Varning för onoff!

Permalänk

Varning för onoff!

Vill varna alla som köper försäkring när man köper något av onoff försäkringen är ingen försäkring utan en förläng garanti.

jag har köpt en ericsson t68i för 6 k + försäkring för 1k , har bara använt mobilen i 2 månader för några veckor sen började den bete sig konstig så jag lämnar inte den på reperation, idag går jag ner till onoff och frågar om telefonen är färdig, det visar sig att telefonen är fukt skadad, då börjar fråga om försäkringen gäller men nej! det gör den inte, så nu sitter jag här utan någon mobil eller pengar. vet inte vad jag ska göra???

Permalänk
Medlem

chock!
dom riktiga drulleförsäkringarna slutade för några månader sedan så försäkring till en telefon är helt meningslöst.

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAngAn_
chock!
dom riktiga drulleförsäkringarna slutade för några månader sedan så försäkring till en telefon är helt meningslöst.

något sådant information fick jag inte när jag köpte mobilen, vill inte köpa försökringen men då sa säljaren att det var en dyr mobil och att det var bra om man köpte försökring ifall man tappar den eller liknande.

Permalänk
Medlem

det är illa att det ska vara så... tycker säljaren borde ha informerat dig om det... tur att man har en kompis som jobbar på onoff så man får lite information om saker och ting

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem

Inte allt för många försäkringar som täcker just fuktskador. Vän till farsan som har butik och de får ofta tillbaka telefoner från yrkesverkstäder med svaret fuktskada -> Ej garantiärende :/....surt som fan ju!

Visa signatur

//anno

Permalänk

Nån här som har nr till allmäna reklamations nämden??

Permalänk
Medlem

En jobbarkompis råkade ut för samma sak på onoff. Köpte en dyr nokia, tappade i marken och gick in för att fixa en ny. Fick samma svar "gäller bara för fabrikationsfel". Hur många mobiler går sönder bara så där av sig själva, 0,1 % eller något liknande. Finns ju liksom inte så mycket som kan gå sönder.

Onoff är en stor bluff.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
En jobbarkompis råkade ut för samma sak på onoff. Köpte en dyr nokia, tappade i marken och gick in för att fixa en ny. Fick samma svar "gäller bara för fabrikationsfel". Hur många mobiler går sönder bara så där av sig själva, 0,1 % eller något liknande. Finns ju liksom inte så mycket som kan gå sönder.

Onoff är en stor bluff.

okej han har tappat den själv på marken, jag vet inte hur fukt skadan uppkom lite skillnad där va?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
En jobbarkompis råkade ut för samma sak på onoff. Köpte en dyr nokia, tappade i marken och gick in för att fixa en ny. Fick samma svar "gäller bara för fabrikationsfel". Hur många mobiler går sönder bara så där av sig själva, 0,1 % eller något liknande. Finns ju liksom inte så mycket som kan gå sönder.

Onoff är en stor bluff.

haha gäller bara fabrikationsfel....då kan man totalskita i dendär försäkringen eftersom det är 2 års garanti.

jag vet andra fall där onoff har sagt att det bara är 1 års garanti och försöker sälja ett ytterligare år till det... men det är man redan garanterad enligt svensk lag!

Visa signatur
Permalänk

Jag ska alldrig mer köpa något från onoff.

Bojkotta Onoff!

Permalänk

de flesta har slutat med den gamla drulleförsäkringen
iofs så ere ju bara att säga att mobilen vart snodd så får man ny.

Visa signatur

db^

Permalänk

Han kan ju inte säga att han säljer en försäkring som är bra å ha om man tappar telefonen för tusen spänn å sen gäller inte försäkringen när du ska använda den

Visa signatur

Varför har inte jag någon avatar?

Permalänk
Medlem

en sån jäkla skit..
Har du tecknat plusförsäkring på hemförsäkringen täcker det detta.

Permalänk
Hedersmedlem

Läste du igenom avtalspappren när du teckande försäkringen?
borde stå där vad som gäller. skulle Aldrig kasta 1000kr på en försäkring utan att läsa det noga och se om den skyddade mot de man vill

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
En jobbarkompis råkade ut för samma sak på onoff. Köpte en dyr nokia, tappade i marken och gick in för att fixa en ny. Fick samma svar "gäller bara för fabrikationsfel". Hur många mobiler går sönder bara så där av sig själva, 0,1 % eller något liknande. Finns ju liksom inte så mycket som kan gå sönder.

Onoff är en stor bluff.

Varför skulle onoff ge honom en ny mobil för att han tappade den i golvet?

Om jag köper en TV och sen tappar den i golvet så går jag inte till butiken och kräver en ny på garantin. Det fungerar inte så. Onoff gjorde helt rätt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mental

Varför skulle onoff ge honom en ny mobil för att han tappade den i golvet?

Om jag köper en TV och sen tappar den i golvet så går jag inte till butiken och kräver en ny på garantin. Det fungerar inte så. Onoff gjorde helt rätt

Men killen säger att hans polare råkade ut för samma sak som första killen.

Samma sak vill säga att han köpte en mobil med en försäkring, och det är skillnad på garanti och försäkring.

Hur en försäkring kan kallas försäkring om det bara täcker fabrikationsfel fattar jag inte. Det borde vara falsk marknadsföring att kalla garanti för försäkring?

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoAim

Men killen säger att hans polare råkade ut för samma sak som första killen.

Samma sak vill säga att han köpte en mobil med en försäkring, och det är skillnad på garanti och försäkring.

Hur en försäkring kan kallas försäkring om det bara täcker fabrikationsfel fattar jag inte. Det borde vara falsk marknadsföring att kalla garanti för försäkring?

Förlängd fabriksgaranti får du inte kalla annat än fösäkring.

Han borde läst i avtalet och sett om det var en heltäckande allrisk/drulle försäkring eller något annat.

Permalänk
Medlem

En inte allt för känd tjänst från telia är försäkring av mobilen. Några kompisar som använder deras erbjudande om "drulleförsäkring". kostar 1kr/dag alltså 365kr/år

läs mer: http://www.telia.se/bvo/info/gen_info.jsp.html?OID=Forsakra+d...

Visa signatur

//anno

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WildThang

något sådant information fick jag inte när jag köpte mobilen, vill inte köpa försökringen men då sa säljaren att det var en dyr mobil och att det var bra om man köpte försökring ifall man tappar den eller liknande.

Om den skyddar mot att man tappar den i golvet är det en drulleförsäkring. Alltså har försäljaren upplyst fel och du får stå för smällen?

www.arn.se

Permalänk

ett tips... köp en mobil som klarar FUKT!

Visa signatur

[size="1"]jag har en NY mus. USB är modärna grejjer serru`[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mental

Förlängd fabriksgaranti får du inte kalla annat än fösäkring.

Han borde läst i avtalet och sett om det var en heltäckande allrisk/drulle försäkring eller något annat.

Då måste jag bara fråga, hur kan det kosta 1000 spänn att få en förlängd fabriksgaranti aka försäkring.

Killen måste ju ha blivit felinformerad, ingen som har blivit ordentligt vaggad hostar ju upp 1000 kronor för det, när de flesta ändå byter telefon innan den vanliga garantin har gått ut?

Skulle det nu ändå vara så, så tar ju Onoff med andra ord ut ett hutlöst överpris för en _nästan_ helt onödig tjänst?

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rickard64

haha gäller bara fabrikationsfel....då kan man totalskita i dendär försäkringen eftersom det är 2 års garanti.

jag vet andra fall där onoff har sagt att det bara är 1 års garanti och försöker sälja ett ytterligare år till det... men det är man redan garanterad enligt svensk lag!

Tillverkaren/försäljaren kan ge 1 års garanti och det innebär att du INTE behöver bevisa någonting om den går sönder utan att det är tillverkaren/försäljaren som måste bevisa att du har hanterat varan på ett oriktigt sätt.

I upptill 2 år har du reklamations rätt dvs. att DU måste visa på att det är ett fabrikations fel eller ursprungsfel.
Kan du göra det då är dom skyldig att ordna det.

Kolla här:
http://www.konsumentratt.konsumentverket.se/
längst ner under Garanti.

Permalänk

Hmmm, kanske värt att kolla upp det där, jag köpte till en drulle försäkring som försäljaren sa täckte allt utom stöld.

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem

Varför försäkra mobiler? Man kan räkna ut ganska enkelt att det inte lönar sig. Är ju inga jätte kostander om man blir av med den, bara å köpa en billig. Tycker bara man ska försäkra dyra saker.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blahhzt
Varför försäkra mobiler? Man kan räkna ut ganska enkelt att det inte lönar sig. Är ju inga jätte kostander om man blir av med den, bara å köpa en billig. Tycker bara man ska försäkra dyra saker.

Jag försäkrade mobilen föratt jag skulle på semester me den, tänkte att om jag kanske skulle tappa den eller nåt så skulle ju försäkringen täcka det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blahhzt
Varför försäkra mobiler? Man kan räkna ut ganska enkelt att det inte lönar sig. Är ju inga jätte kostander om man blir av med den, bara å köpa en billig. Tycker bara man ska försäkra dyra saker.

Tyckte inte att 500 spänn för 3 år var så farligt.
Har nu kollat upp och försäkringen täcker allt utom stöld.

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem

Re: Varning för onoff!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av WildThang
Vill varna alla som köper försäkring när man köper något av onoff försäkringen är ingen försäkring utan en förläng garanti.

jag har köpt en ericsson t68i för 6 k + försäkring för 1k , har bara använt mobilen i 2 månader för några veckor sen började den bete sig konstig så jag lämnar inte den på reperation, idag går jag ner till onoff och frågar om telefonen är färdig, det visar sig att telefonen är fukt skadad, då börjar fråga om försäkringen gäller men nej! det gör den inte, så nu sitter jag här utan någon mobil eller pengar. vet inte vad jag ska göra???

Brorsan köpte en Ericsson för ett år sedan, och efter 3 veckor sluta den fungera, telefonen hade legat i en skinnväska i innerfickan i jackan och inte varit i nån väta. Brorsan lämnade in den för reparation, efter 1månad kom ett brev som sa att telefonen var fuktskadad och varken garantin eller försäkringen gällde inte för sånt.

Brorsan blev ju måttligt road och sa att jaja skicka tillbaka telefonen som den är då. Då sa dom att varför vill du ha tillbaka en trasig telefon?, för att jag har betalat för den sa brorsan. Ja ok vi ska ordna det sa dom, det har inte kommit nån telefon ännu och brorsan ringde dom många ggr. Jag tror dom lagade upp telefonen och skicka iväg den som utbytestelefon till någon annan. Så håll er borta från OnOff vad ni än gör

Edit:
Förresten alla telefoner (6st) jag köpt hos OnOff har gått sönder inom ett år, det har täckts av garantier men det har tagit upp till 2månader innan man fått tillbaka den lagad. Undrar var dom handlar upp sina partier, andra sorteringen eller nåt kanske.

Visa signatur

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WildThang

okej han har tappat den själv på marken, jag vet inte hur fukt skadan uppkom lite skillnad där va?

Handsvett? eller någonannan svett om du haft den i byxfickan:)

Permalänk
Medlem

Gå till onoff och klaga och gnäll. Om inte du har förstört den så är det ju ett garantifel!
För övrigt har jag aldrig haft några probelm med min ericsson r310s trots att jag har råkat badat med den i fickan m.m.
Jag har precis den motsatta uppfattningen om onoff. En kompis har bytt sin telefon där 2 gånger när den har trasslat - helt utan frågor. Det var iofs en billig telefon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av storstark
de flesta har slutat med den gamla drulleförsäkringen
iofs så ere ju bara att säga att mobilen vart snodd så får man ny.

Nää, för att drulleförsäkringen ska gälla måste man ju ha telefonen kvar!

Har 2 års drulleförsäkring på min 8310 köpt på siba oktober förra året...den gäller väl ändå som vanligt?