Apple WWDC 6–10 juni – Iphone 5 i antågande

Permalänk
Melding Plague

Apple WWDC 6–10 juni – Iphone 5 i antågande

Apples årliga utvecklingskonferens Worldwide Developers Conference går av stapeln den 6 juni. På mässan väntas bland annat nästa version av Iphone göra det första framträdandet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

över 10k för att få höra något som man kommer kunna läsa några dagar efter på internet :S

Visa signatur

Amd 1055T @ 3.5ghz | Corsair 16382mb 1600 MHz 9-9-9-24 | MSI GeForce 680| Asus M5a88-M | Intel 330 120GBx2 + WD 500GB Green + WD 1000GB Black + WD 2000GB Green x2 | AX 850 | Windows 7PRO x64 | Define R3 White

Permalänk
Medlem

Några dagar? :), snarare timmar

Skrivet av Vboman:

över 10k för att få höra något som man kommer kunna läsa några dagar efter på internet :S

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

Några dagar? :), snarare timmar

Några timmar? :), snarare sekunder

Permalänk
Medlem
Skrivet av rSon:

Några timmar? :), snarare sekunder

Haha, precis! Dessa evenemang "live-uppdateras" ifrån många håll

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk

Är inte sådär jätte intresserad av iphone 5 men ipod touch 5 skulle vara intressant

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Tänker inte ens kommentera prislappen på biljetterna. Där vet vi alla vad som gäller

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Alltså prislappen är ju för konferensen, det är inte ju inte fråga om nån sorts "showbiljetter" för att lyssna på steve jobs dra några produktnyheter (även om produktlanseringarna brukar vara ett hett jippo på dem såklart).

Typiskt pris för en sån här konferens som varar ett par dar brukar vara 10k till 40k. Dvs., apples WWDC ligger ganska lågt i sammanhanget. Det är ingen skillnad på denna mässa från t.ex. JavaOne, TechEd...

Permalänk

Synd att det var en fet prislapp, har nämligen vägarna förbi vid den tidpunkten

Visa signatur

Define XL, Gigabyte UD3 X79, Gtx 580 sli (dc2 & referens), Intel i7 3820, Zalman 9900 max, ax1200

Permalänk
Medlem

Köper hellre en Air för det priset... Jisses...
Kommer antagligen bli en iPhone 5 då min 3GS börjar kännas långsam...

Permalänk
Medlem

WWDC är inte en produktlansering, utan en utvecklarmässa.
Det brukar finnas workshops, utbildningar, möjligheten att knyta kontakter och så vidare - att se Steve Jobs presentera vilka produkter som kommer lanseras senare är bara en liten del av detta.

Visa signatur

. Computing happiness.

Permalänk

Eh, det är inte dyrt? Det är ju egentligen inte ens till för privatpersoner, utan mer för teknikutvecklare och journalister. Mässor och event av det här slaget brukar vara mycket dyrare.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem

Inte konstigt att biljetterna är så dyra, säg nått som är billigt och kommer från apple?

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Medlem

"Apple’s apparent focus on software in its WWDC announcement backs up what my own sources are saying about the annual conference. That is, expect a software show in 2011, not a hardware event."

Källa: http://www.loopinsight.com/2011/03/28/no-iphone-ipad-or-mac-h...

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jezpur:

Inte konstigt att biljetterna är så dyra, säg nått som är billigt och kommer från apple?

Macbook Pro. Eller sry menade prisvärt.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem

OMG!!! Vilket jävla gnäll det är på människor... Det är inte mycket pengar i sammanhanget, och framförallt inte för företag och utvecklare vilket detta primärt är riktat till. Pröva själv åka på SDC (5800kr) eller MS TechED (2100USD).

Permalänk

Glider runt på stan med en 3GS, är nöjd. Men vi får se hur iPhone 5 blir då.
Har även funderingar kring en NVIDIA Tegra 2 baserad mobil..Men vi får se hur det blir med det.
Nåja, skippar årets WWDC och besöker Quakecon 2011 istället <3

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

Har fortfarande min gamla 3GS kvar, fast den behöver jag verkligen byta ut. Batteriet står runt 50% när jag kommer hem från jobbet och då brukar oftast den enda användningen vara att kolla vad klockan är. Skärmen svarar inte alltid och är smårepad.

iPhone 5, var är du!?

Permalänk
Medlem

Blir iPhone 5 en uppgraderad fyra, eller blir det ny design och sånt?

Har inte sett många rykten kring femman då allt har handlat om iPadda 2.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Tyvärr så tycker jag kvaliten på iphone bli sämre och sämre. Även om den känns exklusiv.
Men små grejer som man stör sig på. Inte lika rapp längre.

Men sen fanns antenn problemet även om de inte stört mig så fanns de där ändå.

Och de senaste nu då på ipad 2 som läcker ljus.

Känns som dom är varma i skorna och inte längre behöver släppa topp kvalite utan kan nöja sig med bra kvalite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

Blir iPhone 5 en uppgraderad fyra, eller blir det ny design och sånt?

Har inte sett många rykten kring femman då allt har handlat om iPadda 2.

Här har du de flesta rykten samlade:
http://www.nowhereelse.fr/iphone-5-43523/

Själv väntar jag spännt på en iPhone 5, min 3G börjar bli aningen slö

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henkezd:

Här har du de flesta rykten samlade:
http://www.nowhereelse.fr/iphone-5-43523/

Själv väntar jag spännt på en iPhone 5, min 3G börjar bli aningen slö

Intressant! tack för länken!

Har också 3Gs men ett år kvar på bindningstiden så det blir ju inget nytt innan dess. När skulle en eventuell iPhone 6 komma? Sommaren 2012?

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Bara jag som känner att min 3GS fortfarande hänger med? Inte en enda app som har "laggat" eller upplevts prestera under förväntan för min egen del. Lirar Rage HD utan problem. Multitasking är ju också problemfritt och mycket smidigt. Jag vågar till och med påstå att iPhone 4 är sämre vad gäller komforten att ha telefonen i handen.

Jag vet inte vad ni gör för att sega ner er iPhone 3G/S men jag ser alltid till att stänga ned saker och ting i "task manager"-fältet, det är som ett beroende för mig i alla fall. Samma på min PC, ha igång så program lite som möjligt.

Permalänk
Medlem

Håller med Haglund om 3gs, den hänger fortfarande med. Kanske iofs har mycket att göra med att det är samma gpu i iphone 3gs som iphone 4. Fördelen med iphone 4 är väl skärmen och lite snabbare cpu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

Intressant! tack för länken!

Har också 3Gs men ett år kvar på bindningstiden så det blir ju inget nytt innan dess. När skulle en eventuell iPhone 6 komma? Sommaren 2012?

Köp iphone 5 snabbt då, annars kommer du ju bara ha en potential iphone 6 i ett par månader. You know - 2012...

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av edberg24:

Köp iphone 5 snabbt då, annars kommer du ju bara ha en potential iphone 6 i ett par månader. You know - 2012...

Haha, det tog en stund innan jag fattade hur du menade.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig