Permalänk

Dålig WiFi på ipad2

Jag fick tag i en iPad2 WiFi versionen i går och den har stora problem med nätverket. Den tappar kontakten och har extremt dålig räckvidd. Mycket sämre än min gamla iphone 3gs.
Har sett en hel del gamla trådar i diverse forum om dålig räckvidd med mer eller mindre fantasifulla förslag till åtgärder men alla med förhoppningen om att det ska lösa sig iom iOS4.

Är det fortfarande inte löst? Finns det någon annan lösning på problemet eller är det bara att slänga skiten i soptunnan?

Kan tillägga att jag har en Linksys E3000 router körandes en Tomato-FW.

Permalänk
Medlem

Jag har inga problem alls

Kör med D-Link 655 router

Permalänk

Inte blir det lätt att få den utbytt om den nu strular hlr

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |

Permalänk
Medlem

Har inga som helst problem med min, har också en D-Link 655.

Hade inte hört nåt om det här tidigare men en googlesökning gav träff på en tråd i Apples supportforum så du är kanske inte ensam. Vet inte om det står några tips där men kanske värt att kolla allafall om du inte redan gjort det.

Länk: http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=2780293&tst...

Permalänk
Medlem

Engadget - Ipad 2 Wifi Issues

Jag har inga problem - kör med Tomato firmware på en Netgear router.

Permalänk
Medlem

enligt reviews så har väll ipad2 sämre räckvidd också, men som sagt, många verkar ha problem på annat sätt... iaf så blir det inga pluspoäng då jag ev tänkt att köpa en ipad2 snart...

Permalänk
Medlem

Märker inga som helst problem med min. Kör med en D-Link 635.

Permalänk
Medlem

Har hittills inga problem med min iPad2. Airport Extreme på 5 GHz-bandet.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Inga problem här heller.
Kör med Linksys WRT54GL.

Permalänk

Av någon anledning verkar läget ha stabiliserats det senaste dygnet då den har fungerat bekymmersfritt. Kanske bara behövde köra lite ström genom kretsarna.

Permalänk
Medlem

Har du iOS 4.3.1 ?

Permalänk

Ropade nog hej lite för snabbt. Hade en del strul tidigare i dag. Har nu uppdaterat till 4.3.1 OCH laddad den. Just nu funkar det som det ska och jag hoppas att det fortsätter så.
Ringde Apple i dag och talade med en tekniker. Han påstod att Apple inte hade någon info om problem med wifi. Jag hänvisade till tråden på Apples hemsida (som verkar vara en av de mest lästa och kommenterade) men han menade att de i Sverige inte fick veta något om vad Apple i USA känner till eller håller på med. Apple i Sverige hade ännu inte fått in några (så många) klagomål. Vet dock inte vad som händer om de får in många klagomål. Förs det vidare till USA-kontoret eller är det vattentäta skott i alla riktningar på Apple.