Byte av moderkort, ominstallation av OS?

Permalänk

Byte av moderkort, ominstallation av OS?

Jag har köpt ett nytt moderkort till min dator, Asus SabertoothP67 B3. Det jag har haft tidigare är ett annat Asus-kort, P8P67 LE B3.

Bör jag installera om mitt OS när jag byter moderkort? Vad jag har förstått ska det fungera även om man inte gör det men finns det någon nackdel med att inte göra det?

Är väl inte hela världen om jag måste göra det men det känns bara som det var igår jag köpte nya komponenter och det är så drygt att få allt som man vill ha det igen.

Visa signatur

Bärbar: Acer TimeLine X 4830TG - Intel i5 2410M - 8GB RAM - GT540M 2GB - Intel 510 120GB HTPC: Antec ISK 100 - E35M1-I Deluxe - 4GB DDR3 - Intel 510 120GB

Permalänk
Medlem

Ta bort ljud och nätverksdrivarna så behöver du inte installera om.

Permalänk
Medlem

Nej det ska funka bra utan att göra det, dock rekomenderar jag dig att göra det. Varför bytte du moderkort ?

Permalänk

Tack för snabbt svar!

Visa signatur

Bärbar: Acer TimeLine X 4830TG - Intel i5 2410M - 8GB RAM - GT540M 2GB - Intel 510 120GB HTPC: Antec ISK 100 - E35M1-I Deluxe - 4GB DDR3 - Intel 510 120GB

Permalänk
Medlem

dock så kommer du nog behöva skriva in din w7nyckel igen då jag behövde göra det när jag uppgraderade p8p67 deluxe till p8p67 deluxe B3

Permalänk
Skrivet av Computerguy:

Nej det ska funka bra utan att göra det, dock rekomenderar jag dig att göra det. Varför bytte du moderkort ?

Tyckte att P8P67 LE strulade mycket vid överklockning så jag köpte ett nytt.

Visa signatur

Bärbar: Acer TimeLine X 4830TG - Intel i5 2410M - 8GB RAM - GT540M 2GB - Intel 510 120GB HTPC: Antec ISK 100 - E35M1-I Deluxe - 4GB DDR3 - Intel 510 120GB

Permalänk
Skrivet av Misona:

dock så kommer du nog behöva skriva in din w7nyckel igen då jag behövde göra det när jag uppgraderade p8p67 deluxe till p8p67 deluxe B3

Okej, är det bara det som behöver göras så är det lugnt.

Tack för svar!

Visa signatur

Bärbar: Acer TimeLine X 4830TG - Intel i5 2410M - 8GB RAM - GT540M 2GB - Intel 510 120GB HTPC: Antec ISK 100 - E35M1-I Deluxe - 4GB DDR3 - Intel 510 120GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Investment:

Okej, är det bara det som behöver göras så är det lugnt.

Tack för svar!

Lite bökigt dock om du måste ringa Microsoft varenda gång du ska aktivera din nyckel som jag måste göra.

Permalänk
Hedersmedlem

Därför köpte jag en fullversion av Windows 7 men då det är nya kort vi talar om så skall det inte vara något problem för man säger bara att man uppgraderat till ett B3 kort eller att kortet var defekt.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Jag har också full version dvs Win7 home premium retail, det spelar ingen roll. Tur man sparade kvittot iaf

Permalänk
Hedersmedlem

Med fullversionen kan man byta dator när man vill men den gamla datorn blir då ogiltig och man kan inte gör uppdateringar.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM