Permalänk

Modda ett (strandfynd) USB

Ja som rubriken lyder så gjorde jag ett strandfynd idag! eller ja ett 8gb usb minne som var söndertrampat och rostigt efter all snö (Förmodligen legat där sen jesus tid)

Jag vill modda det nu då det ser ut som det gör ( se bild )

Någon som har en ide på vad jag ska göra med det!? Baka in det i en bulle? vad som helst!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 9556- kylls av Cooler Master V8 - Windows 7 64BIT - 8 GB 1600Mhz Corsair DDR3 - Radeon HD 6800 - Cooler Master Scout - Silver Power SP-SS620M 620W PSU - Corsair SSD Force Series F60A, 60GB - Western Digital Caviar Black 1,5TB 7200RPM-

Permalänk
Medlem

testat om de funkar? ^^

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk

Var det en sandstrand? Är nyfiken på om det funkar jag med då mitt usb minne har överlevt ett antal tvättar.

Visa signatur

O2 + ODAC ~ Sennheiser HD 650 ~ Swans M1 ~ BOSE 901 MKIII ~ McIntosh XR14 ~ Luxman L550 ~ Technics SL1210MK2 ~ 1080 TI ~ 7700K@5.0 ~ Noctua D14 ~ AX850 ~ ACER PREDATOR 165Hz ~ Texas Instruments TI82 ~ HHKB Professional 2 ~ WhiteFox ~ Topre Realforce

Permalänk
Medlem

låter som en kul idé,,, men intresserad som dom andra två, funkar det?

Skulle va kul att göra nått liknande:P

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Skulle vara intressant att veta vad som är där i ^^

Men operera in usbminnet i något, har själv lite för dålig fantasi!

Permalänk

Ja det lever! hittade lite halvtaskig hip hop på det :/ man hade ju hoppats på att det fanns lite privata saker på

Och nej IsakPromKing Det var tyvär asfalt men det är kul att låtsas! Och ja ditt usb bör funka ! Har tvättat nästan alla mina (är en slarver) och så länge man låter dom torka så finns det ingen risk att dom kortsluts (har duschat en laptop också.. funkar bra om man tar ut bios batteriet och det vanliga först)

Visa signatur

AMD Phenom II X4 9556- kylls av Cooler Master V8 - Windows 7 64BIT - 8 GB 1600Mhz Corsair DDR3 - Radeon HD 6800 - Cooler Master Scout - Silver Power SP-SS620M 620W PSU - Corsair SSD Force Series F60A, 60GB - Western Digital Caviar Black 1,5TB 7200RPM-

Permalänk
Medlem

Nästa gång du är promenad kan du gå i skogen
Leta upp en pinne att ha minnet i. Minne-pinne!!

Permalänk

Men seriöst tycker jag att du ska baka in det i en bulle och göra en bygglogg av det. Först i världen med 8gb kanelbulle

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem

Hade den varit i min ägo hade jag försökt att få igång den

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Pojjoplopp:

Ja det lever! hittade lite halvtaskig hip hop på det :/ man hade ju hoppats på att det fanns lite privata saker på

Och nej IsakPromKing Det var tyvär asfalt men det är kul att låtsas! Och ja ditt usb bör funka ! Har tvättat nästan alla mina (är en slarver) och så länge man låter dom torka så finns det ingen risk att dom kortsluts (har duschat en laptop också.. funkar bra om man tar ut bios batteriet och det vanliga först)

Tyvärr ska du inte säga. Jag tänkte att om något skulle skada det så är det nog sand. Har kanske fel, bara en känsla jag har.
Du missförstog nog mig. Jag menade att jag har tvättat mitt usb minne några gånger och det har funkat efteråt, därav bör ditt också funka. Men det lät du själv rätt säker på redan ;P

Ja, man vet ju aldrig vad för roliga grejer man kan hitta på folks usb minne hehe.

Visa signatur

O2 + ODAC ~ Sennheiser HD 650 ~ Swans M1 ~ BOSE 901 MKIII ~ McIntosh XR14 ~ Luxman L550 ~ Technics SL1210MK2 ~ 1080 TI ~ 7700K@5.0 ~ Noctua D14 ~ AX850 ~ ACER PREDATOR 165Hz ~ Texas Instruments TI82 ~ HHKB Professional 2 ~ WhiteFox ~ Topre Realforce

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4everapple1:

Men seriöst tycker jag att du ska baka in det i en bulle och göra en bygglogg av det. Först i världen med 8gb kanelbulle

Haha det ska jag göra om jag hittar nått gammalt usb minne:P

Men man måste ju baka en ny bulle varje vecka?`fast man kan ju alltid frysa ned:P

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Skrivet av xion_drifter:

Hade den varit i min ägo hade jag försökt att få igång den

Det är redan igång

Visa signatur

AMD Phenom II X4 9556- kylls av Cooler Master V8 - Windows 7 64BIT - 8 GB 1600Mhz Corsair DDR3 - Radeon HD 6800 - Cooler Master Scout - Silver Power SP-SS620M 620W PSU - Corsair SSD Force Series F60A, 60GB - Western Digital Caviar Black 1,5TB 7200RPM-

Permalänk

Frågan är om flash minnet och plast höljet klarar 175 Grader? Isf blir det bakning

Visa signatur

AMD Phenom II X4 9556- kylls av Cooler Master V8 - Windows 7 64BIT - 8 GB 1600Mhz Corsair DDR3 - Radeon HD 6800 - Cooler Master Scout - Silver Power SP-SS620M 620W PSU - Corsair SSD Force Series F60A, 60GB - Western Digital Caviar Black 1,5TB 7200RPM-

Permalänk
Medlem

Gör bullen av trolldeg eller något i så fall. Ingen som vill ha en USB-mögelklump ju

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Gör bullen av trolldeg eller något i så fall. Ingen som vill ha en USB-mögelklump ju

Du har en poäng! kan fungera... eller typ cenitlera.. men mer förslag!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 9556- kylls av Cooler Master V8 - Windows 7 64BIT - 8 GB 1600Mhz Corsair DDR3 - Radeon HD 6800 - Cooler Master Scout - Silver Power SP-SS620M 620W PSU - Corsair SSD Force Series F60A, 60GB - Western Digital Caviar Black 1,5TB 7200RPM-

Permalänk
Hedersmedlem

Skapa en mapp som heter 2011-03-??, i mappen bifogar du ett par inte alltför minnestunga bilder på dig själv och ditt liv samt kanske ett litet dokument med lite information om dig, varifrån du kommer etc.

Sedan i roten på USB-minnet så lägger du ett informationsdokument på engelska och några andra riktigt stora språk i ett par kända filformat för dokument (för att gardera sig att alla kan läsa det) om att detta är ett 2010-talets flaskpost och att nästa person som hitta minnet skall fortsätta på samma sätt som du gjort och sedan fortsätta på samma sätt för att försöka få USB-minnet att vandra jorden runt.

Vill du göra det riktigt ballt så lägger du upp en enkel hemsida på någon stabil gratissite där varje person som hittar flaskan kan logga in så att man ser var USB-minnet har varit på besök någonstans.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk

Bygg in den i en legobit eller något annat vardagsföremål!

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Skrivet av Überklass:

Skapa en mapp som heter 2011-03-??, i mappen bifogar du ett par inte alltför minnestunga bilder på dig själv och ditt liv samt kanske ett litet dokument med lite information om dig, varifrån du kommer etc.

Sedan i roten på USB-minnet så lägger du ett informationsdokument på engelska och några andra riktigt stora språk i ett par kända filformat för dokument (för att gardera sig att alla kan läsa det) om att detta är ett 2010-talets flaskpost och att nästa person som hitta minnet skall fortsätta på samma sätt som du gjort och sedan fortsätta på samma sätt för att försöka få USB-minnet att vandra jorden runt.

Vill du göra det riktigt ballt så lägger du upp en enkel hemsida på någon stabil gratissite där varje person som hittar flaskan kan logga in så att man ser var USB-minnet har varit på besök någonstans.

LOVE IT! det borde jag fan göra.. frågan är... ska man skicka den i flaska? kanske posta det? virus lär misstänkas iof... jag vet att jag skulle tycka att det luktade virus om den

Visa signatur

AMD Phenom II X4 9556- kylls av Cooler Master V8 - Windows 7 64BIT - 8 GB 1600Mhz Corsair DDR3 - Radeon HD 6800 - Cooler Master Scout - Silver Power SP-SS620M 620W PSU - Corsair SSD Force Series F60A, 60GB - Western Digital Caviar Black 1,5TB 7200RPM-

Permalänk
Medlem
Skrivet av el_genius:

Bygg in den i en legobit eller något annat vardagsföremål!

kanske en sån här?
http://3.bp.blogspot.com/_HAwM8GMv3V0/SUH3Bx84HpI/AAAAAAAACjs...

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Skrivet av el_genius:

Bygg in den i en legobit eller något annat vardagsföremål!

Har funderat på det! kaske ska modda om en mus genom att limma fast en usb hub innuti och sen löda fast usb minnet och musen till hubben... vilket skulle göra att jag har en fullt fungerande mus som samtidigt fungerar som 8gb usb ?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 9556- kylls av Cooler Master V8 - Windows 7 64BIT - 8 GB 1600Mhz Corsair DDR3 - Radeon HD 6800 - Cooler Master Scout - Silver Power SP-SS620M 620W PSU - Corsair SSD Force Series F60A, 60GB - Western Digital Caviar Black 1,5TB 7200RPM-

Permalänk

den va fresh! undrar hur man skär i korken utan att den smulas sönder eller att den eventuellt torkar... vax kork finns iof

Visa signatur

AMD Phenom II X4 9556- kylls av Cooler Master V8 - Windows 7 64BIT - 8 GB 1600Mhz Corsair DDR3 - Radeon HD 6800 - Cooler Master Scout - Silver Power SP-SS620M 620W PSU - Corsair SSD Force Series F60A, 60GB - Western Digital Caviar Black 1,5TB 7200RPM-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pojjoplopp:

den va fresh! undrar hur man skär i korken utan att den smulas sönder eller att den eventuellt torkar... vax kork finns iof

mm det är ett problem,,, men vax kan ju fungera...
ska se om jag får tag i ett gammal usb minne och testa.
Gör nog ett galleri om jag lyckas:P

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pojjoplopp:

LOVE IT! det borde jag fan göra.. frågan är... ska man skicka den i flaska? kanske posta det? virus lär misstänkas iof... jag vet att jag skulle tycka att det luktade virus om den

Flaska i havet såklart. Vissa saker skall inte ändras! Bifoga en lapp med texten: "No virus inside, i promise!" Nyköping ligger ju nära Östersjön. I med den bara!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

en polare plastade in sitt usb i polyester , stsabilt chassi

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Flaska i havet såklart. Vissa saker skall inte ändras! Bifoga en lapp med texten: "No virus inside, i promise!" Nyköping ligger ju nära Östersjön. I med den bara!

gillar idén,,, men sen kommer en båt och kör över den...
Och vips så ligger den fortfarande inom sveriges gränser:P

Men annars en bra idé:D

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Flaska i havet såklart. Vissa saker skall inte ändras! Bifoga en lapp med texten: "No virus inside, i promise!" Nyköping ligger ju nära Östersjön. I med den bara!

Om man tänker efter så är det nog lite för overkill att sprida virus med flaskpost? Men visst att tappa usb-minnen på gatan, tåg, bibliotek etc. för att sprida virus är kanske mer troligt. Men som datorintresserad blir man lätt misstänksam om man hittar ett usb-minne och stoppar gärna inte det i datorn utan att vara beväpnad.

Permalänk

Bakar du inte in det i en bulle så gör jag nog det haha

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4everapple1:

Bakar du inte in det i en bulle så gör jag nog det haha

haha gör du så:)

kom på lite annat man kan bygga in den i:

1: tandkrämstub
2: leksaksbil
3: nån form av ask ( tändsticksask? )
4: sockerkaka
5: rubikskub ( stavning? )
6: en tangentbords tangent ( te.x enter )
7: en tjock penna
8: en liten nalle

Ja det var bara några av idér:D

Kritik?

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Gillar flaskpostidén

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem

Knyt fast i ett par heliumballonger mitt inne i stan och släpp dom. Kan ju ha minnet i någon plastpåse med en lapp om vad det är.