Albin Loán är Bieberized!

Permalänk

Albin Loán är Bieberized!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Bieberized = -1
Annars skulle det passa i radio.
Hästgnägget i mitten tycker jag inte om men det låter kul
Dra ned kaggen lite eller mjuka den lite och variera dess distorsion något i takt med att låten utvecklas. Testa exempelvis att försiktigt ändra equalizern för basen från att klippa lägre frekvenser till högre, så att en mattande effekt uppnås. i början hörs den väl men sen vill man glömma den för att koncentrera sig på korus och annat finlir, då är kaggen i vägen.
För övrigt verkar du vilja sträva uppåt i tonarterna. Det kan vara bra och det kan vara en sjukdom, ska bli intressant och se om du lyckas behärska tenorspannet ordentligt.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Haha, Bieberized var på skoj dock.

Jag tycker låten är sjukt bra oavsett artist!

Vad gäller musik kan jag inte göra så mycket. Har skickat den till några olika låtskrivare och producenter och de flesta var nöjda med ljudet jag har fått till så den är redan klar! Tack för input dock!

Överlag är det Tenor men vissa bitar är sopran. Vad tänkte du, sjukdom? Hehe.

Har du sett denna:
http://www.sweclockers.com/forum/92-underhallning-och-medier/...

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Snälla, kan du inte hålla dig till en tråd...

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Det behövs sannerligen en samlingstråd för uppvisande av egna alster.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.