Letar lapptop! Ingen speldtorr, med vardaglig..

Permalänk
Medlem

Letar lapptop! Ingen speldtorr, med vardaglig..

Beroende vad jag för för min gammal så vill hg ha med lagom stor skärt, lätt att flytta runt i lägenheten och gärna tillbehör som gör livet lättare som båtland. Kan inget alls om lappisar så vänder mig till er dåå det inte kommer vara en spelmaskin utan alldaglig dator, spelar göt jag på min iPad eller 360 med kinect.. SÅ en dator som kan hantera PS och smidig ich allsidig men inget minster..

tips, ni bör ha.. ni är ju kungarna här..

Visa signatur

CPU: i7700k (Delided) @ 5Ghz | GPU: Gigabyte GTX 1080 TI Waterforce Xtreme Edition | Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance | Mobo: ASUS PRIME Z270-K | PSU: EVGA Supernova G2 850W | SSD: 2 * Samsung 850 EVO 500GB och HDD: 4TB | Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV | CPU-Kylning: DeepCool Captain 360 EX | Skärm: AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Skrivet av auToeXeC:

Beroende vad jag för för min gammal så vill hg ha med lagom stor skärt, lätt att flytta runt i lägenheten och gärna tillbehör som gör livet lättare som båtland. Kan inget alls om lappisar så vänder mig till er dåå det inte kommer vara en spelmaskin utan alldaglig dator, spelar göt jag på min iPad eller 360 med kinect.. SÅ en dator som kan hantera PS och smidig ich allsidig men inget minster..

tips, ni bör ha.. ni är ju kungarna här..

Bra att sätta ut ett max pris som den får kosta

Permalänk

Nu vet jag inte vilket maxpris du har. Men här är ett förslag --->>>

http://www.asus.se/product.aspx?P_ID=Gjsm3Kp4pjz9iJM1

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=618469

/AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem

Ser otroligt bra ut, mest skriv jobb och spel bli det inget så lätt och tyst är inget fel..

Max ligger 8-12 beroende vad jag får för den jag har nu..
Skulle man kunna plugga in mer minne och en SSD? Lagring sker VIA NAS

Vad är rimligt då?

Visa signatur

CPU: i7700k (Delided) @ 5Ghz | GPU: Gigabyte GTX 1080 TI Waterforce Xtreme Edition | Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance | Mobo: ASUS PRIME Z270-K | PSU: EVGA Supernova G2 850W | SSD: 2 * Samsung 850 EVO 500GB och HDD: 4TB | Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV | CPU-Kylning: DeepCool Captain 360 EX | Skärm: AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Skrivet av auToeXeC:

Ser otroligt bra ut, mest skriv jobb och spel bli det inget så lätt och tyst är inget fel..

Max ligger 8-12 beroende vad jag får för den jag har nu..
Skulle man kunna plugga in mer minne och en SSD? Lagring sker VIA NAS

Vad är rimligt då?

en MSI laptop kanske?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av auToeXeC:

Ser otroligt bra ut, mest skriv jobb och spel bli det inget så lätt och tyst är inget fel..

Max ligger 8-12 beroende vad jag får för den jag har nu..
Skulle man kunna plugga in mer minne och en SSD? Lagring sker VIA NAS

Vad är rimligt då?

Ska du bara skriva på laptopen behöver du inte lägga ut över 8000, det finns betydligt billigare. Stoppa i en SSD kan du göra i de allra flesta datorerna, även installera mer minne.

Vikt, byggkvalite och ljudnivå är nog viktigare faktorer att titta på än rena specifikationer.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Ska du bara skriva på laptopen behöver du inte lägga ut över 8000, det finns betydligt billigare. Stoppa i en SSD kan du göra i de allra flesta datorerna, även installera mer minne.

Vikt, byggkvalite och ljudnivå är nog viktigare faktorer att titta på än rena specifikationer.

Vikt, kvalite och ljudnivå är viktigt aå att kunna stoppa i en SSD är ett MÅSTE sen inbyggd blåtand..
Bara storma med tips.. kolla själv på:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=618469

Den då?
Full HD osv stillren
Bara bomba mig, jag ät lost på lappisar.. litar på er

Visa signatur

CPU: i7700k (Delided) @ 5Ghz | GPU: Gigabyte GTX 1080 TI Waterforce Xtreme Edition | Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance | Mobo: ASUS PRIME Z270-K | PSU: EVGA Supernova G2 850W | SSD: 2 * Samsung 850 EVO 500GB och HDD: 4TB | Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV | CPU-Kylning: DeepCool Captain 360 EX | Skärm: AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av auToeXeC:

Vikt, kvalite och ljudnivå är viktigt aå att kunna stoppa i en SSD är ett MÅSTE sen inbyggd blåtand..
Bara storma med tips.. kolla själv på:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=618469

Den då?
Full HD osv stillren
Bara bomba mig, jag ät lost på lappisar.. litar på er

Den är tung och den är dyr... Sen hade jag föredragit en matt skärm, speciellt om det är en portabel laptop man vill ha.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Den är tung och den är dyr... Sen hade jag föredragit en matt skärm, speciellt om det är en portabel laptop man vill ha.

Jag har noll koll. vad menar du? tips på olika som har matt och en ej matt..
Var skulle ni rekommendera köpa dator, märke osv?
mvh

Visa signatur

CPU: i7700k (Delided) @ 5Ghz | GPU: Gigabyte GTX 1080 TI Waterforce Xtreme Edition | Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance | Mobo: ASUS PRIME Z270-K | PSU: EVGA Supernova G2 850W | SSD: 2 * Samsung 850 EVO 500GB och HDD: 4TB | Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV | CPU-Kylning: DeepCool Captain 360 EX | Skärm: AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av auToeXeC:

Jag har noll koll. vad menar du? tips på olika som har matt och en ej matt..
Var skulle ni rekommendera köpa dator, märke osv?
mvh

Det jag menar är att den är tung (den väger nästan 3kg), den är dyr (ska man inte spela behöver man inte lägga ut nästan 9k) och om skärmen är matt så är den lättare att använda utomhus (och inomhus) i solen då det inte blir massa reflektioner.

Angående märken går nog vilket som helst bra, acers budgetlaptops är kanske inget jag hade valt själv, inte heller hp's billigare versioner då dem har lidit utav överhettningsproblem.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Då hänger jag med, men typi på en snygg, med kraft nog för SP och vanlig surfing? asus är fina men fastnat på komplett.se

Visa signatur

CPU: i7700k (Delided) @ 5Ghz | GPU: Gigabyte GTX 1080 TI Waterforce Xtreme Edition | Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance | Mobo: ASUS PRIME Z270-K | PSU: EVGA Supernova G2 850W | SSD: 2 * Samsung 850 EVO 500GB och HDD: 4TB | Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV | CPU-Kylning: DeepCool Captain 360 EX | Skärm: AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync