Vilken dator tidning läser du?

Permalänk

Vilken dator tidning läser du?

Hej!

Vilken dator tidning gillar du mest och köper helst?? själv så läser jag Pc för alla och Pc tidningen.

Visa signatur

Dator 1: Processor: Intel Core i7 4790 3,6 GHz, 8MB
Grafikkort: MSI Radeon R9 390 Gaming 8GB GDDR5
16gb ram
Nätaggregat: Corsair CX750
Dator 2: Intel Core i3, Shapphire 6670 GDDR5, 4gb ram.

Permalänk
Proffsmoddare

Jag köper sällan tidningar, men om jag köper någon så är det PC För Alla. Tycker att det finns mycket bättre källor för info. Så som SweC, NordicHardware, XS osv osv.

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk

Mååååånga år sedan jag läste en tidning. dock har farsan någon gång hoppat på tex 3 nummer av pc för alla. det är väl det närmaste.

fast för en 6-7 år sedan så köpte jag ibland en tidning som jag knappt kommer ihåg vad den handlade om.. lite Magic the gathering iaf kan varit lite dator relaterat i den om jag inte minns fel.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Ok

Visa signatur

Dator 1: Processor: Intel Core i7 4790 3,6 GHz, 8MB
Grafikkort: MSI Radeon R9 390 Gaming 8GB GDDR5
16gb ram
Nätaggregat: Corsair CX750
Dator 2: Intel Core i3, Shapphire 6670 GDDR5, 4gb ram.

Permalänk

För många år sedan så pc magazine vill jag minnas, idag så inte en enda.
Orsaken är såklart att jag inte ser någon mening med att köpa de som säljs i vanliga butiker, samt att jag tycker de är dyra.
När jag gick på skolan, så läste jag ibland datortidningar under håltimmar, men nu så finns det ingen ledig stund då jag inte har något att göra och ett bibliotek i närheten.
Jag skulle gissa att väldigt många har gått liknande öde med deras datortidningsläsande. Annars är en datortidning ofta lite annorlunda uppbyggd än den informationen som man brukar få genom vanligt surfande. Det jag syftar på är att de behandlar olika ämnen kortfattat, så att man enkelt kan få en grundläggande information om olika områden.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Skrivet av bud_bundy:

För många år sedan så pc magazine vill jag minnas, idag så inte en enda.
Orsaken är såklart att jag inte ser någon mening med att köpa de som säljs i vanliga butiker, samt att jag tycker de är dyra.
När jag gick på skolan, så läste jag ibland datortidningar under håltimmar, men nu så finns det ingen ledig stund då jag inte har något att göra och ett bibliotek i närheten.
Jag skulle gissa att väldigt många har gått liknande öde med deras datortidningsläsande. Annars är en datortidning ofta lite annorlunda uppbyggd än den informationen som man brukar få genom vanligt surfande. Det jag syftar på är att de behandlar olika ämnen kortfattat, så att man enkelt kan få en grundläggande information om olika områden.

I agree

Visa signatur

Dator 1: Processor: Intel Core i7 4790 3,6 GHz, 8MB
Grafikkort: MSI Radeon R9 390 Gaming 8GB GDDR5
16gb ram
Nätaggregat: Corsair CX750
Dator 2: Intel Core i3, Shapphire 6670 GDDR5, 4gb ram.

Permalänk
Medlem

Prenumererat på datortidningar sedan mitten av 90-talet, förr var det PC+, nu är det Datormagazin. Har alla nummer sen start.

Permalänk
Medlem

Pc för alla. Var längesen som man köpte någon datortidning. Men jag nappade på ett "3 nummer för 69 spänn" för ett par veckor sen. Men jag skulle nog inte köpa lösnummer om det var så.

Inte värt dom åttiospännen man tar för ett nummer.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk

Har nog inte läst någon datortidning på i alla fall de senaste 4-5 åren men jag har faktiskt en prenumeration på Teknikens Värld (biltidning) och jag läser även andra biltidningar ibland.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Förut så läste jag PC Hemma men det var så länge sen att jag inte är riktigt säker på att den existerade i verkligheten.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Sweclockers.

/tråd

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Sällan jag köper nån tidning, men brukar bli PC För Alla eller Datormagazin då det blir av.

Visa signatur

YARRG!

Permalänk
Medlem

Jag brukar köpa PC gamer eller Datormagazin.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Köper lösnummer av Datormagazin och Techworld lite då och då när det är något intressant att läsa. Det är dock mest för känslan att läsa en tidning eftersom info med stor sannolikhet finns att läsa på Internet
Annars så prenumererar jag på M3 sedan 2004 och den gillar jag mycket. De publicerar iofs också ganska mycket på deras hemsida numera men det är helt enkelt bara låta bli den så får man sig en god överraskning varje månad när tidningen kommer på posten.

Permalänk
Medlem

Hade PC för alla under ganska många år. När de började att undersöka vad läsarna ville ha och ändrade innehållet så avslutade jag prenumerationen. Det blev för mycket runt om och för lite om själva datorn för min del.

Numer läser jag Illustrerad vetenskap och PC-gamer. Ska försöka att hitta någon tidning som tar upp själva datorn lite mer men då om programvara och hårdvara. Har för stunden lite för ont om tid för att hinna läsa.,

Permalänk
Medlem

De få gångerna som jag läser fysiska tidningar så är det väl PC för alla oftast.

Visa signatur

2500k @ 4.6GHz atm | Noctua NH-D14 | Asus MIVE | 8GB G.Skill Ripjaws X @ 1866MHz | 2x Asus HD 6970 DirectCU II @ 920/5500 | Corsair AX850w | Corsair F60 + 1Tb Spinpoint | Corsair 650D | 2x BenQ 22" | Filco Majestouch Ninja Tenkeyless MX Red | Razer Deathadder Respawn, Qpad CT Swec edition | Astro A40 + Mixamp