Tips på bra plånbok/börs för oss som har den i bakfickan? :)

Permalänk
Medlem

Tips på bra plånbok/börs för oss som har den i bakfickan? :)

Nån som har tips på en rejäl börs som håller för att använda i bakfickan?

Har nån random skinnbörs just nu, funkar väl bra.. problemet är att korten tar stryk.. blir böjda och förstörda med tiden såklart..

Tänkte om det fanns någon börs med extra stöd inbyggt så att korten inte tar skada?

Tacksam för svar

Mvh

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Känner inte till någon plånis med metallskena men vet däremot att det är dumt ha plånis i bakficka. Kan du inte sy fast en ficka på benet där du förvarar din plånbok? Själv bär jag såna där praktiska saker med fickor på benen som har dragkedja eller knappar. Relativt stöldsäkert, mycket praktiskt.
Tidigare hade jag också plpånboken i bakfickan och hade ungefär samma problem. löstes delvist med annan typ av bakficka, en som antingen går längre ned eller mycket högre upp, så att man liksom inte sitter på halva plånboken utan antingen hela eller inte alls.
Men benficka är vad jag rekar. Snyggt kan det vara också.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Känns lite jobbigt att köpa massa nya byxor enbart därför

På arbetsbyxorna har jag ju inte direkt något val heller så

Någon bättre börs måste det ju finnas nånstans

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Om du bara använder kreditkort i plånkan kan ju ett metalletui kanske vara ett alternativ?

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk
Medlem

Bara en fråga. Varför har man saker i bakfickan? Svinjobbigt att sitta på knöliga saker:P Varför inte lägga det i sidofickorna på byxorna istället? Vad har du för arbetsbyxor?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonazz:

Bara en fråga. Varför har man saker i bakfickan? Svinjobbigt att sitta på knöliga saker:P Varför inte lägga det i sidofickorna på byxorna istället? Vad har du för arbetsbyxor?

Mobil och nycklar är inte helt ovanligt att man har i fickorna på "framsidan" blir ganska knöligt och få plats med plånkan där då

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem

Du är inte ensam letar själv efter något ordentligt där korten inte blir böjda. Det ända jag har hittat hittills är just metalletui. Dock har jag för många kort och blir inte praktiskt på samma sätt som en ordentlig plånbok.

Blir o fortsätta leta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silver:

Mobil och nycklar är inte helt ovanligt att man har i fickorna på "framsidan" blir ganska knöligt och få plats med plånkan där då

Ja framfickor heter det ju;)

Är väl inga problem att få plats med nycklar och plånbok i samma ficka så länge man inte jävlas med att springa runt med alla sina 20 kreditkort och Hemnycklar+båt+bil+alla förråd och skit i nyckelknippan så behöver väl inte den vara så stor heller?:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonazz:

Bara en fråga. Varför har man saker i bakfickan? Svinjobbigt att sitta på knöliga saker:P Varför inte lägga det i sidofickorna på byxorna istället? Vad har du för arbetsbyxor?

Funkar fint om man, som jag, har en tunn plånbok och inga pengar i den.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk

Jag använder en från Tiger of Sweden som funkar utmärkt att ha i bakfickan då den är liten och smidig. Har två fickor för kort på varje sida (Man får dock lätt i minst 6 kort), vilket gör den väldigt hård så att korten inte skadas. Finns även en ficka i mitten för eventuella sedlar/enstaka mynt för de gammalmodiga Bästa jag ägt!

Köptes från Zoovillage, men kan säkert hittas billigare om man letar lite.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Hade också problem med kort som tog stryk när jag hade plånboken i bakfickan.
Lösningen var att jag kapade upp en bit 1mm rostfri stålplåt i samma storlek som ett normalt kreditkort och stoppade in i en tom ficka i plånboken (bakom mina vanliga kort). Funkar perfekt.

Permalänk
Medlem

Letar du efter en rejäl plånbok som kommer hålla i många år så föreslår jag att du tar en titt på http://www.saddlebackleather.com/ , fint läderhantverk och dessutom 100 års garanti ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kryll:

Hade också problem med kort som tog stryk när jag hade plånboken i bakfickan.
Lösningen var att jag kapade upp en bit 1mm rostfri stålplåt i samma storlek som ett normalt kreditkort och stoppade in i en tom ficka i plånboken (bakom mina vanliga kort). Funkar perfekt.

Inte dumt! något sådant hade ju varit nåt.. alternativt en stålplåt som täcker hela börsen under "kortfickorna"

Skrivet av Mr. Bravo:

Jag använder en från Tiger of Sweden som funkar utmärkt att ha i bakfickan då den är liten och smidig. Har två fickor för kort på varje sida (Man får dock lätt i minst 6 kort), vilket gör den väldigt hård så att korten inte skadas. Finns även en ficka i mitten för eventuella sedlar/enstaka mynt för de gammalmodiga Bästa jag ägt!

Köptes från Zoovillage, men kan säkert hittas billigare om man letar lite.

http://se.zoovillage.com/images/pi/10060778/10060778_d1.jpg

Ok, är denna börs styvare än en normal börs typ? finns det något extra stöd inbyggt?

Skrivet av jonazz:

Bara en fråga. Varför har man saker i bakfickan? Svinjobbigt att sitta på knöliga saker:P Varför inte lägga det i sidofickorna på byxorna istället? Vad har du för arbetsbyxor?

Mja för att det är jäkligt obekvämt att ha börsen i framfickorna

Nycklar är inget jag rekommenderar för bakfickan .. Blir inte knöligt så länge du inte har en växelkassa med dig

Björnkläder nånting.. men sidofickorna använder jag till annat som behövs i jobbet

Skrivet av Xeon404:

Letar du efter en rejäl plånbok som kommer hålla i många år så föreslår jag att du tar en titt på http://www.saddlebackleather.com/ , fint läderhantverk och dessutom 100 års garanti ^^

Tack för tipset, men problemet är ju inte att börsen går sönder..

Det är korten som går sönder

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!