Köpa surfplatta! Inte Apple! Vänta tills något nytt kommer?

Permalänk
Medlem

Köpa surfplatta! Inte Apple! Vänta tills något nytt kommer?

Hej!

Börjar bli sugen på en surfplatta! Apple är inte Intressant! ska man vänta?

När kommer dom nya plattorna?
Apple vill jag inte ha för tycker dom verkar vara för dyra och så finns det inte minneskortläsare på dom!

3G är inget krav för mig.

Tycker ni man ska vänta tills dom nya plattorna kommer?

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

själv tycker jag man bör vänta tills mitten av juni iaf, vet dock inte om jag klarar det själv
verkar ju vara dåligt med surfplattor som klarar det man vill just nu, till ex 3G som är ett måste för mig, ruttet nog kommer wifi varianterna först... jag väntar in någon med android 3.0 iaf då dom passar mig bäst, sen bra att programmera appar på.

Permalänk
Medlem

Asus Eee Pad som SweC har kollat på verkar ju väldigt intressant! kanske har missat den på SweC-nyheterna?

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Medlem

Har kollat den filmen faktiskt! Och tycker allt verkar flyta på den! Väldigt snygga menyer också!

32GB modellen kostar 4490k!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Så värst dyra tycker jag inte att Apples plattor är, men jag väntar också, liksom dig på alternativ.
Som det ser ut lär det komma en uppsjö olika alternativ. Som sagts, så är tex Asus i startkrokarna med ett gäng olika modeller som ser mycket lovande ut.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Varför inte Samsungs kommande galaxy tab?

den som är tunnare och lättare än ipad men kör på android 3.0

Visa signatur

Var först med det senaste
http://techrate.se
Samarbete med:
http://likeit.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techrate:

Varför inte Samsungs kommande galaxy tab?

den som är tunnare och lättare än ipad men kör på android 3.0

Jo, storleken på deras kommande plattor är tilltalande. Dock misstänker jag att de kommer att få en alltför saftig prislapp (precis som den tidigare Galaxy tab länge hade och gjorde att de förlorade många köpare)

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

http://www.engadget.com/2011/03/31/asus-eee-pad-transformer-s...

Asus Eee Pad Transformer kanske kan vara något? Kör NVIDIA Tegra 2

Visa signatur

Säljer gymutrustning och träningsredskap på Gymkompaniet.se

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag att den här har en hel del intressanta funktioner med stylusen:
http://www.youtube.com/watch?v=iP81G1SA-N4
Även tegra2 -enheterna som kommer nu är ju intressanta.
Om du har tid att vänta så kommer de första tegra3-enheterna i augusti. De är fyrkärniga och motorola Xoom2 väntas bli först ut.

Permalänk
Skrivet av PCFreak:

Asus Eee Pad som SweC har kollat på verkar ju väldigt intressant! kanske har missat den på SweC-nyheterna?

Skrivet av segafreaks:

Har kollat den filmen faktiskt! Och tycker allt verkar flyta på den! Väldigt snygga menyer också!

32GB modellen kostar 4490k!

Jo precis. Bara de att alla filmklipp laggade satan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danne_oboy:

Jo precis. Bara de att alla filmklipp laggade satan.

jo det är lite epic fail över detta, man vet ju inte om/när android fixar detta, förutsatt att hårdvaran räcker till.

Permalänk
Medlem

Jag har sneglat lite på Point of view Mobii, den har tegra, är relativt billig, finns ute nu och kommer få android 3.0

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Jag har sneglat lite på Point of view Mobii, den har tegra, är relativt billig, finns ute nu och kommer få android 3.0

Har också kikat lite på denna, tydligen exakt samma platta som Advent Vega som finns in the states. Verkar som att folk är väldigt nöjda med den, både de med originalrom och de med custom.

Den finns ju även med 3G och GPS för några hundra mer, kanske värt?

Permalänk
Medlem

Ni har ju helt glömt bort Motorola Xoom som nu ska komma till SWE.
Den kommar jag att lägga vantarna på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strix:

Ni har ju helt glömt bort Motorola Xoom som nu ska komma till SWE.
Den kommar jag att lägga vantarna på.

dock ryktas det ganska högt pris, kanske högre än man trodde förr...
sedan är jag inte med riktigt på touchsensen då de flesta verkar få trycka ett flertal gånger...
kollar man på andra tablets så verkar inte det problemet existera. det kanske går att tweaka vad vet jag, eller så är det motorolas skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

dock ryktas det ganska högt pris, kanske högre än man trodde förr...
sedan är jag inte med riktigt på touchsensen då de flesta verkar få trycka ett flertal gånger...
kollar man på andra tablets så verkar inte det problemet existera. det kanske går att tweaka vad vet jag, eller så är det motorolas skärm.

Pris kommer ligga på 800$ vilket i dagsläget är ca 5000:- Helt ok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strix:

Pris kommer ligga på 800$ vilket i dagsläget är ca 5000:- Helt ok.

Går inte att räkna så, blir alltid dyrare i sverige pga av högre moms mm. När dollarn är "normal" (~7-8kr) räknade jag med 1usd~10kr, alltså 800usd~8000kr. Nu när dollarn ligger runt 6 kr kanske man räknar 1usd~8-9kr, vilket ger 800usd~6400-7200kr. Köper hellre en iPad/Samsung galaxy 8.9" då.

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Medlem

oxå sugen på tablet men tror att jag avvaktar lite och ser om AMD kommer att komma med någon fusionvariant för tablets.

Permalänk
Hedersmedlem

Acer ICONIA TAB A500 (Android) och W500 (Windows) ser mycket intressanta ut och kommer med tangentbordsdocka till samma pris som Asus Eee Pad Transformer, tangentbordet har dock inget extra batteri.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Jag skulle vänta tills nästa generation pads kommer. Provade galaxy tab 10.1 & Asus transformer igår. Båda hade problem med hemsidor som tex. aftonbladet & det kändes även som menyerna hackade något på galaxy tab. Om det beror på mjukvaran eller hårdvaran kan jag inte svara på.

Visa signatur

Antec 182b | Intel Quad Q6600 @ 3 GHz| Thermalright Ultra 120 | Gigabyte P35 DS3 | Corsair PC6400 CL4 4x1024 MB | 8800 GTS 320 | Raptor 36 GB | Samsung SpinPoint 320 GB | Corsair Powersupply 520W | Eizo S2201W

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaLo:

Acer ICONIA TAB A500 (Android) och W500 (Windows) ser mycket intressanta ut och kommer med tangentbordsdocka till samma pris som Asus Eee Pad Transformer, tangentbordet har dock inget extra batteri.

Batteritiden jämfört med andra surfplattor var väll urkass på dessa?
Gärna längre batteritid än en laptop, gärna 10 tim+ för min del.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Batteritiden jämfört med andra surfplattor var väll urkass på dessa?
Gärna längre batteritid än en laptop, gärna 10 tim+ för min del.

A500 skall klarar 10 timmar medan W500 bara klarar 4-6 timmar.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM