Hjälp med config till css!

Permalänk

Hjälp med config till css!

Hej jag har ett problem. Jag har en config till css (counter-strike source), men jag får den inte att funka, configen heter autoexec, och ligger i cstrike/cfg. Sedan så ska man skriva in exec (filens namn) i console men det funkar inte.. Det kommer bara upp såhär i console: exec: couldn't exec autoexec

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Skriv in "echo hej" utan citationstecken i botten av autoexec filen. Den körs automatiskt när du startar CS:S. I konsollen kommer du då se "hej" på en rad.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Skrivet av ToJa92:

Skriv in "echo hej" utan citationstecken i botten av autoexec filen. Den körs automatiskt när du startar CS:S. I konsollen kommer du då se "hej" på en rad.

hmm nej det funkar inte.. jag blir galen. ska det inte stå att configen har laddats?

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Gör så här högerklick på css i steam properties set launch options sen -exec autoexec.cfg
Sen skapar du en fil i cfg mappen i cstrike mappen med dina commands och i botten skriver du echo "slut"
Sen går du in i autoexec skriver exec namnpådincfg.cfg

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamingfreak:

hmm nej det funkar inte.. jag blir galen. ska det inte stå att configen har laddats?

Heter den autoexec.cfg eller bara autoexec? Den måste ha .cfg efter.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Skrivet av nfskillen:

Gör så här högerklick på css i steam properties set launch options sen -exec autoexec.cfg
Sen skapar du en fil i cfg mappen i cstrike mappen med dina commands och i botten skriver du echo "slut"
Sen går du in i autoexec skriver exec namnpådincfg.cfg

vad menar du på sista? jag har en config som är klar. jag klista in alla commands i anteckningar sedan spara som i cstrike/cfg mapen, filen heter då autoexec, ska filen heta något annat eller?

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Skrivet av ToJa92:

Heter den autoexec.cfg eller bara autoexec? Den måste ha .cfg efter.

den heter autoexec, men ändrade nu till .cfg bakom. tack

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk

Den ska heta autoexec.cfg

Se till så att filändelsen är .CFG och INTE .TXT

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk

Nu heter filen autoexec.cfg! vad ska jag skriva in i console nu? exec autoexec.cfg ?

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamingfreak:

Nu heter filen autoexec.cfg! vad ska jag skriva in i console nu? exec autoexec.cfg ?

Den körs automatiskt när du startar CS:S. Annars borde exec cfg\autoexec.cfg eller exec cfg/autoexec.cfg fungera.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Skrivet av ToJa92:

Den körs automatiskt när du startar CS:S. Annars borde exec cfg\autoexec.cfg eller exec cfg/autoexec.cfg fungera.

inget av det funka

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk

vi börjar om, jag har inställningarna till en config, jag lägger in dem i anteckningar och trycker på spara som,sedan lägger jag den i cfgmapen i cstrike. Jag har döpt filen till autoexec.cfg. Sedan så ska jag starta css och skriva in exec autoexec för att ladda in configen men då såtr det såhär: exec: couldn't exec autoexec. Skriver jag exec autoexec.cfg så händer inget. i configen ska jag ha kvar typ överskrifter som han som jag fick den ifrån har skrivit, alltså typ Voicesettings sedan kommer de inställningar som ska vara.

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk

Hänger inte med på varför du tvunget vill att det ska heta autoexec.cfg? Förklaring på det?

Låter som lite väl mycket jobb för att inte använda gamla vanliga config.cfg och userconfig.cfg vi det här laget.

Permalänk
Medlem

Okej ska förklara lite tydligare du har en fil som heter mysettings.cfg i cstrike/cfg
Om du in consolen skriver exec mysettings.cfg läggs dina inställningar till då?
Om det funkar kan du för att detta ska ske automatiskt göra såhär högerklicka på css i steam properties set launch options sen skriva -exec autoexec.cfg och i din autoexec.cfg som ligger i cstrike/cfg ska du skriva exec mysettings.cfg.

Kolla noga så att din inställningsfil har fil ändelsen .cfg och inte .txt gör detta genom att trycka spara som sen ändrar du .txt till .cfg

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk

okej tack så mycket för all hjälp men jag kopiera alla mina config inställningar till config.cfgfilen i cstrikemappen och döpte om den config.cfgfilen till autoexec

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4