Permalänk
Medlem

HTPC - Asus E35M1-I köpråd

Hej!
Jag tänkte mecka en HTPC med följande komponenter: http://www.prisjakt.nu/produktlistor.php?do=lista&k=953918

Antec ISK 300-65
Asus E35M1-I
2x2 GB Corsair DDR3
Win 7 Home Premium 64-bit.
Systemdisk/lagringsdisk är en 5400rpm 2,5" hdd.

Användningsområde är:
XBMC
Uppspelning av 720p MKV/MP4 x264/h264
Spotify
Surfande (youtube 720p/1080p)
Kanske något annat småtrams (flipper-emulator, nåt enklare spel modell plants vs zombies).

Min fråga/or är:
Räcker 65w nätagg för ovanstående utrustning?
Är systemdisken för slö (standard 5400rpm) för att kunna spela upp HD-material från?
Bör man satsa på mer minne?
Bra / dåligt val av Operativsystem?

Tacksam för svar

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

1.Räcker 65w nätagg för ovanstående utrustning?
2.Är systemdisken för slö (standard 5400rpm) för att kunna spela upp HD-material från?
3.Bör man satsa på mer minne?
4.Bra / dåligt val av Operativsystem?

1. Ja
2. Nej
3. Nej
4. Bra, finns inte stöd för linux än.

Visa signatur

"Värm upp ugnen innan du stoppar in bullen".

Permalänk
Medlem

Tack för svaret, har googlat och tittat runt på forumet. Känndes helt ok, så jag har lagt en beställning, dock är ju Fusionkortet slut överallt

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Skrivet av warh0g:

Tack för svaret, har googlat och tittat runt på forumet. Känndes helt ok, så jag har lagt en beställning, dock är ju Fusionkortet slut överallt

har inte börjat sälja än, börjas säljas om någon vecka

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooelhoglund:

har inte börjat sälja än, börjas säljas om någon vecka

Haha, det förklarar saken

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

2 april är nu preliminära datumet som moderkotet kommer in i lager lol.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

2 april är nu preliminära datumet som moderkotet kommer in i lager lol.

Beräknad leverans 2011-04-04 <-- Från Dustin, hoppas de håller detta nu. La min HTPC order den 24 februari.

EDIT: Bah, fick precis mail om att de skjutit upp leveransdatumet igen! Nu till 4/4. -.-
Börjar smått tröttna på detta nu.

Permalänk
Medlem

Kommer det någon fusion processor med mer prestanda inom en kort framtid?
Tänkte runt 2Ghz processor. Självklart kommer den dra mer ström, men det är jag beredd på x)

Permalänk
Medlem

Klämmer in en fråga här efter SayZk's fråga; Kan flickvännen gäjma Sims 3 på en fusionbaserad HTPC?..>_<

Permalänk

Jag väntar på ett från Inet och la min beställning den 8 Februari. Verkar hopplöst och förstår inte att någon fått tag på ett kort i Sverige.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Hej!
Jag tänkte mecka en HTPC med följande komponenter: http://www.prisjakt.nu/produktlistor.php?do=lista&k=953918

Antec ISK 300-65
Asus E35M1-I
2x2 GB Corsair DDR3
Win 7 Home Premium 64-bit.
Systemdisk/lagringsdisk är en 5400rpm 2,5" hdd.

Användningsområde är:
XBMC
Uppspelning av 720p MKV/MP4 x264/h264
Spotify
Surfande (youtube 720p/1080p)
Kanske något annat småtrams (flipper-emulator, nåt enklare spel modell plants vs zombies).

Min fråga/or är:
Räcker 65w nätagg för ovanstående utrustning?
Är systemdisken för slö (standard 5400rpm) för att kunna spela upp HD-material från?
Bör man satsa på mer minne?
Bra / dåligt val av Operativsystem?

Tacksam för svar

Fungerar 1600mhz-minnen med det där moderkortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kael:

Fungerar 1600mhz-minnen med det där moderkortet?

Man kan väl ställa ner dom annars?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralleballe:

Jag väntar på ett från Inet och la min beställning den 8 Februari. Verkar hopplöst och förstår inte att någon fått tag på ett kort i Sverige.

själv hade jag beställt från komplett i mars, men de slarvade bort min beställning, så gissa om man blev glad när alina i uppsala plötsligt hade 8 st på hyllan kan ju säga att de gick åt inom 24 timmar

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Beställningsdatum 2011-02-11 23:57. Väntar fortfarande, detta börjar likna en fars!

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Beställningsdatum 2011-02-11 23:57. Väntar fortfarande, detta börjar likna en fars!

Haha det är nog det värsta jag hört Sitter o funderar på en likadan men undra då hur länge jag får vänta Inget preliminärt lr?

Permalänk

Sitter också och väntar på ett sådant kort till mitt m-ITX bygge. Hart en beställning hos webhallen som nu beräknar börjar av maj... Sitter på alla andra komponenter så det är riktigt segt.
Har väntat en dryg månad vilken inte är i närheten av vissa av er.

Visa signatur

|Citera För Svar|

Main: Silverstone Temjin TJ08B-E : Seasonic X-460FL : i5 3570k : Gigabyte GA-Z77-D3H : Samsung 830 256 GB :Vengeance 2x4 GB LP : Blu-ray brännare Server: FD Array R2 : PicoPSU : Asus E35M1-I Deluxe : Corsair 2x2 GB : WD Scorpio Blue 160GB : 4 x WD/Seagate 2 TB Green Övrigt: Eizo F2331 : BenQ V2210 : MS Sidewinder X4, Intellimouse 3.0 och Logitech G930

Permalänk
Medlem

Jag har gett upp och bygger nu en mATX istället
Blev ett Asus e35m1-m pro istället.

http://www.webhallen.com/hardvara/129255-asus_e35m1-m_pro-amd...

Ska hämta sakerna idag

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Avstängd

så gissa om man blev glad när alina i uppsala plötsligt hade 8 st på hyllan kan ju säga att de gick åt inom 24 timmar

Permalänk

Finns det något alternativ till Asus E35M1-I i m-ITX och (helst) passivt kylt som funkar till en hemmaserver?
antingen <5 Sata-portar eller expansionsplats för ett sata-kort?
Spelar ingen roll om det är ett SoS-moderkort eller ett vanlig (t.ex 1155).
Dock måste det gå in i ett Fractal Design Array chassi.

Tack på förhand
Malcolm

Visa signatur

|Citera För Svar|

Main: Silverstone Temjin TJ08B-E : Seasonic X-460FL : i5 3570k : Gigabyte GA-Z77-D3H : Samsung 830 256 GB :Vengeance 2x4 GB LP : Blu-ray brännare Server: FD Array R2 : PicoPSU : Asus E35M1-I Deluxe : Corsair 2x2 GB : WD Scorpio Blue 160GB : 4 x WD/Seagate 2 TB Green Övrigt: Eizo F2331 : BenQ V2210 : MS Sidewinder X4, Intellimouse 3.0 och Logitech G930