Höjd på Asus E35M1-I Deluxe (AMD Fusion) ?

Permalänk
Medlem

Höjd på Asus E35M1-I Deluxe (AMD Fusion) ?

Håller på och måttar lite till ett chassi och måste därför veta hur högt detta moderkort är.

Har sökt men inte hittat något på nätet, så om du sitter med ett sådant kort hemma och orkar mäta åt mig vore det guld värt

alltså högsta punkten på flänsar eller vad det nu kan tänkas vara ÖVER själva moderkortet!

Bild som illusterar vad jag menar:

Uploaded with ImageShack.us

Permalänk
Avstängd

Har ditt moderkort en "stege" med 4 portar?
Isåfall mät den, och så har du höjden.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Har ditt moderkort en "stege" med 4 portar?
Isåfall mät den, och så har du höjden.

hmm, ja det kan ju funka! Prövar

Men vill gärna ha svar från någon som äger ett kort endå

Permalänk
Avstängd

Jag äger ett kort, och jag fick reda på höjden genom att göra så.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SM-LoD:

hmm, ja det kan ju funka! Prövar

Men vill gärna ha svar från någon som äger ett kort endå

Problemet är att det inte kommit ut i Sverige än så vitt jag vet.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=805736 Väääldigt rött ner på tillgänglighet.

Förhoppningsvis får jag mitt i början av nästa vecka om leveransdatum på Dustin stämmer. Kan mäta det då.

Permalänk
Medlem

Jag ville också veta höjden på detta kort men kunde inte hitta några uppgifter på detta.

Jag hittade då en bild på baksidan av kortet, sparade bilden och öppnade bilden i ett redigeringsprogram.

Där mätte jag kortets bredd i pixlar och sedan den högsta höjden i pixlar. Eftersom vi vet bredden (17cm) så kunde jag räkna om höjden i milimeter. Summan blev 37,7mm. Kanske inte en exakt höjd, men på ett ungefär.

Permalänk
Medlem

man ser ju att den är inte större än I/O plattan -.-

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Jag bumpar denna tråd. Någon som vet hur högt kortet är? Stämmer det med 37.7mm?

Permalänk
Medlem

Du kan ju mäta vilken I/O-plåt som helst

http://www.pulse-eight.com/store/images/thumbs/0000214.jpeg

Visa signatur

| CPU : TR1950X | GPU :Powercolor RX6800 | PSU : EVGA Supernova G3 750W | MOBO : MSI X399 GAMING PRO CARBON AC | RAM : 32GB 3200mhz GSkill | Asus MG279Q |