Min lösning fungerar utan diverse iVaror.

Skrivet av jonasy:

Att det är enklare och snyggare är en personlig åsikt. Alla vet givetvis att om du ger en icke geek radaradams setup och en annan en windowsburk och androidlur så kommer killen med macen att kunna lyssna på musik trådlöst fruktansvärt mycket snabbare. Så definierar iaf jag enkelhet.

Och nu ska du be killen med radaradams setup lyssna på musik via Spotify.
Driver du? Starta AirFoil så är det klart, och då fungerar det med mer än iTunes. Det, min vän, är enkelhet.

Skrivet av KiXeR:

Nje jag har inte använt foobar och kommer inte göra det heller

Diskussionen avslutad. Du visade just att du inte har några argument.

Skrivet av NatoGandalf:

Nej, jag "låtsas" att en Mac är en PC som kan köra Mac OS X utan några som helst modifikationer över huvud taget, ALLS. En PC som du kan stoppa in en Mac OS X-skiva i, boota den, installera och köra UTAN ATT GÖRA NÅGOT ANNAT. Och det stämmer fortfarande bra.

Jag orkar inte diskutera mer med dig då jag anser dina inlägg vara väldigt rabiata. Jag ber om ursäkt om du tolkar det som att jag inte har några argument, men jag känner inte att du är värd din tid.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Skrivet av fratey:

Och nu ska du be killen med radaradams setup lyssna på musik via Spotify.
Driver du? Starta AirFoil så är det klart, och då fungerar det med mer än iTunes. Det, min vän, är enkelhet.

Inget ont om Spotify, använder det en hel del. Men jag föredrar iTunes, där jag kan ha min musik som jag har betalat för i lossless-format.

Airfoil är helt ok, men det funkar inte precis så felfritt och kvickt som Airplay.

Permalänk
Medlem
Skrivet av radaradam:

Inget ont om Spotify, använder det en hel del. Men jag föredrar iTunes, där jag kan ha min musik som jag har betalat för i lossless-format.

DRRRRRR
1. Spotify stödjer dina köpta ALAC-filer
2. Faktum kvarstår- AirFoil klarar alla program, din lösning klarar ett.
Du hör inte skillnad på 320kbps OGG och dina ALAC-filer.

Skrivet av radaradam:

Airfoil är helt ok, men det funkar inte precis så felfritt och kvickt som Airplay.

Är detta fakta eller en personlig åsikt? Har du möjligtvis en källa för detta?

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fratey:

DRRRRRR

Är detta fakta eller en personlig åsikt? Har du möjligtvis en källa för detta?

Det är ett äpple på utsidan, theres your fact
il buy anything as long as its shiny and made by aPple

http://www.youtube.com/watch?v=9BnLbv6QYcA

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem

Ignorans är ett välbeprövat tankesätt hos windowsfanatiker...hålller med vi kan avsluta detta.

Skrivet av fratey:

Diskussionen avslutad. Du visade just att du inte har några argument.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

Ignorans är ett välbeprövat tankesätt hos windowsfanatiker...hålller med vi kan avsluta detta.

Detta är knappast ett fenomen som Mac användare är ett undantag i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

Ignorans är ett välbeprövat tankesätt hos windowsfanatiker...hålller med vi kan avsluta detta.

Du har inte använt foobar2000. Jag har använt iTunes både för Windows och för Mac. Kom inte och påstå att jag är den ignoranta här.
(Sedan kan jag inte se hur Foobar2000 är Windows...)

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Skrivet av fratey:

Du har inte använt foobar2000. Jag har använt iTunes både för Windows och för Mac. Kom inte och påstå att jag är den ignoranta här.
(Sedan kan jag inte se hur Foobar2000 är Windows...)

Jag måste säga att jag diggar din inställning. Du har använt både iTunes och Foobar och kommit fram till att Foobar är det bästa, för alla oavsett. Det här är ett faktum som inte går att argumentera emot.

Med samma logik säger jag att jag har kört Windows 7 och Mac OSX och kommit fram till att OSX är det bästa, för alla oavsett. Det här är ett faktum som inte går att argumentera emot.

Men personliga åsikter kanske inte spelar roll när man argumenterar för Mac?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sahlstrom:

Jag måste säga att jag diggar din inställning. Du har använt både iTunes och Foobar och kommit fram till att Foobar är det bästa, för alla oavsett. Det här är ett faktum som inte går att argumentera emot.

Med samma logik säger jag att jag har kört Windows 7 och Mac OSX och kommit fram till att OSX är det bästa, för alla oavsett. Det här är ett faktum som inte går att argumentera emot.

Men personliga åsikter kanske inte spelar roll när man argumenterar för Mac?

Både du och jag har använt Windows 7 och OS X.
Personen i fråga har inte använt Foobar2000.
Förstår du?

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Skrivet av fratey:

DRRRRRR
1. Spotify stödjer dina köpta ALAC-filer
2. Faktum kvarstår- AirFoil klarar alla program, din lösning klarar ett.
Du hör inte skillnad på 320kbps OGG och dina ALAC-filer.

Är detta fakta eller en personlig åsikt? Har du möjligtvis en källa för detta?

Bra att du vet hurvida jag kan höra skillnad på olika ljudupplösningar. Något mer du vet om mig som jag själv inte vet? Så jag slipper lägga ned energi på att reda på det själv.

Jag vill inte ha spotify som en central del i mitt musiklyssnande. Jag vill ha iTunes, så jag kan använda min iphone och ipad som fjärrkontroll. Det i en mycket snyggare förpackning än spotify och airfoil.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av radaradam:

Bra att du vet hurvida jag kan höra skillnad på olika ljudupplösningar. Något mer du vet om mig som jag själv inte vet? Så jag slipper lägga ned energi på att reda på det själv.

Jag vill inte ha spotify som en central del i mitt musiklyssnande. Jag vill ha iTunes, så jag kan använda min iphone och ipad som fjärrkontroll. Det i en mycket snyggare förpackning än spotify och airfoil.

Oft, haha, du föll också dit och köpte dig en padda hör jag

Har samma problem med Spotify - efter allt man läst om hur omöjligt det skall vara att höra skillnad på riktigt bra komprimerad musik och lossless var det stor besvikelse när skillnaden är så uppenbar som den är. Men nu har vi ju båda väldigt fina ljudanläggningar.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Nämen hallå det går ju inte, du måste ju ha ett program för musik, ett för att köpa och ett annat för att streama...det är lättare och bättre istället för att ha ett där allt är samlat på ett ställe :).

Skrivet av radaradam:

Bra att du vet hurvida jag kan höra skillnad på olika ljudupplösningar. Något mer du vet om mig som jag själv inte vet? Så jag slipper lägga ned energi på att reda på det själv.

Jag vill inte ha spotify som en central del i mitt musiklyssnande. Jag vill ha iTunes, så jag kan använda min iphone och ipad som fjärrkontroll. Det i en mycket snyggare förpackning än spotify och airfoil.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av radaradam:

Bra att du vet hurvida jag kan höra skillnad på olika ljudupplösningar. Något mer du vet om mig som jag själv inte vet? Så jag slipper lägga ned energi på att reda på det själv.

Jag tror att 320kbps ogg är långt ifrån den största flaskhalsen i ditt ljudsystem.

Skrivet av radaradam:

Jag vill inte ha spotify som en central del i mitt musiklyssnande. Jag vill ha iTunes, så jag kan använda min iphone och ipad som fjärrkontroll. Det i en mycket snyggare förpackning än spotify och airfoil.

Du kan styra Spotify via en iPhone och en iPad.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk

Sweclockers är ett forum för både PC- och Macanvändare. Hur kommer det sig att man sällan ser någon som har problem med sin Mac eller med OSX på obesvarade och aktiva trådar?

Visa signatur

Jag kör både Mac och PC. Ja det är sant, man kan faktiskt göra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ollebacken:

Sweclockers är ett forum för både PC- och Macanvändare. Hur kommer det sig att man sällan ser någon som har problem med sin Mac eller med OSX på obesvarade och aktiva trådar?

Skämtar du? Gå in i närmaste tråd om 2011-Macbookarna så får du se på en armada av Macbooks med värmeproblem.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ollebacken:

Sweclockers är ett forum för både PC- och Macanvändare. Hur kommer det sig att man sällan ser någon som har problem med sin Mac eller med OSX på obesvarade och aktiva trådar?

För att 99% (liten överdrift kanske) av alla på forumet använder PC (windows).

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av ollebacken:

Sweclockers är ett forum för både PC- och Macanvändare. Hur kommer det sig att man sällan ser någon som har problem med sin Mac eller med OSX på obesvarade och aktiva trådar?

Snälla, gå inte den vägen. En Mac är inget annat än en vanlig PC, samma komponenter som kan fela och ett operativsystem som kontinuerligt uppdateras. Skillnaden sitter i detaljerna men felen är detsamma på ett eller annat sätt... Orsaken varför det inte hörs lika mycket är nog garanterat för att det finns mycket färre Apple datorer än vad det finns [sätt-in-valfri-märke] datorer.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av ollebacken:

Sweclockers är ett forum för både PC- och Macanvändare. Hur kommer det sig att man sällan ser någon som har problem med sin Mac eller med OSX på obesvarade och aktiva trådar?

För att mac användare inte går djupare in i hård varan med överklockning Stora uppgraderingar
Hur oftta läser du att en mac användare tänker sätta in ett nytt grafik kort istället för att köpa en ny Mac

Fördel mac Hård varan är hand plockad för att funka med mjuk varan
Nack del Du får dras med gammal hård vara
Hård vara/pris=dyrt(finns undantag )
Fördel Pc du kan sätta in vilken Hård vara du vill du kan få det senaste
ren hård vara /pris vinner en Pc alla dagar

Nack del Du kan få instabilitet om inte hård varan pasar ihopp

Visa signatur

Ryzen 5 1600 @ 3,2 Ghz 16 Gb ram b300 prime+ Ssd samsung 250 Gb,Hdd 2x500 Hdd 2x 250 wd Gpu Nevida 1060 6Gb vram Os Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av ollebacken:

Sweclockers är ett forum för både PC- och Macanvändare. Hur kommer det sig att man sällan ser någon som har problem med sin Mac eller med OSX på obesvarade och aktiva trådar?

Jag hoppas du skämtar?

En PC kan du ha miljontals olika komponenter till, folk överklockar, moddar m.m + 90% (mer här på Sweclockers) kör en PC med Windows eller Linux....

Permalänk
Skrivet av Zyriak:

Jag hoppas du skämtar?

En PC kan du ha miljontals olika komponenter till, folk överklockar, moddar m.m + 90% (mer här på Sweclockers) kör en PC med Windows eller Linux....

precis de allra flesta här använder pc också pga möjligheten att bygga ett eget system och överklocka osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av ollebacken:

Hehe, visste att jag skulle få några getingstick. Satt nyss och skrev ett långt inlägg för att besvara det ni skrivit. Kom sedan på att det är rätt lönlöst att skriva inlägget för det gör ingen skillnad. De som alltid kört Windows har bestämt sig och tänker vara tjuriga. Tanken på att prova andra operativ finns inte, att se fördelar i andra operativ finns inte heller.

Vem är det som är tjurig egentligen? Vet inte vad problemet är för folk att låta de som vill köra OSX/Mac köra det, och de som vill köra Windows få köra det osv. Själv kör jag Windows och ser inget behov av OSX/Mac för mitt användningsområde. Mycket beror väl på vad personen ska göra och hur man vill hantera datorn. Kan säkert dra en längre utläggning, men folk har ju bestämt sig...

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | Fractal Design Edison M 750W | MSI Z390M MPG GAMING EDGE AC | Intel 9700K@3.6GHz | Ballistix 16GB 2666MHz CL16 | ASUS GeForce GTX 1660 Ti 6GB DUAL OC | Samsung 860 EVO 500GB | Windows 10 | Citera för svar