Skärmupplösning, Eyefinity/Surround

Permalänk
Skrivet av FrooK:

VI väljer inte.. Blizzard väljer att inte stödja Eyefinity för balans.. Jag bryr mig inte om du kör Eyefinity i SC2.. Men att du klankar ner på folk som förstår varför dom väljer att inte stödja Eyefinity fattar jag inte. :S

Jag förstår varför ni inte vill ha eyefinity i SC2. Men jag tycker inte att några proffs ska styra hur alla ska spela. Men kan man inte fixa så att ni proffs får spela på en egen del av SC2 där ni kan köra med speciall regler? Jag bara undrar.

Permalänk
Medlem

Efter som 3 skärmar är LÅNGT ifrån standard så tror jag inte dom kommer lägga ner någon energi på att fixa Eyefinity stöd. Om det någonsin skulle hända så kommer dom låta folk köra det precis hur dom själv vill, eller så blir det som jag sa tidigare; bara 16:9/10 etc kommer vara tillåtet i Ladder antagligen.

Tror aldrig dom skulle strula runt så mycket så det lär nog aldrig bli Eyefinity stöd. Jag har ingenting emot om det kommer stöd, men jag bryr mig inte heller om det inte skulle komma.

Permalänk
Skrivet av FrooK:

Efter som 3 skärmar är LÅNGT ifrån standard så tror jag inte dom kommer lägga ner någon energi på att fixa Eyefinity stöd. Om det någonsin skulle hända så kommer dom låta folk köra det precis hur dom själv vill, eller så blir det som jag sa tidigare; bara 16:9/10 etc kommer vara tillåtet i Ladder antagligen.

Tror aldrig dom skulle strula runt så mycket så det lär nog aldrig bli Eyefinity stöd. Jag har ingenting emot om det kommer stöd, men jag bryr mig inte heller om det inte skulle komma.

Jag tror inte heller dom lägger någon större vikt på Eyefinity. Personligen så är ju en projektor mycket bättre och billigare än 3 skärmar. Så jag vet inte om Eyefinity kommer bli särskilt vanligt överhuvud taget. Det finns ju 3D projektorer nu, så nästa grej blir väl att projektorer blir allt vanligare i hemmet.

Permalänk
Skrivet av furuliden:

Jag tror inte heller dom lägger någon större vikt på Eyefinity. Personligen så är ju en projektor mycket bättre och billigare än 3 skärmar. Så jag vet inte om Eyefinity kommer bli särskilt vanligt överhuvud taget. Det finns ju 3D projektorer nu, så nästa grej blir väl att projektorer blir allt vanligare i hemmet.

Du verkar ha väldigt dålig koll på hur ekonomin ser ut hos de flesta.

Permalänk
Skrivet av Balls Of Steel:

Du verkar ha väldigt dålig koll på hur ekonomin ser ut hos de flesta.

Haha, vem bryr sig? En 100" projektor är ju ändå mycket billigare än 3 skärmar i Eyefinity så där är ju bara bra att köpa en projektor för sin ekonomis skull. Projektor is the shit!

Permalänk
Skrivet av furuliden:

Haha, vem bryr sig? En 100" projektor är ju ändå mycket billigare än 3 skärmar i Eyefinity så där är ju bara bra att köpa en projektor för sin ekonomis skull. Projektor is the shit!

Logik som en Ferengi.

Permalänk
Skrivet av Balls Of Steel:

Logik som en Ferengi.

Haha. Vad har du för logik då? Ingen, för du är motsägelse full och har inte bidragit med något av nytta i denna tråd.
En full hd projektor som kan ge en bild på 100" är bättre än en 42" TV som kostar lika mycket. Haha, snacka om att du bara tittar på Star Trek och inte har ett liv. För du liknar mig med någon konstig ailien Hehe, titta på bra filmer istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Haha. Vad har du för logik då? Ingen, för du är motsägelse full och har inte bidragit med något av nytta i denna tråd.
En full hd projektor som kan ge en bild på 100" är bättre än en 42" TV som kostar lika mycket. Haha, snacka om att du bara tittar på Star Trek och inte har ett liv. För du liknar mig med någon konstig ailien Hehe, titta på bra filmer istället.

Visa mig en projektor som är lika ljusstark och har bättre svärta än en 42" som även kan användas i dagsljus.. Och hur är 1920x1080 16:9 på 100" jämförbart med 5760x1080 48:9. Vem vill köra starcraft på en 100" skärm iaf?

Trodde denna tråd handlade om dator relaterade saker, inte hembio.

Och bara för att du inte tycker om Star Trek betyder det att han inte har ett liv? :S

Permalänk

Skaffa så många skärmar ni vill så länge aspect ratio är 16:9.

Permalänk
Medlem

Kan med säkerhet säga att alla som tycker folk är konstiga för att dom förstår en bann på eyeifinity aldrig lirat ett spel på ett seriöst plan

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Jacar:

Kan med säkerhet säga att alla som tycker folk är konstiga för att dom förstår en bann på eyeifinity aldrig lirat ett spel på ett seriöst plan

Nej, det är ju så. Men det är inte så lätt att förstå heller. :/

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Som tidigare sagts: Kör gärna hur många skärmar som helst så länge man behåller aspect ration.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.