Copyswede vill ha kopieringsavgift för mobiltelefoner

Permalänk
Skrivet av abb313j:

biljoner*

OnT: Att de orkar hålla på. Btw, vad har de för stöd i lagen? Med tanke på att de skulle kunna gå till domstol.

Haha det är la ändå miljarder? Billions = miljarder :- )

Permalänk
Medlem

Återigen detta snack om att ta ut avgift för förlorade intäkter för något som är helt lagligt.

Det är ju ungefär som att skogsbönderna skulle ha rätt att ta ut en avgift på hinkar bara för att folk skulle kunna använda dem till att plocka bär i skogen. Visserligen är det helt lagligt sedan urminnes tider att plocka bär i skogen, och hinkar kan användas till mycket annat, men bönderna måste ju få kompensation...

Permalänk
Medlem

Är dom seriösa?

Visa signatur

Intel I7 2600k @4,5Ghz | Gtx 480 Sli | Corsair Vengeance 16gb| Sabertooth P67 | Corsair Force 120gb | 2xCorsair Force 3 120gb | Corsair HX1000w | Fractal Design Define XL | Phobya DC12-260 | EK-Supreme HF | EK-CoolStream RAD XT 360 | 2xEK Water Blocks EK-FC480 GTX |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LightForz:

VA!!!!! Men vad i själva...( tonvis med svordomar )!!!
Varför gör dom så här för???!!!!

För att de kan. Om du kunde få staten att ge dig en säck med pengar varje månad bara genom att be dem, skulle inte du göra det?

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Om jag betalar avgift slipper jag att åka dit för fildelning eller?

Permalänk
Avstängd

Sorgligt med organisationer/företag som enbart överlever genom att med tillstånd bedriva "maffiaverksamhet".

Jävla fjantar.

Permalänk
Medlem

Snart blir det väl extra avgift på toapapper...

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Vad snäll Mattias Åkerlind är då han tänker på rättvisa och lika behandling!

Så jävla fult att anta att folk piratkopierar och att avgiftsbelägga dem utan rättegång.

Skrivet av Aphex:

För att de kan. Om du kunde få staten att ge dig en säck med pengar varje månad bara genom att be dem, skulle inte du göra det?

Jag talar inte för LightForz, men personligen skulle jag inte göra det. Man ursäktar skitstövlar alltför ofta med att peka finger mot staten, för att de gör det möjligt med mygel och annat fult. Tyvärr glömmer man ofta bort att om organisationer som Copyswede faktiskt hade ett moraliskt sinne skulle de inte kräva pengar på det här viset. Majoriteten av befolkningen skulle inte göra det, men det finns ju alltid rötägg. Och de ska inte tillåtas sätta standarden.

Visa signatur

"Is man merely a mistake of God's? Or God merely a mistake of man's?" ~Friedrich Nietzsche

Permalänk
Hedersmedlem

Jag hade gått med på det här om jag själv fått välja till vem pengarna ska gå. Däremot tror jag CopySwede är noll intresserade av det, speciellt när de skulle fått reda på att jag vill skänka pengarna till gamla fattiga jazzmusiker som levererat storverk men endast fått kaffepengar i betalning av de bolag CopySwede företräder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av abb313j:

biljoner*

OnT: Att de orkar hålla på. Btw, vad har de för stöd i lagen? Med tanke på att de skulle kunna gå till domstol.

Du vet om att billion är miljard på svenska va? Lite skillnad på en miljard och en biljard(UK)/biljon(US), då en biljard(UK)/biljon(US) är en trillion.

En miljard: 1 000 000 000.
En biljard(UK)/biljon(US): 1 000 000 000 000.

Permalänk
Medlem

Helt rätt. Hur ska stackars Kleerup annars finansiera sitt kokainmissbruk? Pengarna måste ju in på något sätt.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus P6T Deluxe V2 | i7 920 | PowerColor 5870 | Corsair 6Gb DDR3 1333mhz | Corsair 850W | Corsair Force 120 GB | 2xWD CB 640 GB | Obsidian 700D

Permalänk

Snart lägger dom väl till en avgift på TV och bildskärmar (för man kan ju se filmer på dom!)

Permalänk

Räcker det inte seriöst?!

Visa signatur

''Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA?!?!?!''

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5

Permalänk

Lägg en straffskatt på att andas luft, vi vet ju alla att pirater och fildelare andas luft och att luften behövs för att människor ska orka privatkopiera. Om vi då lägger en avgift på 5 kronor per andetag så blir artisterna kompenserade, detta är rättvisa.

Visa signatur

Erfarenhet är mognadens grogrund.

Permalänk
Medlem

dax för en hatkampanj på Facebook

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Superlight:

Om jag betalar avgift slipper jag att åka dit för fildelning eller?

Som vanligt, det är PRIVAT-kopiering det gäller inte PIRAT-kopiering, väsentlig skillnad.

Jag tycker det är riktigt kul med just mobiltelefoner, med tanke på att majoriteten av eventuella media filer inte lagras på mobilen, utan på SD kort som redan är på gång. Så ypperligt tillfälle att kräma ur [u]dubbla avgifter för en enhet.[/u]

Att jag vidare kommer betala för SD kort som används till GPS'en är en annan femma.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Kan inte Copyswe bara lägga sig ner o dö??

Visa signatur

_________________
Spelburk -sb-2600k | H70 | Asus p8p67 pro | 1600mhz cl 8 a-data | Gtx470 | Corsair hx850 | 500wd black / 2 tb ecogreen / 2 tb Elemental | R3 - HTPC - sb-2100t | MSI P67A-C45 | Corsair 1600mhz | HD4890 | 320gb | Antec 1200 | fractal integra 400w.
LG 46"LD550N | logitech z5500

Permalänk
Medlem

Äntligen! Börjar gå åt rätt håll det här.
Snart har de verkligen expanderat sig till bristningsgränsen och då kommer de allra flesta få fullständigt nog av sådana här fjanterier och samhällsbromsande påfund som copyright. Ju mer de vinner idag, ju mer vi vinner imorgon.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Var ligger faktan i hur mycket de förlorar på att folk har mobiltelefoner/mp3spelare och allt annat?
Om alla helt plötsligt skulle köpa all musik de lyssnar på ser jag det här som någon slags grov stöld.

Permalänk
Medlem

Sorgligt att den svenska staten tillåter detta att fortgå.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Skrivet av loaded1mbimage:

Lägg en straffskatt på att andas luft, vi vet ju alla att pirater och fildelare andas luft och att luften behövs för att människor ska orka privatkopiera. Om vi då lägger en avgift på 5 kronor per andetag så blir artisterna kompenserade, detta är rättvisa.

Luften ska vi nog kunna undgå. Läste en engelsk läkarstudie om att ren syrgas och helium går att andas.
(rösten blir nog lite dryg att lyssna på bara + tankarna man måste bära med sig hela tiden)

Visa signatur

Chassi: Lian Li D600 CPU: i7 9700K, Kylare: be quiet! Dark Rock 4 Pro MB: Asus z390F GPU: Asus Rx470 Ljud: Edifier s730-2.1 NVMe: Samsung 970 EVO 1TB*3 HDD: WDC - Red 8TBx4 RAM: Corsair Dominator Platinum 16GB 3200Mhz PSU: CORSAIR AX 850W

Permalänk
Skrivet av Superlight:

Om jag betalar avgift slipper jag att åka dit för fildelning eller?

Nej det är skillnad på privat och piratkopiering. Privatkopiering är väl att du tillåts kopiera sånt du redan har köpt. Har du köpt en film på CD/DVD så får du kopiera över den till datorn bäst du vill. Det är den möjligheten dom vill ha betalt för, tror jag.

Visa signatur

Erfarenhet är mognadens grogrund.

Permalänk
Skrivet av Minimupp:

Hur tänker de när de vill lägga avgiften på mobilen och inte minneskortet som man oftast får köpa till separat?

Det dröjer nog inte länge till innan de börjar pressa på för en avgift för bredband..

Är inte minneskort redan avgiftsbelagda? Om inte så lär det komma snart ändå.

Skrivet av TAG9217:

Du vet om att billion är miljard på svenska va? Lite skillnad på en miljard och en biljard(UK)/biljon(US), då en biljard(UK)/biljon(US) är en trillion.

En miljard: 1 000 000 000.
En biljard(UK)/biljon(US): 1 000 000 000 000.

Fast nu var det väl just $75 Trillion som var summan? Alltså 75 biljoner på svenska.

Permalänk

Vilket skämt. Hoppas de tar det till domstol så att de kan förlora så vi slipper deras maffiametoder i framtiden.

Visa signatur

:: i5 2500K @ 4.5GHz 1.34V :: Asus P8P67 Pro :: 4x4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL8 :: Asus GTX 670 :: XFX Core 650W ::

Permalänk
Medlem

Som att bötfälla alla med körkort för fortkörning med argumentet att dom förr eller senare kommer att köra för fort utan att dom åker dit i en poliskontroll,

Alla är skyldiga till alla brott tills motsatsen är bevisad.

Permalänk
Medlem

Men nu får väl f*n dom ge sig! Större giriga svin får man leta efter!

Permalänk
Medlem

Då är det fritt fram att ladda ner då?

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

This ..... needs to stop. RIGHT F**KING NOW !

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem
Skrivet av SubMarine:

Vilket skämt. Hoppas de tar det till domstol så att de kan förlora så vi slipper deras maffiametoder i framtiden.

Hela Sweclockers och resten av Sverige! Nu stormar vi deras lokaler!