Gta 4 tangentbord lagg

Permalänk
Medlem

Gta 4 tangentbord lagg

Heej! jag har typ det mest underligaste problemet med Gta 4. När jag trycker på nån tangent bords knapp så laggar det.. annars ligger det på ~30 fps. så om jag är i en bil och kör rakt fram då laggar det itne. men så fort jag nuddar "a" elr "s" så laggar/hackar det. numlock knapparna och på shift så laggar det inte. sjukt asså.

Jag hade några saknade .dll filer när jag installerade gta men de laddade jag ner sen och la in på windows\system32. Jag ominstallerat gta efter jag la in de filerna i mappen men de tycktes inte vara bättre för det. det finns en som heter windows\SysWOW64. men där fanns de redan och jag har x64 windows7 o processor o sånt. jag kanske är ute och cyklar men de tycks ligga nått åt det hållet.. tror ja

Permalänk
Medlem

Uhm...klarar din datorn av GTA4 ens? GTA4 är rätt krävande på processorn vad jag vet.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

yes det klarar det.. hade vista förut och det fungerande överasskande bra!

Skrev ju det..

Permalänk
Medlem

en notis till

märkte nyss idag att det laggar inte när jag trycker på en tangent.. utan det är när jag släpper den. Men om jag trycker och släpper efter ca 2 sek så laggar det inte. men om jag bara trycker och håller in den i ca0,5 sek så laggar/hackar det.

Permalänk
Medlem

vad har du för tangentbord, testat att om installera?

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

JAg har löst problemet. felet var windows log files. man skulle disable det. hahah. wierd

Permalänk

Har exakt samma problem, förstår dock inte hur jag ska disabla dom där logfilerna, skulle någon kunna göra en for dummies guide :)?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oolivert
JAg har löst problemet. felet var windows log files. man skulle disable det. hahah. wierd

så typiskt, Windows alltså... -___-'

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gymnasten
Har exakt samma problem, förstår dock inte hur jag ska disabla dom där logfilerna, skulle någon kunna göra en for dummies guide :)?

Testa att patcha spelet till den senaste versionen ! Har för mig att det ska fungera bra då.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk

Skulle gärna också vilja få en liten guide hur jag hittar till windows logs files För jag har exakt samma problem.

Permalänk
Medlem

Ursäkta för sent svar. Är ingen höjdar-medlem på sweclockers

Ni har säkert löst problemet men här är guiden iaf.

Kör msconfig

Gå in på tjänster

Inaktivera "Windows Event Log"

Permalänk

Felet brukar också uppstå om man har ett PS2 tangentbord, jag hade själv samma problem men det löste sig när jag skaffade USB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Felet brukar också uppstå om man har ett PS2 tangentbord, jag hade själv samma problem men det löste sig när jag skaffade USB.

hahaha!

Har g15, så.. ne du!